Dead Rising: Chop Till You Drop tillkännagivet

Robot
Medlem
Dead Rising: Chop Till You Drop tillkännagivet

Alltså, detta måste ju vara den sämsta portning som någon någonsin skulle kunna komma på. Eftersom dom dragit ner otroligt mycket på hur många zombier som kan vara framme samtidigt, plus tagit bort funktionen att ta kort.

Det var ju nästan 95% av nöjet med Dead Rising -.- Hoppa omkring bland horder av zombier och slå ihjäl dom med plastsvärd.

Medlem

Är det en rak port bara? Ge oss DR 2 : <


signatur

Videomupp

Medlem

Eller ännu bättre, ge oss DR till pc och sen DR2


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem

dead rising 2 till 360 i stället tack!

Medlem

att slösa detta spelet till wii...

Medlem

Har ingen aning om vad det här är, äger inget Wii eller liknande...

Men det där var den roligaste titeln jag har sett på länge.

Medlem

Såg väldigt tomt ut. Om dom inte har lagt till något nytt så lär det sälja dåligt.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Kommer floppa något så enormt, dåligt att de inte släppte en PC version istället.


signatur
Medlem
Medlem

Det är kul att folk ska vara så negativa hela tiden. Man ska helst spela ett spel innan man dömer ut det. Bilder har väl aldrig gjort något spel rättvisa, intressantare när videos kommer.

Medlem
Skrivet av TMO_KOTOR:

Det är kul att folk ska vara så negativa hela tiden. Man ska helst spela ett spel innan man dömer ut det. Bilder har väl aldrig gjort något spel rättvisa, intressantare när videos kommer.

herregud, har du lirat Dead Rising? Det som var kul var mängden zombier som var efter en hela tiden och att se hela rum översvämade med zombier bidrog till atmosfären. Plus att dom tagit bort funktionen att ta kort, vilket är jävla skumt när man är en känd fotograf och Journalist.

Det säger sig självt att Wii versionen ALDRIG kommer kunna hantera dom mängder zombier som fanns i 360 versionen plus att bilderna bevisar detta genom att man endast ser ett fåtal zombier i taget.

Så förstår ej vad du försvarar när det är en grym försämring av orginalet, men antar att du inte lirat det? Blir så trött att aldrig folk får ha en negativ åsikt innan the crusaders kommer och flummar med sin flower power filosofi där ingen får säga något negativt.

Medlem

Bästa spelet på länge, som sagt...

Medlem

När kommer Pc och PS3 versionerna?
Varför göra en Wii version som kommer suga balle?


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

Otroligt överskattat spel som skulle kunna bli bra med lite ändringar. Kontrollerna måste vara dom sämsta någonsin i ett 3:e personsspel. Laddningstider hela tiden + skitdåligt och överkrångligt upplägg/interface, samt att spelet går på tid vilket gör att man bara känner sig stressad och aldrig har tid att utforska.

Skulle kunna bli spelbart till PC om de fixar laddingstider/interfacet/kontrollerna och tar bort att det går på tid.


signatur
Medlem

Namnet i sig är nästan värt ett köp xD

Medlem

Okej, så grafiken ser lite "outdated" ut. Vad fan spelar det för roll?

Blir Dead Rising ett säme spel till 360n om Wii-ägare får spela en (tydligen nerfad) utgåva? Påverkar det din spelupplevelse negativt?

Var glada istället för alla Wii-ägare som får ett spel som förhoppningsvis kan stå på egna fötter.

EDIT: Tydligen är det Resident Evil 4 motorn? Verkar ju ett vettigt val, då den redan tidigare bevisat sig vara händig vid zombie-slakt

Medlem

Grafiken ser outdated ut eftersom Wii inte pallar så mycket mer än den där skiten.

Medlem

Nintendo 64 ?


signatur

<3

Medlem

Man blir nästan skrattfärdig av att se alla fanboys som ska klanka ner på Wii ännu en gång! Vad vet ni om spelet igentligen? Och varför SPELAR ni inte DR på eran 360 istället för att sitta här inne och klaga??

Ingen vet hur DR blir på Wii, men det blir säkerligen inte lika mycket zoombies i bilden pga hårdvaran. Däremot så får man hoppas på en roligare spelupplevelse, jag hade DR till 360 och styrningen gjorde mig tokig! (Bokstavligen) Tyckte spelet var kul och så, men varje gång jag spelade Dead Rising på 360 så blev jag bara frustrerad och tröttnade pga styrningen.

Med det sakt så hoppas jag att DR till Wii blir betydligt roligare mot originalet, så kanske man orkar spela igenom hela spelet för en gångs skull.

Medlem
Skrivet av MKultra:

Otroligt överskattat spel som skulle kunna bli bra med lite ändringar. Kontrollerna måste vara dom sämsta någonsin i ett 3:e personsspel. Laddningstider hela tiden + skitdåligt och överkrångligt upplägg/interface, samt att spelet går på tid vilket gör att man bara känner sig stressad och aldrig har tid att utforska.

Skulle kunna bli spelbart till PC om de fixar laddingstider/interfacet/kontrollerna och tar bort att det går på tid.

Överskattat? Spelet har inte fått mycket mer än godkända betyg, vilket det helt klart är värt. Spelet lider av en del brister och saknar en del funktioner (så som coop) men det är fortfarande ett helt ok spel som man kan få ut många roliga timmar ifrån. Och är man zombieälskare så är det absolut ett spel som måste ingå i samlingen.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

laddningstiderna drev mig förfan galen


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

Medlem
Skrivet av mr.bear:

Överskattat? Spelet har inte fått mycket mer än godkända betyg, vilket det helt klart är värt.

