Robot
Rock Band

Jag, Robin och Tompa hade snackat i evigheter om att starta ett rockband och äntligen fick vi en replokalstid på den lokala fritidsgården. Det första steget för att bli internationellt kända rockstjärnor var taget.

#harmonix, #guitar-hero-iii-legends-of-rock


Medlem
FZ recenserar Rock Band

Jag och två polare var med i en Rock Band tävling på AFB-festivalen i Lund. Vi kom tvåa i själva speltävlingen, men etta i kostym tävlingen. (två goth kompisar samt jag i svart t-shirt och mörka byxor )

Spelet var rätt kul, dock så spelade jag gitarr så det var precis som guitarhero. Om man hade haft en stor plånbok samt större utrymme hade det nog blivit ett köp.

Medlem

Gillar dom där extra knapparna, då kanske man kan spela lite bättre på hard hehe


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Hoppas som sagt på att kvaliteten på intrumenterna är bättre här i Europa.


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Medlem

Vad hände med video recensionerna? Har inte sett till dom på ett tag....

Medlem

En kul, billig lösning, för alla som har GH-gitarrer till Xbox 360 är att helt enkelt köpa skivan och en mikrofon. En bra mic (som är samma som orginalet fast det står logitech) kostar bara 200:- och funkar kanon. Det man missar är då trummorna, men prislappen sjunker från 2000:- till c:a 600:-...

Sångdelen är enligt mitt tycke dessutom utmärkt.

Problemet med gitarrdelen är att det är så stor spännvidd mellan svårighetsgraden på olika låtar, snarare än mellan hard expert osv. Oavsett vilken svårighetsgrad som passar en själv kommer man (när låtar spelas slumpvis som i band tour) alltså få spela såväl många låtar som är för lätta som sådana som är för svåra. Det är alltså svårt att hitta lagom, när vissa låtar är sömnpiller på Expert medan andra får en att svettas redan på hard.

Inaktiv

Tröttnade rätt snabbt på GH, så tror inte rockstjärna är något för mig:) Bra recenssion dock.

Medlem

kommer bli coolt


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Redaktör
Skrivet av Glideroggan:

Vad hände med video recensionerna? Har inte sett till dom på ett tag....

Det är sommar, vi hinner inte med allt.


signatur
Inaktiv

Tråkigt att det kommer bara ett par månader innan tvåan kommer "over there". Får väl hoppas att det inte dröjer lika lång tid denna gången, men jag tror jag kör på world tour trummorna till RB också, så jag väntar lite.

Medlem

Importerade hela kitten från UK då de släpptes där för dryga två månader sedan och jag kan bara säga som så att när det kommer till nerladdningsbar musik så ligger Rock Band i topp! Sen att när de nu utannonserade Rock Band 2 och att man kan ta Rock Band 1 skivan och kopiera över all den musiken till hårddisken för att slippa swappa skivor gör ju att ens musikbibliotek blir enormt, tog t.o.m. o beställde 120gb hårddisken till X360 då min gamla 20gb börjar bli fuller.

Enda nackdelen med Rock Band tycker jag är den nya gitarren. Eller ja, nackdel o nackdel, är för jäkla nice med att strumbaren inte låter något och är mer "greppvänlig" men när det gäller frebuttsen så är det ingen mellanrum mellan dem vilket gör att om man är en inbiten Guitar Hero spelare så kommer man nog villa köra med de gamla gitarrerna (gh3 gitarren för min del). De små frettsen som man inte behöver strumma för på solona är bara ett skämt, jag tycker jag har taniga och små fingrar men lyckas ändå träffa två av dem hela tiden. Då tror jag mer på Gutiar Hero 4s "tapping-pad" på deras nya gitarr.

Men över lag, vill ni ha det grymmaste party spelet i stan så är det helt klart Rock Band ni SKA ha!


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

Rock Band på PS3:an var enormt kul, det slår GH med hästlängder då det inte är bara 2 personer som kan leka utan 4 samtidigt. Awesome!

