Inget Final Fantasy XIII till pc

Robot
Medlem
Inget Final Fantasy XIII till pc

That's it - nu tar jag livet av mig!

eller vänta...


signatur
Medlem
Medlem

Jag visste det, tyckte att FZ och alla andra medier misstolkade fel, verkade som många ville hellre misstolka än att se in i vad som verkligen sades.

Tycker det var dumt av FZ som tom. med press releasen från E3 misstolkade med vilja bara för andra sidor misstolkade. Var ju ganska uppenbart att det inte utvecklades till pc.

Redaktör

Kovski: jag kanske har missat något (semester och jobbresa, har inte hängt med), men inte har väl vi skrivit det?


signatur
Medlem

Att spela Final Fantasy på PC vore att häda.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Att spela Final Fantasy på PC vore att häda.

De flesta som spelar FF11 spelar det på PCn.

Medlem

Vore nice, men ja spelar det hellre till konsol.

Medlem

Det är bra, sådana spel ska inte finnas till PC.. Det öppnar alldeles för mycket portar till världen för internetpirater och en satnsning på PC kan nästan ses som en ren förlust om man inte kör med månadsavgifter..

Medlem

Detta är ändå ett av få spel som jag hellre spelar på konsol än på PC så mig stör det inte så mycket:)

Offtopic; funderar på att ge mig ut på skattjakt och se om jag hittar mitt gamla FF7 (till PC), men innan jag gör mig besväret tänkte jag kolla om någon vet huruvida det funkar på vista?


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Medlem
Skrivet av beersgarden:

..men innan jag gör mig besväret tänkte jag kolla om någon vet huruvida det funkar på vista?

Om det är ett PC spel (förlåt om jag inte vet det) så testa om det fungerar. Annars kanske du får göra som jag fick göra med Diablo 2, dvs. om du litar på mig. Man ska lägga in 2 strängar i ditt register som hjälper spelet att hitta till C: och Program mappen.

Testa och se om det fungerar, vill du och vågar du testa det jag skrev så kan du skicka ett privat meddelande så hjälper jag dig.

Det är absolut ingenting som öppnar för virus eller annat men det finns folk som är väldigt paranoida nu för tiden

Medlem
Skrivet av Tompa:

Kovski: jag kanske har missat något (semester och jobbresa, har inte hängt med), men inte har väl vi skrivit det?

Gissar att han tänker på det som PcGamer skrev om att det kanske skulle komma till PC. Svårt att hålla isär sidorna nuförtiden så det är förståeligt(samma domän osv).

[http://www.fz.se/nyhetsarkiv/?id=26475]


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Medlem

FF spel ska vara på konsol.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Ge mig en jRPG till PC NU!

Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Jag hör gärna en motivering. Vad gör FF bättre på PS3 före 360?


signatur

I'm a snake, follow me!

Inaktiv
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Och på 360! wohoo!

Kan knappt vänta!

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Jag hör gärna en motivering. Vad gör FF bättre på PS3 före 360?

det handlar inte om vad det gör bättre utan att FF skall hållas ps3 exklusivt - är bara en princip sak.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

FF har alltid haft problem med för små skivor.. Jobbigt om dom sattsar så det ska platsa på ett trångare format som PS3 ägare kommer få lida för.

Det är i alla fall en motivering

Medlem

En annan motivering att det ska vara PS3-exklusivt vore att jag inte vill att konsolen ska sprängas i ansiktet på mig när jag spelar.

Medlem

blir första ff som jag komemr köpa:) börjat gilla serien mer mera så blir ett givet köp!:D


signatur

Spela spel är kul ibland.

soi
Medlem
Skrivet av rolle90:
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Jag hör gärna en motivering. Vad gör FF bättre på PS3 före 360?

det handlar inte om vad det gör bättre utan att FF skall hållas ps3 exklusivt - är bara en princip sak.

Första FF spelet som kom till Playstation var 7:an, så förstår mig inte på allt gnäll att det borde/bör/ska endast komma till playstation.

Tycker att det är bra att företaget får en större marknad så de kan fortsätta att förgylla min vardag.

Medlem

NVIDIA hade ju postat på sin sida att spelet skulle släppas men det har tagits bort... jaja man ska aldrig säga aldrig, kanske kommer mer info på TGS eller SE:s egna visning i Augusti

Inaktiv
Skrivet av Tompa:

Kovski: jag kanske har missat något (semester och jobbresa, har inte hängt med), men inte har väl vi skrivit det?

Upp o jobba o sluta slappa. Semester är till för lata kapitalister

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Jag hör gärna en motivering. Vad gör FF bättre på PS3 före 360?

Vi har spelat final fantasy på japanska konsoller sedan 80-talet?


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av beersgarden:

Detta är ändå ett av få spel som jag hellre spelar på konsol än på PC så mig stör det inte så mycket:)

Offtopic; funderar på att ge mig ut på skattjakt och se om jag hittar mitt gamla FF7 (till PC), men innan jag gör mig besväret tänkte jag kolla om någon vet huruvida det funkar på vista?

Jag har testat och det funkar inte. Eller, du kan få igång det men du lär drabbas av stora texturfel mm. Finns många diskussioner på nätet ang. detta.

Medlem

Kommer inte hålla på en Dual Layer skiva som xboxen har. Detta spelet tar förmodligen runt 20-50 GB.

Medlem
Skrivet av Ninotramp:

Kommer inte hålla på en Dual Layer skiva som xboxen har. Detta spelet tar förmodligen runt 20-50 GB.

Spelet i sig lär lätt rymma på en 8,6GB dual layer DVD. enda problemet är att square altid insisterar att lägga till grymt mycket förendrerad cutsceens som tar mer eller mindre nästan all plats.

T.ex. ta FF7 som ett exempel, spelet fick plats på en skiva, men sen hade du 3 st till med filmer givetvis behövdes all speldata blandas ut på alla skivor dock.

I vilket fall som hellst det kommer enbart bero på hur mycket cutsceens de lägger in, och även med det så lär det handla om massor av timmar per skiva, och byta skiva i dessa fall förändrar ju inte speluplevelsen ett skvatt.

Medlem
Skrivet av SuperTank:
Skrivet av rolle90:
Skrivet av Night Hawk:

FF spel ska vara på konsol.

FF ska vara på PS3.

Jag hör gärna en motivering. Vad gör FF bättre på PS3 före 360?

Om Ms fortsätter köpa upp alla exklusiviteter kommer snart konsollmarkanden se ut som dator marknaden, och det vill fan inte jag vara med om. Tacka fan för Linux och Mac os som alternativ i dator världen annars hade det varit kört. Vad MS inte inser är att man hämmar utvecklingen genom att döda konkurrensen. Så väl i OS världen som i spel världen. Inga fler monopol tack.

Medlem

Är ju roligt att även 360 folket kommer få en chans att spela ett FF spel frågan är väl bara hur många skivor det kommer att vara på?
Men vem vet kanske Bluray har hunnit bli en standard till 360 också innan det släpps

Själv kör jag PS3 och ser fram emot att spela detta spel när det nu väl kommer.

12
Skriv svar