Wipeout HD klarade inte epilepsitest - försenas

Robot
Medlem
Wipeout HD klarade inte epilepsitest - försenas

Alltså fy fan vad irriterande. Visst, synd om dem med epelepsi men om man vet att man är i riskzonen för det så ska man väl ge fan i att spela TV-spel en längre tid. Längtat som fasen efter den här titeln och så blir det försenat av en sån skit grej.


signatur

En styck signatur.

Medlem

oh lawl

WipeOut-serien till PSP äger förövrigt med stöd för multiplayer över trådlöst internet.

Medlem

haha låter som det blir ett bra spel

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Alltså fy fan vad irriterande. Visst, synd om dem med epelepsi men om man vet att man är i riskzonen för det så ska man väl ge fan i att spela TV-spel en längre tid. Längtat som fasen efter den här titeln och så blir det försenat av en sån skit grej.

Egoist?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Nyheten:

...men med tanke på problemets underbara natur...

Öh.. Va?!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Jag som trodde hela tiden att det var meningen att man skulle få epilepsianfall när man spelade Wipeout.

Nä men seriöst, Wipeout ska ju vara "trippigt". Och har man epilepsi så too bad for you my friend.

Medlem

En grej till, i alla år har det ju stått varningar om att personer med epilepsi skall "akta" sig för liknande spel i introtexterna. Sedan när införde man speciella "test" och gränsvärden för blinkande spel? Aldrig hört talas om, känns som om någon tjänar pengar på något idiotiskt IGEN.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av gryzor:

En grej till, i alla år har det ju stått varningar om att personer med epilepsi skall "akta" sig för liknande spel i introtexterna. Sedan när införde man speciella "test" och gränsvärden för blinkande spel? Aldrig hört talas om, känns som om någon tjänar pengar på något idiotiskt IGEN.

Ja nu blev jag riktigt förbannad, sen när i hevlete kan man inte som epileptiker bara ta och tänka efter, oj jag har en alvarlig sjukdom, kanske skulle lyssna på varningstexten som säger att jag kan få en episod av det här, och ja just det tv-spel, brukar ju vara rätt mycket blinkande färger och sånt, hmm kanske skulle akta sig, VEM I HEVLETE SITTER OCH EPILEPSI TESTAR SPEL?!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Inaktiv

Om spelet framkallar epilepsianfall flyter nog spelet inte så bra
och bör bli jobbigt att spela för vem som helst.

Medlem

Detta är väl i högsta fall ändå bara ett rykte.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

kan tänka mig många spel spel som kan framkalla epilepsi.
om det här stämmer så kanske dom borde ta bort spel som kan framkalla åk sjuka med? min svåger kan inte spela cod spel för han blir öksjuk av dom spelen. dock inte i bf2. kanske dags att införa regler där med så alla kan spela spelen.

Flakmonkey
Skrivet av TruB:

kan tänka mig många spel spel som kan framkalla epilepsi.
om det här stämmer så kanske dom borde ta bort spel som kan framkalla åk sjuka med? min svåger kan inte spela cod spel för han blir öksjuk av dom spelen. dock inte i bf2. kanske dags att införa regler där med så alla kan spela spelen.

Lustigt sånt där... har en polare som bara bli sjösjuk av Valves motorer... kan varken spela HL1 eller HL2 av den orsaken... lite lustigt iom att source väl inte har något gemensamt med deras första motor? Nåja, jag har kul åt det iaf, han missar ju lite halvbra spel ^^

Inaktiv

SorbP
det fins massor som har epelepci utan att veta om det och ett spel med fel rörelser kan faktiskt framkalla epelepsin och detta kan ju få väldigt tråkiga följder

trub det kanske är lite farligare med epelepsi en åksjuka!

Medlem
Skrivet av astaroth:

SorbP
det fins massor som har epelepci utan att veta om det och ett spel med fel rörelser kan faktiskt framkalla epelepsin och detta kan ju få väldigt tråkiga följder

trub det kanske är lite farligare med epelepsi en åksjuka!

Ja då kanske det är bra att dom får epilepse anfall, så dom vet vilken sjukdom de lider av??

Ps. Flesta spelar väl spel på soffan, så det borde inte vara fysiskt farligt för dom?


signatur

Asus Prime B550-PLUS|AMD Ryzen 3600@4200mhz (DIY Vattenkylning)|Asus Geforce RTX 2070 Super Dual EVO|16GB CORSAIR DDR4 3200mhz|Creative SB-Z|
HP-OMEN Laptop med Core I7 8750-GTX1070-16GB ram-17" 120hz IPS|PS5 Dual Sense (ingen ps5, använder på pc)

Medlem

Dessa tester består av 100st epileptiker som sitter framför en stor projektor som är kopplad till i det här fallet en PS3'a. För att sen utgöra om spelet ska klassas som epilepsi framkallande så krävs att en viss mängd av dessa 100 personer ska få ett par anfall. Visst måste det gå till på detta sätt ? hehehe

Medlem

Det var länge sen sist man såg något sånt här! Kul att de testar spelen iaf

Medlem

Nosnos: HL1 och HL2 ÄR rena sjösjukespelen. På tillräckligt stor bild kräks jag nästan också Samma gäller flickvännen. Är något i stilen snarare än i motorn eftersom CS-spelen till exemepl inte vållar samma problem.

Medlem
Skrivet av HaZe303:
Skrivet av astaroth:

SorbP
det fins massor som har epelepci utan att veta om det och ett spel med fel rörelser kan faktiskt framkalla epelepsin och detta kan ju få väldigt tråkiga följder

trub det kanske är lite farligare med epelepsi en åksjuka!

