Gran Turismo 5 kan dröja till 2010

Medlem

Meeen, GT5 är i princip det enda spel jag verkligen sett fram emot.

Prologue är ett märkligt upplägg men var väl iaf hyfsat värt pengarna för antalet speltimmar. Tyvärr för få banor för att nöta någon längre tid. Ge mig fullversionen nuuu! Var liksom därför jag la över två tusen för en G25-ratt...

EDIT: Gran Turismo ska köras med ratt med bra feedback och pedaler, då blir det en helt ny nivå av upplevelse än med andra spel. Man känner varenda grop i vägen och hur bilen drar. Med bara handkontroll kan man nästan lika gärna köra valfritt arkad-spel.

Medlem

Under 2006 den där demot kallades Gran Turismo HD (High Definition)
info länk

Sen de lade ner det och släppte den som ett demo
Bytet av namn och många namn är lite förvirrande.

Gran Turismo HD Concept (Release date Dec 24, 2006)
Gran Turismo 5 Prologue (Release date Apr 15, 2008
Gran Turismo 5 (Release date TBA)
källa länk

Medlem

...Så ungefär samtidigt som Forza III då? Är GT omsprunget nu?

Inaktiv
Skrivet av Jipsi:

haha... tror inte dom finputsar prologue för kvallitens skull, snarare att dom vill mjölka ett demo som dom nästan kan ta ut fullt pris för. Är folk villiga att betala för demos så varför inte.

Men att folk inte förstår att Prologue INTE är ett demo! Det släpptes till och ett demo på prologuen i japan. Alla GT spel har tagit lång tid att utveckla och jag väntat länge på samtliga. Men då får jag världens bästa racing sim. Prologue är till för att stilla fansens nyfikenhet samt att testa olika delar såsom GTTV och onlineläge.

Och btw, Prologue är nästan lika stort som NFS Prostreet.

Medlem

De här kan bli en JÄTTE flop.

Medlem

Varför i hela världen vill man koncentrera sig på ett demo!? Felfokos så det skriker om det, fast utvecklarnas ambitioner är kanske att endast utveckla demonstrationer av spel som aldrig släpps, vad vet jag..

Medlem

GT serien är ett av få bilspel serier jag gillar, att dom drar ut på det bryr jag mig inte särskilt närmvärt på men, man blir ju lite besviken att det ska ta en sån hemsk tid för dom att släppa det.

Medlem

Citat:" god dammit!!!!!!!!:(


signatur

Just when I thought I was out... the pc pull me back in.

Medlem

Jahapp, får spela lite mera Prolouge då
Jobbigt att behöva vänta så länge bara.


signatur

Welcome to the Manglerdome

Medlem

Istället för allt gnäll kan vi inte prata om vad som faktiskt ska uppdateras?

Som jag förstått det gäller det att kunna starta egna spel så man kan joina vilket spel man vill istället för att bli inslussad till vad som helst. Då kan man ju faktiskt ha turneringar här på FZ. Sen om de lägger in skador också så kanske man slipper idioter som försöker knuffas när man racear!

Mmm, låter trevligt!

Medlem

Snart kommer det väl fram att dom inte ens börjat arbeta på GT5 än.

alla som suktar efter spelet har väll skaffat
Gran Turismo 5 Prologue .. hoppas för polyphony's skull att dem inte kört sig mäta när full spelet väl släps


signatur

För det mesta bakbinds Troubadix och förses med munkavle .

Medlem

Som någon sade tidigare, vafan sysslar de med? Är ju fan så Forza 3 har chans att komma ut innan till och med. Känns som om de hoppar över en "generation", riktigt tråkigt.

Medlem

Myycket märkligt..?
Jag tror att de har vaknat upp och insett vad spel som tex Forza kan, och GT inte kan.
Med andra ord OMTAG och under tiden så får vi leka med en uppdaterad prov-låg.
Som en del redan påpekat prolouge är inte ett DEMO, det är i det närmaste ett färdigt spel.
Krashfysik och 2-5 nya banor och det är ok för ett tag.
Men om de lyckas köpa tid fram till 2010 vettefan...
Njaaaeee... jag är skeeeptisk..!


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Inaktiv

Jag tror Polyphony gör ett smart drag här.

Det enda jag hoppas är att dom ger oss mer för dom pengarna som vi la på Prologue, har en känsla av att dom kanske bygger på det för oss så att vi har något att göra, i väntan på THE SHIT!!

Skrivet av MillionStylez:

Jag tror Polyphony gör ett smart drag här.

Det enda jag hoppas är att dom ger oss mer för dom pengarna som vi la på Prologue, har en känsla av att dom kanske bygger på det för oss så att vi har något att göra, i väntan på THE SHIT!!

Om dom fortsätter på att bygga på GT5P så kanske GT5 till slut bara kommer som en "expansion pack" under 2010..

..jag kan vänta ..bara Porsche kommer med denna gång!.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Japp, gubs!

Året är nu 2010 och alltså nästan 2 år senare. Forza 3 har kommit ut för länge sedan men ännu inte GT 5. Mycket intressant att läsa era tankar anno 2008 och i det hela hade ni rätt.

Jag spelar Proloug fortfarande så jag har inte bråttom.


signatur

Det var detta...

12
Skriv svar