Wipeout HD klarade inte epilepsitest - försenas

Skrivet av Pliskin:

Det här är ju precis som om de skulle sälja nötfria nötter så att allergiker också kan äta det, har man epilepsi så undviker man helst situationer som kan framkalla det.

Jo, men man brukar ha ganska bra koll på om man är ntalergiker eller ej. Hur många här inne gick igenom epilipsitester när de var små egentligen? PSE upptäcker man oftast inte förrän man får ett faktiskt anfall...

http://en.wikipedia.org/wiki/Photosensitive_epilepsy

Medlem
Medlem
Skrivet av disten:
Skrivet av Pliskin:

Det här är ju precis som om de skulle sälja nötfria nötter så att allergiker också kan äta det, har man epilepsi så undviker man helst situationer som kan framkalla det.

Klart det finns spel som epileptiker kan spela. Varför tror du de har ett standardtest för epilepsi? De har tester för mat/godis/snacks om det kan innehålla spår av nötter. Ska vi ta bort de testerna med? eller att små barn kan bryta sönder leksaker och svälja bitarna.. Ska vi ta bort krock- och välttester för bilar med? det är ju inte alla som krockar eller välter med dem...

Mm, och när dom testat olika grejer efter spår utav nötter så skriver dom "Kan innehålla spår utav nötter!" dom gör inte om hela skiten och tar bort nötterna eller hur?
Varning att spelet kan framkalla epilepsianfall borde vara mer än nog, spela inte spelet om det är så.. Det är juh för fan Wipeout, åka övernaturligt fort och spränga saker medans allt blinkar och har sig är juh vad spelet går ut på mer eller mindre.. Bah!

Och hela ta bort krock- och välttester för bilar var bara idiotiskt, att krocka och välta med bilen är ingenting man gör med avsikt, det är sånt som råkar hända.. Råkar du sätta dig framför tvn, dra igång konsollen och spela ett spel med varningstexten så är du bara dum i ditt huvud :/

Medlem
Skrivet av Mykee:
Skrivet av disten:
Skrivet av Pliskin:

Det här är ju precis som om de skulle sälja nötfria nötter så att allergiker också kan äta det, har man epilepsi så undviker man helst situationer som kan framkalla det.

Klart det finns spel som epileptiker kan spela. Varför tror du de har ett standardtest för epilepsi? De har tester för mat/godis/snacks om det kan innehålla spår av nötter. Ska vi ta bort de testerna med? eller att små barn kan bryta sönder leksaker och svälja bitarna.. Ska vi ta bort krock- och välttester för bilar med? det är ju inte alla som krockar eller välter med dem...

Mm, och när dom testat olika grejer efter spår utav nötter så skriver dom "Kan innehålla spår utav nötter!" dom gör inte om hela skiten och tar bort nötterna eller hur?
Varning att spelet kan framkalla epilepsianfall borde vara mer än nog, spela inte spelet om det är så.. Det är juh för fan Wipeout, åka övernaturligt fort och spränga saker medans allt blinkar och har sig är juh vad spelet går ut på mer eller mindre.. Bah!

Och hela ta bort krock- och välttester för bilar var bara idiotiskt, att krocka och välta med bilen är ingenting man gör med avsikt, det är sånt som råkar hända.. Råkar du sätta dig framför tvn, dra igång konsollen och spela ett spel med varningstexten så är du bara dum i ditt huvud :/

Vad ska du göra om du "råkar" gå förbi Game på stan å de visar Wipeout i skyltfönstret då?
Det är ju för att du själv inte vet om eller kan kontrollera vad du vill se som gör att de måste fixa problemet. Kylie Minogue fick ju göra om sin musikvideo när den hade förmycket blink... Varför inte Wipeout.

Medlem
Skrivet av Mykee:

Mm, och när dom testat olika grejer efter spår utav nötter så skriver dom "Kan innehålla spår utav nötter!" dom gör inte om hela skiten och tar bort nötterna eller hur?

