Den gudomliga travestin

Medlem
Den gudomliga travestin

EA's Jonathan Knight, producent för <i>Dante's Inferno</i> - ett av årets minst efterlängtade spel, alla kategorier - säger i ett pressmeddelande följande:

<i>"Tidpunkten är helt rätt för den interaktiva underhållningsbranschen att ta sig an ett litterärt mästerverk och introducera Dante för en publik som fram tills nu varit ovetande om de fantastiska detaljerna i detta fantastiska konstverk."</i>*

Hmm, och här trodde jag att det handlade om att försöka rida på <i>God of War</i>-vågen, fast några år försent...
Grejen är förstås att spelet är baserat på <b>Den gudomliga komedin</b> av <b>Dante Alighieri</b>. Eller rättare sagt, spelet förefaller vara en riktigt trött <i>God of War</i>-klon med enstaka spelelement, samt titeln snodd från en av historiens stora berömdheter i ett desperat försök att få lite kultursida-cred.
Vänta, jag har en idé: varför inte "hylla" <b>Bibeln</b> genom att göra en <i>Tetris</i>-klon där man måste pussla ihop små fallande kors med fastspikade Jesus:ar på? Fan, det här kan ju sälja! EA, ge mig en säck med pengar och ett utvecklingsteam, nu!

*Klipp från pressmeddelandet skamlöst snott från Sam Sundberg. Läs mer om vad han tycker i ämnet på SvDs spelsidor.

#blogg

Inaktiv
Den gudomliga travestin

Vilket gör mig bara ännu ledsnare över att Super Play aldrig hann publicera min artikel om bandet mellan spel och finlitteratur. =(

Inaktiv
Skrivet av Jimmy Håkansson:

Vilket gör mig bara ännu ledsnare över att Super Play aldrig hann publicera min artikel om bandet mellan spel och finlitteratur. =(

lägg upp den på blog emup!


signatur

ka mate ka mate, ka ora ka ora, ka mate ka mate, ka ora ka ora.

Medlem

Kul att du inte har övergivit oss Mats!


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv

Nästa års, om jag får be.


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

1
Skriv svar