Star Wars: The Force Unleashed

Medlem

Igen PC version eller online? Ska köpa PS3 versionen men hoppades på en ersättare till Star Wars Jedi Knights serien.


signatur

lootskin@hotmail.com

LRI
Medlem

Det kommer säkert ett "announcement" några månader efter konsolsläppet om en PC version med något "extra content" kanske till och med multiplayer. Det är trots allt ett företag som säkert även vill mjölka ur lite pengar från PC marknaden också.

Medlem

Om det här visar sig vara så bra som det låter som att det kan vara så är det stor chans att ett PS3 kommer finna sin plats i mitt hem

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av jonis:

Väldigt trevlig och välskriven förhandstitt, gj!

EXTREMT besviken på att LucasArts skippar PCn dock, har en 360 men vill av princip lira på PCn. Rätt lama svepskäl dom anger också hehe.

pc är en relik, bra för fjortisar som lira cs, och för mmorpgs.

konsol ftw

OKEJ men då kanske du har lust att köpa en PS3:a åt en såkallad fjortis (26 år) som är mellan arbeten. :\:down::down::down::down::down:

man måste ju anpassa sig
flytta ditt spelen finns, inget konstigt med det egentligen

Det är så en plattform överges av utvecklarna. På Nintendo 8bits/SEGA Master Systems tid lirade jag "TV-spel", sen dess spelar jag bara de bättre titlarna som släpps på PC även om jag råkar ha en x360 också. Jag föredrar bara helt enkelt att lira på en PC och tror inte jag är ensam om det, blir fan galen av att försöka lira ett 1a/3e-persons vyspel med handkontroll. Vissa kan hävda att det är en vanesak, jag hävdar dock snarare smaksak.

Håller helt med, och jag sitter med en PS3a hemma. Ren fanboyism att ens hävda att det är en vanesak. Förstör spelkänslan av ett fps och även tredje persons-shooter fullständigt om det inte spelas med mus och tangentbord. Allt går så mycket långsammare och så mycket osmidigare. GTA klarade jag att spela tack vare autoaimen. Metal Gear pallar jag bara inte, går alldeles för långsamt utan mus och tangentbord.

Medlem
Citat:

I undertecknads mening låter prestandaförklaringen inte alldeles trovärdig; att förväntade försäljningssiffror och piratkopiering spelat in i beslutet känns mer sannolikt med tanke på att det är ett singleplayerspel. Alternativt kan det handla om att det tar tid att utveckla till ytterligare en plattform.

I undertecknads mening låter även piratkopieringsanledningen som bullshit.
Speciellt med tanke på de siffror som offentliggjordes nyligen, och som rätt starkt och svart på vitt bekräftar att PC-spel säljer bättre än alla konsoller.
När man dessutom räknar in att alla spel ändå programmeras, ritas och komponeras på en dator, så är det bara fånigt att inte också ge ut dem på PC.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

Vad var det för siffror som visar att spel säljer bättre på PC än konsoll? Du får gärna ge en länk.

tfp
Medlem

@Buio

Säkerligen siffror som har med MMOs. MMOs drar nämligen in massvis av pengar.

Medlem

PC'n är i egentligen den ultimata spelplattformen, allt går att göra till den, det är bara att det inte utnyttjas som det gjorde förr


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv

Varför inte säga som det är. Man tjänar äckligt mkt pengar om man utvecklar det till konsol. Kontrollerna är svårare att utveckla på PC? Right... Skala tekniken till PC? FY... Det är väl krångligare att släppa spelet till PS3, X360 och WII?!!!!

Giriga.

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Citat:

I undertecknads mening låter prestandaförklaringen inte alldeles trovärdig; att förväntade försäljningssiffror och piratkopiering spelat in i beslutet känns mer sannolikt med tanke på att det är ett singleplayerspel. Alternativt kan det handla om att det tar tid att utveckla till ytterligare en plattform.

I undertecknads mening låter även piratkopieringsanledningen som bullshit.
Speciellt med tanke på de siffror som offentliggjordes nyligen, och som rätt starkt och svart på vitt bekräftar att PC-spel säljer bättre än alla konsoller.
När man dessutom räknar in att alla spel ändå programmeras, ritas och komponeras på en dator, så är det bara fånigt att inte också ge ut dem på PC.

det är mmorpgs förtjänst, knappast så att multiplattfrom spel säljer bättre till pc... och säg ett exklusivt pc spel som sålt lika bra som halo3 typ runt 9miljoner ex det senaste 12månaderna?