Det finns spel som har varningstext för epileptiker. Nu klarade inte detta spel standardtestet. Finns säkert fler test den ska gå igenom..

Skrivet av Mykee:

Varning att spelet kan framkalla epilepsianfall borde vara mer än nog, spela inte spelet om det är så.. Det är juh för fan Wipeout, åka övernaturligt fort och spränga saker medans allt blinkar och har sig är juh vad spelet går ut på mer eller mindre.. Bah!

Och hela ta bort krock- och välttester för bilar var bara idiotiskt, att krocka och välta med bilen är ingenting man gör med avsikt, det är sånt som råkar hända.. Råkar du sätta dig framför tvn, dra igång konsollen och spela ett spel med varningstexten så är du bara dum i ditt huvud :/

Nej, krocka gör man inte med avsikt. Men om en bil inte klarar ett krocktest (krockkuddar m.m.). Ska den få säljas då? Det har hänt att bliar som välter lätt har återkallats och fixats.

Inaktiv
Skrivet av Cortex:

Hoppas du får ett anfall...får se hur kul du tycker det är sen...

EDIT:Näeee...nu var jag ju nästan lika dum ju....sry..

Skrivet av Internet:

which seizures are triggered by visual stimuli that form <b>patterns in time or space, such as flashing lights</b>, bold, regular patterns, or regular moving patterns.

hur kan man inte tycka sånt är underhållande?
jag måste betala pengar för att gå o klubba o titta på laser o discolampor ..
fan om man bara kunde ligga i sängen o löka framför wow och trippa till allt det där

Medlem

ja, mycket roligt det här, varför sabba ett spel som går ut på att trippa? mycket märkligt.


signatur

P.L.U.R

Medlem

Det finns 60 000 med epilepsi i Sverige så jag tycker att vissa av dem ska få spela det här spelet. Så jag väntar...

Inaktiv

mm där borta

Medlem

Det bästa vore väl om utvecklarna kunde göra två versionen, en standard och en epileptic edition, eller bästa av allt, att man kan stänga av epilepsiframkallande effekter i spelet, för det kan ju vara så att även om man inte har epilepsi så kan det vara jobbigt för ögonen och huvudvärksframkallande.

d0e
Medlem

otur för dom med epelepsi. Otur för dom med pollen allergi. otur utan v1agra. Vi riktiga män vi tål att springa runt i ett rum med strobben på

d0e
Medlem

Vad framkallar epelepsi? Har våra förfäder kört hårt på 70 talet? Inte för jag har epe. Slutet är nära

Medlem

Suck, ännu ett bevis på hur bortskämda och förstörda dagens ungdomar är.
Ett spel blir fördröjd lite pga att det kan vara FARLIGT - BUHUUU wtf omfg, jag vill spela NUUUU skitsamma om nån kan dö av det....

Som nån skrev förut. Det går inte att bara säga till de med epilepsi att låta bli spela, alla med epilepsi VET INTE om att de har det.

Men visst, skit i de, det viktigaste är ju såklart att just DU får spela ditt spel NU!

Herregud, det är f*cking jävla sommar nu, blir ett spel fördröjt så testa lite analog underhållning och gå ut och gå och simma eller åk bil på riktigt istället för att bara simulera allt sånt framför en skärm.

Medlem

Instämmer helhjärtat med slartibartfast och DrAbraham


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

KoP
Medlem
Skrivet av TruB:

kan tänka mig många spel spel som kan framkalla epilepsi.
om det här stämmer så kanske dom borde ta bort spel som kan framkalla åk sjuka med? min svåger kan inte spela cod spel för han blir öksjuk av dom spelen. dock inte i bf2. kanske dags att införa regler där med så alla kan spela spelen.

Haha.. påminner om Marathon som kom till xbox live arcade.. det vart dom tvungen att släppa en patch till för att folk vart sjösjuka då dom spelade det.

