Nya tecken på GTA IV till Windows

Medlem

Dom är ju bara dumma i huvet om dom inte släpper det till PC. När det släpptes så hade jag tagit det för givet ända sedan det hade utannonserats att det hade kommit till PC också så jag kollade omkring, men det fanns uppenbarligen inte.

Inaktiv
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Varför släppa en port som kostar extra pengar när största delen ändå laddar ner det? De tjänade nog pengar så det räckte och blev över på 360 & ps3 versionen.

Varför släppa GTA 4 överhuvudtaget. De har ju redan tjänat pengar på GTA 3. Du ser ju själv hur korkat ditt argument är :|. Självklart släpper de GTA till PC. Det finns en stor marknad för GTA-spel och de kommer tjäna pengar på det oavsett vad tv-spelsfundamentalisterna säger om piratkopiering. GTA 4 har dessutom multiplayer vilket kan minska eventuell piratkopering med någon form av cd-key-koll hos deras multiplayer-servrar.

Medlem

Självklart kommer GTA4 komma till PC. Jag tror knappast dom hoppar över att få sälja några miljoner ex till på ännu en plattform. Rockstar har otroligt många fans på PC-marknaden som defenitivt kommer köpa spelet, även om många redan har det på konsol. Så att säga att det inte kommer sälja är ju bara idiotiskt.

Skrivet av rolle90:

å ps3 versionen är full spelbar

Det brukar låta så "Spelbart" är ej godkänt i min värld iaf. Jag förstår inte hur det kan accepteras bland konsolarna. Hade ni pallat se igenom en film som små-hackade hela tiden? Troligtvis hade ni lämnat tillbaka filmen/dvd-spelaren och krävt en ny som fungerar som den ska. Nejfan, det ska vara konstant flyt om man spelar det på en maskin som ska klara av det.

Men snälla FZ, det är redan klart att det ska släppas i September.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Det blir nog allt vanligare att vi PC-spelare blir svikna av spelbolagen, med större budget som de använder till att hyra in kändisar till röstskådespelare och att fläska på med bättre grafik så måste de sälja mer för att tjäna nåt på det.

Medlem

Mjo, hörde om detta på mitt forum som jag besöker dagligen (Forums.facepunchstudios.com) för ett par dagar sen.
Man får väl hoppas att myten är sann, men innan det släpps till PC har jag säkert redan fått tag i en PS3:a.

Medlem

Och dessutom så har varenda GTA kommit till PC hittils. Tror inte dom skippar med GTA IV för PC den här gången inte.

Skrivet av Mooe:

Mjo, hörde om detta på mitt forum som jag besöker dagligen (Forums.facepunchstudios.com) för ett par dagar sen.
Man får väl hoppas att myten är sann, men innan det släpps till PC har jag säkert redan fått tag i en PS3:a.

Du kan ju fan inte kalla det en MYT att GTA IV ska komma till PC.


signatur

[Amd x2 6000+][4850][3gb ram][Corsair vx550w]

Medlem

Eh lita inte på något som kommer från Malaysia.

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

^- Varför släppa en port som kostar extra pengar när största delen ändå laddar ner det? De tjänade nog pengar så det räckte och blev över på 360 & ps3 versionen.

Företag har inget koncept vad "så det räckte" betyder.

Finns det pengar att tjäna så kommer det till PC, och det gör det.

Medlem

Klart de inte ska släppa det till PC, hamnar bara på piratebay med en -RELOADED tag efteråt, pc "talibanerna" ska ha faa-aan!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Dax
Medlem
Skrivet av albertalbertsson:

Men snälla FZ, det är redan klart att det ska släppas i September.

Ok vart är länken till källan där Rockstar uttalar sig? Allt annat är rykten.

Medlem

Förutom detta fanns det ett betydligt mer "officiellt" bevis. Nämligen ESRB har nyligen "ratat" GTA4 till PC. Något som man kunde se på deras hemsida tidigare.

ESRB har dock för bara några timmar sedan tagit bort "PC" under nämnda spel. Förmodligen efter ett mycket "argt" mail från Rockstar

http://www.esrb.org/

Medlem
Skrivet av Twitch:

bla bla

Jag skulle knappast kalla ett typo för bevis, jag tror inte heller Rockstar blir sura pga ett typo.

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av X-TroNiC:

då kanske man slipper all låg fps som ps3 och 360 har=D

beror nog lite på din dator med.

å ps3 versionen är full spelbar

tvekar för att den är fullt spelbar då den har klenare grafik kort än 360, och processor/minnes kraft finns det överdrivet i båda.

Skulle ju kunna vara bättre optimerat till ps3 men tveksamt.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem
Skrivet av KoP:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av X-TroNiC:

då kanske man slipper all låg fps som ps3 och 360 har=D

beror nog lite på din dator med.