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av GREY_task:

Varför inte säga som det är. Man tjänar äckligt mkt pengar om man utvecklar det till konsol. Kontrollerna är svårare att utveckla på PC? Right... Skala tekniken till PC? FY... Det är väl krångligare att släppa spelet till PS3, X360 och WII?!!!!

Hur många olika sammansättningar av komponenter finns det på PC-marknaden? Nära nog så många som det finns datorer där ute. Hur många sammansättningar av komponenter finns det för PS3, 360 och Wii? Sammanlagt tre stycken. Gör man det då dessutom som två versioner som inte behöver vara skalbara i sig utan bara kunna hantera den maskinvara den ska vara på (360 och PS3 i ena versionen, Wii och PS2 i andra versionen) så är det faktiskt långt enklare att bygga för dem istället för att göra en version för PC som måste kunna skala mellan en stor mängd hårdvara. Ser man till support sen så är det nog så att PC-spelarna är de som har mest krångel med spel också då drivrutiner kan strula, installationer kan misslyckas etc, på en konsoll stoppar du in skivan, punkt.

/ LordDaimos

Medlem
Skrivet av LordDaimos:
Skrivet av GREY_task:

Varför inte säga som det är. Man tjänar äckligt mkt pengar om man utvecklar det till konsol. Kontrollerna är svårare att utveckla på PC? Right... Skala tekniken till PC? FY... Det är väl krångligare att släppa spelet till PS3, X360 och WII?!!!!

Hur många olika sammansättningar av komponenter finns det på PC-marknaden? Nära nog så många som det finns datorer där ute. Hur många sammansättningar av komponenter finns det för PS3, 360 och Wii? Sammanlagt tre stycken. Gör man det då dessutom som två versioner som inte behöver vara skalbara i sig utan bara kunna hantera den maskinvara den ska vara på (360 och PS3 i ena versionen, Wii och PS2 i andra versionen) så är det faktiskt långt enklare att bygga för dem istället för att göra en version för PC som måste kunna skala mellan en stor mängd hårdvara. Ser man till support sen så är det nog så att PC-spelarna är de som har mest krångel med spel också då drivrutiner kan strula, installationer kan misslyckas etc, på en konsoll stoppar du in skivan, punkt.

/ LordDaimos

finns inget att säga förutom; Word.

Medlem
Skrivet av Buio:

Vad var det för siffror som visar att spel säljer bättre på PC än konsoll? Du får gärna ge en länk.

http://www.dfcint.com/wp/?p=222

Citat:

PC online game revenue alone passed $7 billion in 2007, not including retail sales.

Citat:

Total PC game revenue is expected to reach $19 billion by 2013.

Citat:

...the number one platform for games in 2007 was the personal computer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

det är mmorpgs förtjänst, knappast så att multiplattfrom spel säljer bättre till pc... och säg ett exklusivt pc spel som sålt lika bra som halo3 typ runt 9miljoner ex det senaste 12månaderna?

Varför skulle man inte räkna med MMORPG?
Ska man räkna bort alla spel som TV-spelen inte klarar av eller är dåliga på att kränga, bara för att de suger på dem? Börja räkna bort alla simulatorspel, RTS och 1st person-FPS också? Känns logiskt.

Till och med Counterstrike 1 och The Sim 2 till PC:n, slog Halo 3 i försäljning förra året btw
http://www.dataspelsbranschen.se/items/stats/DSB-Speltoppen%2...

PC har länge dominerat marknaden. Finns ingen konsoll som kränger fler spel än till PC. Inte ens PS2, som folk gödslar med numera.
http://www.dataspelsbranschen.se/items/stats/DSB-statistik-20...


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Skrivet av HYBRiS:
Skrivet av WarpGuN:

det är mmorpgs förtjänst, knappast så att multiplattfrom spel säljer bättre till pc... och säg ett exklusivt pc spel som sålt lika bra som halo3 typ runt 9miljoner ex det senaste 12månaderna?

Varför skulle man inte räkna med MMORPG?
Ska man räkna bort alla spel som TV-spelen inte klarar av eller är dåliga på att kränga, bara för att de suger på dem? Börja räkna bort alla simulatorspel, RTS och 1st person-FPS också? Känns logiskt.