Skrivet av SorbP:

ja, mycket roligt det här, varför sabba ett spel som går ut på att trippa? mycket märkligt.

Jaha.. hoppas du har epilepsi liggande latent och att du sedan spelar nya wipeout.. då får du kanske uppleva hur kul det är att "trippa".

Medlem

Håller med DrAbraham om att det hela är lite löjligt. Om det är en fördröjning och någon omärkbar förändring i spelet som gäller så big deal.

Enda saken jag skulle kunna bli förbannad över när det kommer till det här skulle vara om de ändrar något mer kritiskt. Saktar ner spelet eller liknande. Då hade jag förstått allt whine...

DrAbraham, kan inte hålla med när du säger "gå ut i solen bla bla". 99% av alla spel är inte simulation av verkligheten (och försöker inte vara det heller), speciellt inte Wipeout. Det är ren underhållning på samma sätt som TV eller film. Som vi alla vet går solen ner... och natt-simming har aldrig slagit igenom vad jag vet. "Åk bil"? Jo... nu vet jag inte hur du kör... men för mig är det inte riktigt samma sak att sitta på soffan och slappa med Wipeout som att sitta bakom ratten på en bil. Tack och lov.

Medlem
Skrivet av Mahone:
Skrivet av disten:

Herregud. Fattar inte folk att man kan dö av ett epilepsianfall.. dö av att det blinkar lite för mycket från tvn. Jag väntar gärna tills de fixar problemet.

Och diabetiker kan dö om dom äter socker, men dom avstår från sockret, men tydligen så är alla epileptiker riktiga daredevils och måste utmana ödet genom att spela, eller vad? Ärligt talat så bryr jag mig inte om de blir försenat, men hade jag haft epilepsi så hade jag nog inte spelat Wipeout även om de klarat epilepsitestet.

Well, man dör inte av socker så lätt som det låter när du beskriver det. Man kan dö av diabetes, ja, men det är oftast utav följdsjukdomar genom månader utav misskötsel. Dvs, äta mycket sött och strunta i medicinen. Lever och hjärta kan då fara illa.
Diabetiker är inte allergiska, eller tål inte, socker. De kan äta hur mycket socker som helst, men bör justera dosen insulin därefter.

Medlem
Skrivet av DrAbraham:

Suck, ännu ett bevis på hur bortskämda och förstörda dagens ungdomar är.
Ett spel blir fördröjd lite pga att det kan vara FARLIGT - BUHUUU wtf omfg, jag vill spela NUUUU skitsamma om nån kan dö av det....

Som nån skrev förut. Det går inte att bara säga till de med epilepsi att låta bli spela, alla med epilepsi VET INTE om att de har det.

Men visst, skit i de, det viktigaste är ju såklart att just DU får spela ditt spel NU!

Herregud, det är f*cking jävla sommar nu, blir ett spel fördröjt så testa lite analog underhållning och gå ut och gå och simma eller åk bil på riktigt istället för att bara simulera allt sånt framför en skärm.

Här kommer killen som tror han är mogen om han säger till folk att de ska gå ut och ha roligt istället för att spela TV-spel. Visst, jag kanske överdrev min kommentar lite imorses när jag satt på jobbet och var trött men irritationen över försening kvarstår, dock nu förstår jag lite mer varför det blev försenat, alla vet ju inte om att de har epelepsi vilket jag inte tänka på i morses. Men att du i tror du är mogen, fräck eller whatever igenom att säga att folk borde göra annat än de tycker är roligt är bara tragiskt. Jag kommer hem från mitt jobb vid runt 4-5 varje dag, brukar ta en promenad och sen sätter jag mig att spela för att koppla av innan jag ska sova, tycker du då jag ska "ut och åka bil" istället för att "simulera"(fräckt ord där) det på en skärm? Sluta upp med dem där wannabe mature stilen, man blir bara sur av att läsa det.


signatur

En styck signatur.

