CPU usage 100 procent

Inaktiv
CPU usage 100 procent

Minns att jag åkt på detta tidigare. Det skumma är att när jag använder datorn och jobbar i Windows, surfar or whatever så rullar allt perfekt. Även när jag spelar diverse spel, CS, DoD, HL. Har även kört Cabal samtidigt som hub etcetera är igång utan problem. Men plötsligt laggar Cabal något alldeles fruktansvärt. Har ställt ner grafiken så gott det går men det laggar för mycket. Processoranvändningen rör sig hela tiden uppåt 100 procent. Så ordentligt trött på att ominstallera Windows. Snabb lösning efterlyses. I vilket fall återkommer jag när jag vet vad det är.

Har nästan inga processer alls igång samtidigt.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Inaktiv

Problem solved. Mission accomplished.
Rev isär hela datorn och fann att ett av de fyra fästena som CPU-kylningen sitter i var spräckt. CPU var alltså hyfsat kyld men inte tillräckligt. Cabal drar en hel del så det var väl så att kylningen inte räckte för Cabal i och med att den var spräckt i ett av de fyra hörnen. Plockade fäste från en annan burk, gjorde rent och satte i kylningen med ny pasta. Startade Cabal och såg redan vid laddningen av spelet att det gick mycket snabbare. Gick in i spelet och stod en minut så att mappen skulle få ladda klart. Nu brutalsmider det Tusan svårt att se ett sådant fel men tji fick burken igen.


signatur

Bra kylning IsTheShit

Medlem

hehe, snyggt jobbat. man kan ju tänka sig att processorn throttlade en aning när kylningen satt på det viset, så då är det kanske inte så konstigt att det stod 100% i aktivitetshanteraren


signatur

För de ord, som till andra man har sagt, ofta man bitter får böta.

Inaktiv

Mot slutet när jag tittade hoppade CPU-procenten runt på diverse olika program så den throttlade helt virrigt och galet. Fungerar fortfarande perfekt så nu kan man göra annat igen än att böka dator, vilket man är trött på efter något decennium+ lol


signatur

Bra kylning IsTheShit

1
Skriv svar