Till och med Counterstrike 1 och The Sim 2 till PC:n, slog Halo 3 i försäljning förra året btw
http://www.dataspelsbranschen.se/items/stats/DSB-Speltoppen%2...

PC har länge dominerat marknaden. Finns ingen konsoll som kränger fler spel än till PC. Inte ens PS2, som folk gödslar med numera.
http://www.dataspelsbranschen.se/items/stats/DSB-statistik-20...

det är svensk försäljning du länkar där.
knappast något att skryta om, sluta leva i en fantasivärld


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Om man nu är "ond" varför dödar han klonkrigare på bilderna? De är ju imperiets trupper!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om man nu är "ond" varför dödar han klonkrigare på bilderna? De är ju imperiets trupper!

Har du inte sätt filmerna? Klonkrigarna tillhörde inte imperiet från början! 8)


signatur

Aeternitas vitae resonat tamquam imago

Skrivet av HarM:
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om man nu är "ond" varför dödar han klonkrigare på bilderna? De är ju imperiets trupper!

Har du inte sätt filmerna? Klonkrigarna tillhörde inte imperiet från början! 8)

Nej men de var ju "hjärntvättade" från födseln att lyda republiken och efter kanslern blev kejsare så är de ju onda. Om man nu ser det så. Så varför skulle en lärling till Vader dräpa klonkrigare i strid? För nöje kan jag förstå men inte i strid.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Om man nu är "ond" varför dödar han klonkrigare på bilderna? De är ju imperiets trupper!

Enkelt: Han är Darth Vaders hemliga lärljunge. Med andra ord så har han stående order att inte röja sin existens till NÅGON. Inklusive andra Imperialister (vilket ord... Klingar nästan kommunist om en när man skriver det...).

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

det är svensk försäljning du länkar där.
knappast något att skryta om, sluta leva i en fantasivärld

Om jag inte missat allt här, så är det nog faktiskt i Sverige både du och jag lever.

Men är du ute efter internationell statistik borde du kollat inlägget ovanför;

http://www.dfcint.com/wp/?p=222

Citat:

PC online game revenue alone passed $7 billion in 2007, not including retail sales.

Citat:

Total PC game revenue is expected to reach $19 billion by 2013.

Citat:

...the number one platform for games in 2007 was the personal computer.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Inaktiv

För de som inte vet så har det sagts att demot ska släppas på XBL och PSN under augusti månad.
Dom har inte sagt något om när under månaden, men jag hoppas verkligen att det inte är mot slutet av den ^^;

Medlem
Medlem

Har bokad på webhallen.

Inaktiv

Han dödar klonkrigare bara för han är Darth vaders hemliga lärling och dom vill verkligen att det ska vara så. Lucasarts säger i en intervju att lärlingen ska gå och döda en jedi men om han träffar på någon klonkrigare så döda han också och det är bara för att han är Darth Vader hemliga lärling.

Skrivet av boXer:

Han dödar klonkrigare bara för han är Darth vaders hemliga lärling och dom vill verkligen att det ska vara så. Lucasarts säger i en intervju att lärlingen ska gå och döda en jedi men om han träffar på någon klonkrigare så döda han också och det är bara för att han är Darth Vader hemliga lärling.

Det låter ju coolt.


signatur
Inaktiv

Dissa oss PC-användare, bara gör det. Synd att Bad Company också bara kom ut till konsoller tycker jag.


signatur

GA-EP35 DS3 | Core2Duo 3.0Ghz (E8400) | 2GB Ram/800Mhz | Geforce GT240/1024MB

Inaktiv

Bilderna ser ruskigt fina ut, hoppas för Wii ägarnas räkning att MP blir lika roligt som det var i Jedi Knight 2

Inaktiv
Inaktiv

kontrollerna var alldeles åt helvete för mej.

Medlem
Skrivet av boXer:

Han dödar klonkrigare bara för han är Darth vaders hemliga lärling och dom vill verkligen att det ska vara så. Lucasarts säger i en intervju att lärlingen ska gå och döda en jedi men om han träffar på någon klonkrigare så döda han också och det är bara för att han är Darth Vader hemliga lärling.

Yikes. Det där var nog den sämsta meningsbyggnaden jag någonsin varit med om

123
Skriv svar