URK
Medlem

alla kan få ep och det finns faktorer som kan sätta igång att du får ep och detta är en sådan faktor.

i regel så säger man att alla någon gång under sitt liv får ett ep aktivitet även det är bara är en känning. att förlöjliga ep är enbart sådna personer som inte vet vad de talar om.

sedan stämmer det inte med 60 000 st har ep mörker siffran är flera gånger större än så.

nästa gång när någon säger någon om ep så tänk dej först in i deras situation och hur de har de. och varje anfall är som att springa maraton i ansträngning samt gå 2 boxnings matcher i att förlora hjärnceller. sedan har jag inte sakt heller alla fall olyckor de har med sig oxå.


signatur

Intel Core i7-920 Processor ATI Radeon HD 5770 Gigabyte Technology Co., Ltd. X58A-UD7 64-bit Windows 7 6gb ram

Medlem

KoP: Been there done that.


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Sluta upp med dem där wannabe mature stilen, man blir bara sur av att läsa det.

hihi

poängen var mest att det inte är så viktigt att ett spel blir fördröjt lite. Finns ju andra spel man kan spela och/eller göra något helt annat.

Inaktiv
Skrivet av Night Hawk:
Skrivet av orkaupptaget:

Alltså fy fan vad irriterande. Visst, synd om dem med epelepsi men om man vet att man är i riskzonen för det så ska man väl ge fan i att spela TV-spel en längre tid. Längtat som fasen efter den här titeln och så blir det försenat av en sån skit grej.

Egoist?

Eller tvärtom? Sug på den du.

Säger jag rätt om jag säger att Wipeout fanns till PS (ettan) ? Kommer ihåg att jag spelat det för läääänge sedan.

Skrivet av Horniak:

Dessa tester består av 100st epileptiker som sitter framför en stor projektor som är kopplad till i det här fallet en PS3'a. För att sen utgöra om spelet ska klassas som epilepsi framkallande så krävs att en viss mängd av dessa 100 personer ska få ett par anfall. Visst måste det gå till på detta sätt ? hehehe

Tråden har vunnits.

Skrivet av MaXMC:

Vad ska du göra om du "råkar" gå förbi Game på stan å de visar Wipeout i skyltfönstret då?
Det är ju för att du själv inte vet om eller kan kontrollera vad du vill se som gör att de måste fixa problemet. Kylie Minogue fick ju göra om sin musikvideo när den hade förmycket blink... Varför inte Wipeout.

Du ska stämma butiksägaren som är tillräckligt dum i huvudet för att visa spel där det finns en _varning_ för epilepsi. Jag tycker folk ska förstå att dom kan bestämma själva här i livet, till viss del. Dom kan iaf bestämma ifall dom vill ta risken att kanske drabbas av ett anfall _även_ om de inte vet att det har epilepsi än. _Men_ då är det ett val _dom_ har tagit. Att företaget ska drabbas för att människor i allmänhet är dumma i huvudet är idioti.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Ledsen för dubbelpost.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Hmm ... Ser faktis ett litet samhang med att personer kan bli åk / sjö sjuka av Cod och HL 1 & 2 ...

Så vitt jag vet så har alla dessa spel betydligt högre FPS snitt än andra spel (som t,ex BF2)

Kan vara det som gör det att det blir för flytande


signatur

Kan ej skriva åäö

Medlem

Vaffan, seriöst, om man har epilepsi så kan man väl förfan hålla sig från spel som t.ex wipeout, det är ju som att om jag är allergisk mot skott från automatgevär, då behöver ju inte jag vara på ett slagfält.

Ne men seriöst, är man laktosintollerant käkar man inte grädde, oavsett hur gott det är!

FFS, skärp er!


signatur

Johan Pilestedt

Inaktiv
Skrivet av Surre:

Om spelet framkallar epilepsianfall flyter nog spelet inte så bra
och bör bli jobbigt att spela för vem som helst.

Min tanke exakt!

12
Skriv svar