Hjälp med DvD-Brännare..

Inaktiv
Hjälp med DvD-Brännare..

Hallå ja, det har uppstått ett stort jobbigt problem för mig :S,, jag har en :

Optiarc DVD RW AD-7173A SCSI CdRom Device
(Det ska nog vara en NEC)

Till Problemet: det är så här att när jag skall instalera alla mina program från cd skiva så funkar ingenting, den vill inte läsa in m.m... sen så bytte jag dvd brännare till min gamla, och instalera allt då funka de,, sen bytte jag tillbaka o testa igen, men då funka det inte heller..

Men då testa jag att spela lite Battlefield 2 med CD skivan, och ja det funka helt felfritt den hitta allting på cd skivan, man kunde bläddra igenom mappar m.m. på skiva som man inte kunde me program skivera :S

Så va tror i kan vara fel? Och tror ni det går att återgälda? tack på förhand!..

Inaktiv
Skrivet av Feskarn(Simon_Manalba):

Hallå, det har uppstått ett stort jobbigt problem för mig.
Jag har en Optiarc DVD RW AD-7173A SCSI CdRom Device (Det ska nog vara en NEC)

Till problemet. Det är så att när jag ska installera alla mina program från cdskivan så fungerar ingenting, den vill inte läsa in m.m. Sedan så bytte jag dvdbrännare till min gamla och installerade allt, då fungerade det. Sedan bytte jag tillbaka och testade igen, men det fungerade inte.

Men då testade jag att spela lite Battlefield 2 med cdskivan, och ja, det fungerade helt felfritt. Den hittade allting på cdskivan, man kunde bläddra igenom mappar m.m. på skivan som man inte kunde me cdskivan med program.

Så vad tror ni det kan vara för fel? Och tror ni det går att lösa?
Tack på förhand.

Låter som dvdbrännaren är boven i dramat då din gamla fungerade?


signatur

mr c of clan mr

Inaktiv

Hehe aa ;),, men det är det vad tror ni kan vara felet? är det någon annan som haft samma problem t.ex.? eller blir det till att skicka in den o få en ny,, eller finns de några olika knep? inte så tight på sånt här

Medlem

byta firmware?


signatur

/ Shuburn

Inaktiv

Asså mkay visste inte att man kan uppdatera m.m. me DvD brännarn ;),, men jag skall göra ett försök tack

1
Skriv svar