Skribent

Vad fan hände med spelvärlden? Förr, på den gamla goda tiden, spöade man varandra med raketgevär och railguns. Nuförtiden har kidsen jeansen nedstoppade i Intersport-sockar, lirar konsol och utmanar sina motståndare med plastgitarrer?!

Gah, jag vill tillbaka till 90-talet!

Medlem

Well kommer dissa detta och invänta 2an vars kvalité på trummor ska förbättras, kommer säkert även inhandla World Tour trummorna såsmåningom... haha 2 drumkits i lilla lägenheten, ska bli intressant Fast om WT funkar på RB 2 så löser man det iaf

Medlem

Jah fick mitt Rock band idag

Medlem

Fan för posten som alltid är försen! Får vänta till imorgon...


signatur

"No one will be left to prove that humans existed". - Dave Mustaine

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av bastard:

Vad fan hände med spelvärlden? Förr, på den gamla goda tiden, spöade man varandra med raketgevär och railguns. Nuförtiden har kidsen jeansen nedstoppade i Intersport-sockar, lirar konsol och utmanar sina motståndare med plastgitarrer?!

Gah, jag vill tillbaka till 90-talet!

:heart:


signatur
Medlem
Skrivet av bastard:

Vad fan hände med spelvärlden? Förr, på den gamla goda tiden, spöade man varandra med raketgevär och railguns. Nuförtiden har kidsen jeansen nedstoppade i Intersport-sockar, lirar konsol och utmanar sina motståndare med plastgitarrer?!

Gah, jag vill tillbaka till 90-talet!

Hehe:heart:


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

90 talet? Pfff. 80 talet hade bättre spel!


signatur

1338 - One Step Above

Medlem

Gitarren är jätte tråkig.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

kostar ju 2000kr att köpa.... - blir till att vänta för mig


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

"/.../att basa över BASGITARREN." vad fan fick dom basgitarr ifrån?!
Det heter el-bas eller bas ffs

Medlem
Skrivet av Boomer:

Gitarren är jätte tråkig.

Jag tycker gitarren är sjukt mycket roligare än i GH3. I GH1, GH2 och Rock Band KÄNNS det som om jag spelar riktig gitarr, medan GH3 och GH:Aerosmith känns mer som ett fingerfärdighetsspel för att träna motorik.
Visst är RB-gitarrslingorna lättare, men sista hälften låtar på expert är riktigt, riktigt roliga.

Medlem

Riktigt kass gitarr som sagt. GH3-gitarren är det som gäller. Sen är iof inte gitarrspåren så svåra utan det är bakom trummorna utmaningen ligger.

Medlem

Jag har inte testat RB gitarr eftersom jag bor utomlands och studerar för tillfället men den kan omöjligt vara sämre en GH3-Gitarren. Missförstå mig inte nu för jag älskar guitar hero och har lirat det som en knarkare missbrukar droger. Men när jag fick GH3 Gitarren så tog det några dagar så slängde jag in den i garderoben och drog ut tvåans gitarr igen.. Så jag hoppas för allt i världen att RB guran är bättre än GH3 Gitarr för mitt rockband paket ligger hemma på mitt rum i sverige och väntar på att missbrukas:D

Inaktiv

Gillade man guitar hero så bör man köpa detta och testa trummorna.
Trummorna är svåra som stryk i början men när man kommer in i det är det så mycket roligare än gitarren

Inaktiv
Skrivet av Count_Sandpaper:

"/.../att basa över BASGITARREN." vad fan fick dom basgitarr ifrån?!
Det heter el-bas eller bas ffs

Man kan säga basgitarr också, precis lika rätt som elbas eller bara bas

Inaktiv

Har redan skaffat Rock Band ock det är så SJUKT kul, jag älskar det helt enkelt, kan inte sluta spela... Det är iaf bättre än Guitar Hero.

1
Skriv svar