å ps3 versionen är full spelbar

Likaså 360 versionen.. fps'en har aldrig sjunkit så lågt att det inte varit spelbart. Är bara dagens spelungdom som blivit bortskämd och som går i taket om fps'en droppar i 2 sekunder eller om det nyttjas för mycket bloom.. vart är dagens spelungdom påväg egentligen? Inte fan klagande man nämnvärt då man satt och spelade spel med vectorgrafik på Amigans vanilj hårdvara och spelade flöt på i runt 10 fps.

Vet inte hur mkt du spelat men när man går berserkagång på stan och har fullt med snutar efter sej så är det inte ens i närheten av glid! Det laggar som helve...


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Det kommer till jul säger jag ju!


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem
Skrivet av Tesla7zap:

Dom är ju bara dumma i huvet om dom inte släpper det till PC. När det släpptes så hade jag tagit det för givet ända sedan det hade utannonserats att det hade kommit till PC också så jag kollade omkring, men det fanns uppenbarligen inte.

det tycker jag inte, kostar nog massor av pengar att trycka upp exemplar till pc, å konsol versionerna säljer fortfarande bra - så de behöver nog inte lansera en pc version ifall de inte vill.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Tesla7zap:

Dom är ju bara dumma i huvet om dom inte släpper det till PC. När det släpptes så hade jag tagit det för givet ända sedan det hade utannonserats att det hade kommit till PC också så jag kollade omkring, men det fanns uppenbarligen inte.

det tycker jag inte, kostar nog massor av pengar att trycka upp exemplar till pc, å konsol versionerna säljer fortfarande bra - så de behöver nog inte lansera en pc version ifall de inte vill.

Varför skulle ett företag inte vilja tjäna mer pengar? Tror ni Rockstar/Take-Two Interactive är helt korkade?

Medlem

lär komma till pc, dock så gör dom nog det när dom är klara med extra matrialet som skulle komma till consolerna.

Inaktiv

Kommer ni ihåg när Gears of War aldrig skulle komma till PC? Vad hände sedan? Exakt.

Inaktiv

Ja dom är dumma i huvudet om dom släpper det till pc nu, dom tjänar fortfarande stora pengar på dom som köper det till consolerna. Det är fortfarande lite för tidigt att komma till pc antar jag dom tror, piratkopieringen är nog ett stor faktor med.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Redaktör
Skrivet av gryzor:

... Fast vi gamlingar vet ju hur det ska gå till, Fort Apocalypse på c64 1984, det enda spel som förtjänar 5/5 alt. 100% i betyg[/quote]
Ruggigt bra spel! Men det ser ut att härstamma från 1982 (http://www.lemon64.com/?mainurl=http%3A//www.lemon64.com/games/details.php%3FID%3D961 Lemon64.com]).

Skrivet av albertalbertsson:

Men snälla FZ, det är redan klart att det ska släppas i September.

Du låter väldigt säker med tanke på att ingen officiell bekräftelse finns...


signatur
Medlem

Det här är ändå det bästa tecknet:
http://megagames.com/news/html/pc/rockstartrickedintoconfirmi...

En snubbe som påstår att han har problem med surroundljudet till PC-versionen av GTA IV och mailar supporten om problemet. Det här är det avslöjande:
"The PC version of GTA IV has not even been announced for release and is still in development so is not about to be released on a website we have no knowledge of."

Så jävla bäst.

Medlem

Där var den ja...


signatur
Medlem

Spelar ingen roll..
Lite överreklamerat/hypat spel..


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Kan tänka mig dem dementerar ryktena för att folk inte ska få för sig att vänta på pc versionen och faktist köpa konsolversionen, sen finns säkert en hel del gjutna pirater som har vikt sig och köpt spelet för att det inte är bekräftat att det kommer till PC, det finns visserligen möjlighet till det på 360 också men inte alla vågar på grund av hårdvaran och garantier.

Inaktiv

VARFÖR, skulle dem inte släppa det till pc?... pga piratverksamhet? serri... folk köper spel som detta


signatur

/nkembo - fest i himmel och på jord

Medlem
Skrivet av nkembo:

VARFÖR, skulle dem inte släppa det till pc?... pga piratverksamhet? serri... folk köper spel som detta

Piratverksamheten har ju ändå visat sig vara ett bullshitargument, eftersom PC-spel fortfarande säljer mer än alla spelkonsoller;

http://www.dfcint.com/wp/?p=222

Citat:

PC online game revenue alone passed $7 billion in 2007, not including retail sales.

Citat:

Total PC game revenue is expected to reach $19 billion by 2013.

Citat:

...the number one platform for games in 2007 was the personal computer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av nkembo:

VARFÖR, skulle dem inte släppa det till pc?... pga piratverksamhet? serri... folk köper spel som detta

Piratverksamheten har ju ändå visat sig vara ett bullshitargument, eftersom PC-spel fortfarande säljer mer än alla spelkonsoller;

http://www.dfcint.com/wp/?p=222

Citat:

PC online game revenue alone passed $7 billion in 2007, not including retail sales.

Citat:

Total PC game revenue is expected to reach $19 billion by 2013.

Citat:

...the number one platform for games in 2007 was the personal computer.

men det är mmorpgs förtjänst få in det i ditt huve.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

123
Skriv svar