En tv till. Sony Bravia?

Medlem
En tv till. Sony Bravia?

Hej.

har idag en Samsung 40" LCD-TV LE40M87BD 1920x1080p men eftersom min HDMI port "gått sönder" och affären min far köpte den ifrån ( jag fick tv:n nyligen när han skaffade ny ) gått i konkurs är det lite olklart med service osv. Dessutom har vi redan förlorat en Samsung HDMI dvd spelare som vi inte vet vart den tagit vägen pga detta strul... Men iaf.

Jag tänkte därför skaffa en tv till. Har kikat lite på en Sony Bravia 40" LCD-TV KDL-40W2000 1920 x 1080, HDMI, HD-ready och undrar om någon eller några av er har någon koll på dessa apparater? Jag kan annars tänka mig en likadan samsung , felet är väl att sonyn är ett par tusenlappar billigare.

Kom gärna med andra tips med! Kavet är dock minst 40" , 1080p och max 20 000:- dock gärna under. Vad vet ni om LG apparater? Kan man göra "Fynd" på lcd skärmar?

Medlem

kan du inte skicka tv:n direkt till tillverkaren?
Kanske går att hitta nåt nummer till Samsungs svenska kundsupport på deras hemsida.. slipper du punga ut 15k bara för att butiken konkat.
Nästa alternativ jag skulle försöka mig på våre hemförsäkringen.

Sonyn har jag läst mycket bra om, det var mellan den och sharp lc-42X1DE som jag funderade mest på, men till slut blev det sharpen, fick bättre pris på den och så är den 2" större


signatur

thank you, come again

Medlem

huxflux, du har kanske rätt. Kan ju faktiskt höra med försäkringsbolaget. Samsung ombesörjer ingeting med reparationer eller liknande, redan varit i kontakt med dom Men som sagt, ska kolla upp sharpen med

1
Skriv svar