Inget Alan Wake på Tokyo Game Show

Robot
Medlem
Inget Alan Wake på Tokyo Game Show

Även om jag inte tror det, så kanske vi har turen att de visar upp något i Leipzig?

Medlem

det här ett typexempel på en titel jag helt tappat förtroende för. precis som halo så skapas det av ett företag som sen hamnar i kontakt med MS, under denna stund är jag reggad på deras största fan forum och är aktiv, som sen försenas något även om det inte annonserats nåt så märker man att det tar längre tid.
ändringar sker som halo blev just xbox exclusive, wake blir vista exclusive. jag jag köper inget av dom.
forumet jag var aktiv på har jag inte besökt på år. ungefär samma hände med halo.

intresset är ganska lågt vid det här laget, och det beror nog mest på att jag inte kommer kunna köra det för jag inte kör vista. sen att det annonserades för så jätte länge sen och spelet har inte kommit ut än vilket gör man inte mer eller mindre glömt det.
så saknade man det på e3? inte en tanke.

Medlem

Dom har ju stött på en argsint patrull...vad hände liksom. Det här spelet är det jag hade högst på listan. Kom igen nu Remedy fir hilvitä

Medlem

Jävla finnar, mer än ett och ett halvt år sen senaste trailern, få tummen ur nån gång! Kräla ut ur bastun och släpp koskenkorvan!

Medlem

Ska ju komma i oktober enligt release listan, är det ett gammalt obekräftat datum eller?

Medlem

troligen ja.


signatur

Nämen!

Medlem

Trååksig, har dreglat efter det sedan de annonserade det för typ ett sekel sedan, förväntningarna börjar dock svalna lite nu...

Medlem

Ja det verkar ju ta ett tag att utveckla... sådär fem år eller nått, finns väl ingen som har dator till att driva det än...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Inaktiv

Hade helt glömt bort det här spelet. Låter ju inte lovande när dom håller sig borta från mässorna och inte visar upp spelet.

Medlem

Ska det vara så svårt att visa upp spelet? Ge oss åtminstone en ny trailer eller nya bilder, GE OSS NÅNTING!!!!

Medlem

f*n va besviken man blir...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

"Remedy is hard at work on Alan Wake and when they are ready to show information you’ll see it here. The game is not cancelled or abandonware. "

Saxat från
http://www.brightfalls.net

Medlem
Skrivet av Nemo:

"Remedy is hard at work on Alan Wake and when they are ready to show information you?ll see it here. The game is not cancelled or abandonware. "

Saxat från
http://www.brightfalls.net

Har längtat efter Alan Wake sen tidernas begynnelse.

Jag hoppas att det är sant. annars är jag nog inte den första som skriker vaporware....

p.s snacket om vaporware är inte en troll. hoppas och tror på det här spelet väldigt mkt. d.s

För mig gör det inte något att de håller helt tätt just nu - har man tagit sig an för mycket från början och inte klarar milstolparna i den takt man bör är det bättre att helt hålla käften tills det står i slutstadierna.

Remedy är vad jag vet knappast i något ekonomiskt trångsmål med MS som utgivare och ett stabilt namn, Alan Wake kommer när det är redo och med tanke på att scenen fortfarande är lika tom på vad det lovar erbjuda kommer det knappast vara irrelevant.

Vad värre är denna skit med att det är Vista-exklusivt på PC. Eftersom det går in på 360 är det ju inte precis DX10-utvecklat från grunden upp.

Inaktiv

Tycker det är bättre ifall de håller tillbaka lite... folk har ju en tendens till att dra lite väl förhastade slutsatser när spel visas upp. xD

Ett spel under utveckling är en sak... ett färdigt spel en helt annan.

Inaktiv

Ser fram emot Alan Wake, men Max Payne 3 hade varit ännu bättre....

Jobba på fortare Remedy!

Medlem

JA vafan anställ ett par hundra till och fixa spelet!


signatur

Meep!

Medlem

Ser verkligen fram emot detta. Silent Hill möter Twin Peaks.


signatur
Medlem

When it's done.


signatur

---
Boo!

Medlem

Hade varit kul att få veta något mer om spelet, var ju LÄNGE sen man fick veta något nytt

KoP
Medlem

Smask.. Tokyo game show.. då blir det säkert massa trevligt material på marketplace.

Skrivet av Snowman01:

Hade varit kul att få veta något mer om spelet, var ju LÄNGE sen man fick veta något nytt

Dom kanske inte vill hypa det lika mycket som andra utvecklare verkar göra nu för tiden med vart och varannat spel.. tack och lov.

Inaktiv
Skrivet av Phosphor:

When it's done.

Du har sett Team Gizkas trailer eller hur?


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Spelet inte ute än??? Trode personligen det skulle släppas för 2-3 år sedan nu, förstår förtfarande inte hypen för ett spel man vet skvatt om.

Medlem

Dom har ju ingen direkt anledning att visa bilder och filmer när spelet redan är så pass hypat som det är. När det väl kommer någonting kommer golvet bli täckt av saliv i alla nördars hushåll. Hellre det än att dom släpper skitsaker hela tiden bara för att hålla intresset uppe. Då hinner folk anmärka på skitsaker och tro att spelet kommer suga. Det hade varit asgrymt om ingen fick se någonting alls, ö.h.t. förrän de släpper en trailer och spelet samtidigt. Jävlar vad folk hade köpt det då.

Inaktiv

Har aldrig hört talas om spelet förr. Ska jag ha gjort det?

Hmm, att utvecklare håller tyst om sin produkt är väl inte en så stor grej? Folk har blivit så vana att få 3 trailers om dagen om ett spel nu för tiden så dom blir ju helt överdrivet galna om de inte får sin dos iaf en gång i månaden.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Skrivet av Urkalak:

Har aldrig hört talas om spelet förr. Ska jag ha gjort det?

Ska och ska ... beror på hur man ser det. Generellt sett har det inte hypats mycket sedan den första infon om det kom, någon nyhet här och där mest. Är du däremot intresserad av spännande, mörja äventyrsthrillers kan man väl säga att det är en bra sak iaf. Det finns som jag tidigare sade inte mycket på marknaden som uppfyller de kriterierna.

Skrivet av Urkalak:

Hmm, att utvecklare håller tyst om sin produkt är väl inte en så stor grej? Folk har blivit så vana att få 3 trailers om dagen om ett spel nu för tiden så dom blir ju helt överdrivet galna om de inte får sin dos iaf en gång i månaden.

Precis. Många beter sig ofta som att utvecklare har någon sorts ansvar att hela tiden förse dem med uppgifter om spel, typ för att de inte ska tappa intresset för dem. Jag förstår vad de menar, men jag är själv ganska övertygad om att intresset över långa perioder (när utvecklingen drar ut på tiden) kommer falna ifall man hela tiden matas med liknande dumpar och allt - bättre då att lägga ner hypen helt för att några månader före släpp faktiskt kunna intressera spelare med något nytt och oväntat.

Medlem

Även fast Alan Wake ser fantastiskt bra ut, så idag ser det inte lika bra ut som det gjorde första gången man såg demonstrationen.

Men bara det spelar minst lika bra som det ser ut så är det ett givet köp.

1
Skriv svar