Ja då kanske det är bra att dom får epilepse anfall, så dom vet vilken sjukdom de lider av??

Ps. Flesta spelar väl spel på soffan, så det borde inte vara fysiskt farligt för dom?

Right on, lika bra att få reda på det innan det händer när man gör något farligt, som köra bil eller dylikt.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av TruB:

kan tänka mig många spel spel som kan framkalla epilepsi.
om det här stämmer så kanske dom borde ta bort spel som kan framkalla åk sjuka med? min svåger kan inte spela cod spel för han blir öksjuk av dom spelen. dock inte i bf2. kanske dags att införa regler där med så alla kan spela spelen.

Lustigt sånt där... har en polare som bara bli sjösjuk av Valves motorer... kan varken spela HL1 eller HL2 av den orsaken... lite lustigt iom att source väl inte har något gemensamt med deras första motor? Nåja, jag har kul åt det iaf, han missar ju lite halvbra spel ^^

Jo, Source-motorn är en modifierad variant av GoldSRC-motorn.:)


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Är det nån av er som postat hitills som har en aning om vad Epilepsi är?

Jag har en släkting med epilepsi och det är inte roligt på någon front. Hon kan inte köra bil för hon kan ju när som helst få ett anfall, anfall kan vara allt från våldsamma skakningar till att hon "bara" glömmer bort var hon är och varför. Det kan ta flera minuter (5-15) innan hon kommer tillbaka och är normal igen.

Till saken: Jag har inte epilepsi men när jag tittade på en av filmerna (den högra) från [url=http://www.computerandvideogames.com/article.php?id=185594] så kände jag att det var påfrestande för ögonen att titta på. FOV:en ändrades varje gång den som spelade boostade eller när spelaren blev boostad. Ok det kanske blir lite bättre när man spelar själv men ändå.

HaZe303: Inte roligt alls, för när du väl har fått epilepsi så är du fast med det... Det är inte som allergi mot gräs eller nötter, dvs. undvik gräs eller nötter... Epilepsi är du fast med. Det är som att säga att du borde testa att peta ut ena ögat för att se om du lider av det

Medlem

Herregud. Fattar inte folk att man kan dö av ett epilepsianfall.. dö av att det blinkar lite för mycket från tvn. Jag väntar gärna tills de fixar problemet.

Medlem

Jo MaXMC jag vet precis vad epelepsi är min klasskamrat hade det och hade flera episoder i skolan då hon "tuppade" av och tappade uppfattning om vart hon var någonstans.

Det jag stör mig på och som jag tycker är uppenbart är att det sitter någon jävel och fördröjer p.g.a att dom är så förbannat rädda för att stöta sig med en minoritet i samhället , för fan ut med spelet och stå för vad ni producerat, ni ska ju inte sabba er vison av "fartkänsla" för några eppileptiker, tough får dom väll spela något annat


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det här är ju precis som om de skulle sälja nötfria nötter så att allergiker också kan äta det, har man epilepsi så undviker man helst situationer som kan framkalla det.

Medlem
Skrivet av disten:

Herregud. Fattar inte folk att man kan dö av ett epilepsianfall.. dö av att det blinkar lite för mycket från tvn. Jag väntar gärna tills de fixar problemet.

Och diabetiker kan dö om dom äter socker, men dom avstår från sockret, men tydligen så är alla epileptiker riktiga daredevils och måste utmana ödet genom att spela, eller vad? Ärligt talat så bryr jag mig inte om de blir försenat, men hade jag haft epilepsi så hade jag nog inte spelat Wipeout även om de klarat epilepsitestet.

Inaktiv

men åååååh
det är ju det spelet gick ut på!!!

ge mig epilepsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!

Medlem
Skrivet av Pliskin:

Det här är ju precis som om de skulle sälja nötfria nötter så att allergiker också kan äta det, har man epilepsi så undviker man helst situationer som kan framkalla det.

Klart det finns spel som epileptiker kan spela. Varför tror du de har ett standardtest för epilepsi? De har tester för mat/godis/snacks om det kan innehålla spår av nötter. Ska vi ta bort de testerna med? eller att små barn kan bryta sönder leksaker och svälja bitarna.. Ska vi ta bort krock- och välttester för bilar med? det är ju inte alla som krockar eller välter med dem...

Medlem
Skrivet av Nosnos:
Skrivet av TruB:

kan tänka mig många spel spel som kan framkalla epilepsi.
om det här stämmer så kanske dom borde ta bort spel som kan framkalla åk sjuka med? min svåger kan inte spela cod spel för han blir öksjuk av dom spelen. dock inte i bf2. kanske dags att införa regler där med så alla kan spela spelen.

Lustigt sånt där... har en polare som bara bli sjösjuk av Valves motorer... kan varken spela HL1 eller HL2 av den orsaken... lite lustigt iom att source väl inte har något gemensamt med deras första motor? Nåja, jag har kul åt det iaf, han missar ju lite halvbra spel ^^

Skitkul....kan säga att HL2 gör mig illamående efter ett par timmars spelande... Testat på både PC och PS3... f-n vet varför...blir inte normalt sett "åksjuk". Har inget att göra med att HL2 är ett kasst spel heller Enda lösning är att stänga av spelet när man känner symptomen... Har lirat mängder av FPS och blir aldrig åksjuk men HL2...Ettan spelade jag utan problem...

Medlem
Skrivet av F3D:

men åååååh
det är ju det spelet gick ut på!!!

ge mig epilepsiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii !!

Hoppas du får ett anfall...får se hur kul du tycker det är sen...

EDIT:Näeee...nu var jag ju nästan lika dum ju....sry..

12
Skriv svar