Medelbetyget för Dead Rising på Gamerankings är 8.5, dvs ett väldigt högt betyg. Det brukar alltid finnas med på listor på forum över spel man "måste" ha till sin xbox.

Citat:

Spelet lider av en del brister och saknar en del funktioner (så som coop) men det är fortfarande ett helt ok spel som man kan få ut många roliga timmar ifrån. Och är man zombieälskare så är det absolut ett spel som måste ingå i samlingen.

Jag är stor zombiefantast, därför skaffade jag spelet. Men bristerna jag nämnde gör det så pass dåligt att det inte är värt mer än 4/10.


signatur
Medlem

...vart är pc versionen då?


signatur

Informationsbrev, jasså det är så det kallas nu. Jag antar att de vill informera om vilket konto man ska betala in skadeståndssumman till.

Medlem
Skrivet av Erenthal:

Okej, så grafiken ser lite "outdated" ut. Vad fan spelar det för roll?

Blir Dead Rising ett säme spel till 360n om Wii-ägare får spela en (tydligen nerfad) utgåva? Påverkar det din spelupplevelse negativt?

Var glada istället för alla Wii-ägare som får ett spel som förhoppningsvis kan stå på egna fötter.

EDIT: Tydligen är det Resident Evil 4 motorn? Verkar ju ett vettigt val, då den redan tidigare bevisat sig vara händig vid zombie-slakt

Varför ska vi vara glada för att de slösar tid på en wii version istället för att göra ett dead rising 2 till 360/PS3? Spelet ser ju redan nu sämst ut, få zombies och ful grafik, antagligen är AI:n lika kass och spelet kommer vara meninglöst i slutändan.

Medlem

Frågan är ju om man ska spela detta på Xbox 360 nu eller vänta på Wii-versionen. Hmm.

Medlem
Skrivet av Cane:

Varför ska vi vara glada för att de slösar tid på en wii version istället för att göra ett dead rising 2 till 360/PS3? Spelet ser ju redan nu sämst ut, få zombies och ful grafik, antagligen är AI:n lika kass och spelet kommer vara meninglöst i slutändan.

Well, om vi tar det i punktform:

1. Wii-ägare blir glada för ett spel som fortfarande har alla möjligheter att bli ett helt ok spel, med tanke på Capcoms bevisade kompetens.

2. Det drar in pengar, pengar som kan användas till utvecklande av spel såsom Dead Rising 2.

3. Tror du ärligt talat att en mega-studio såsom Capcom inte har ett antal olika studios igång samtidigt? Samtidigt som ett team jobbar på det här, så har de med säkerhet ett annat team som jobbar på DR2.

Ett spelföretag så stort som Capcom kan faktiskt, tro det eller ej, göra flera saker samtidigt.

I slutändan så tyckar jag att det mesta av kritiken som hittills framförts här och på andra forum bottnar främst i snikenhet och fanboyism. Jag äger ingen Wii, och om jag gjorde det så skulle jag nog inte köpa det här spelet eftersom jag redan äger 360-versionen, men jag missunnar fan ingen att få spela spelet.

Det är samma sura kritik framförd av samma sura infantila hjärnor som kryper fram under finrummets matta när det talas om Sims-spelen.

EDIT: Uttryckte mig först lite för hastigt och oavsiktligt generaliserat. Ändrat.

Medlem
Skrivet av Erenthal:
Skrivet av Cane:

Varför ska vi vara glada för att de slösar tid på en wii version istället för att göra ett dead rising 2 till 360/PS3? Spelet ser ju redan nu sämst ut, få zombies och ful grafik, antagligen är AI:n lika kass och spelet kommer vara meninglöst i slutändan.

Well, om vi tar det i punktform:

1. Wii-ägare blir glada för ett spel som fortfarande har alla möjligheter att bli ett helt ok spel, med tanke på Capcoms bevisade kompetens.

2. Det drar in pengar, pengar som kan användas till utvecklande av spel såsom Dead Rising 2.

3. Tror du ärligt talat att en mega-studio såsom Capcom inte har ett antal olika studios igång samtidigt? Samtidigt som ett team jobbar på det här, så har de med säkerhet ett annat team som jobbar på DR2.

Ett spelföretag så stort som Capcom kan faktiskt, tro det eller ej, göra flera saker samtidigt.

I slutändan så tyckar jag att det mesta av kritiken som hittills framförts här och på andra forum bottnar främst i snikenhet och fanboyism. Jag äger ingen Wii, och om jag gjorde det så skulle jag nog inte köpa det här spelet eftersom jag redan äger 360-versionen, men jag missunnar fan ingen att få spela spelet.

Det är samma sura kritik framförd av samma sura infantila hjärnor som kryper fram under finrummets matta när det talas om Sims-spelen.

EDIT: Uttryckte mig först lite för hastigt och oavsiktligt generaliserat. Ändrat.

1. Varför köpa ett spel som uppenbarligen aldrig kommer bli något annat än en sämre port? Jag skulle inte köpa det om jag bara hade en wii, lika bra att spela det hos en polare som har en 360 eller något. Samma sak som att köpa ett värdelöst portat spel till PC, ingen mening med det alls.

2. Tror inte capcom är i behov av pengar för att finansiera ett DR2, lika bra att använda pengarna som slösas på att göra wii versionen i så fall.

3. Teamet som används till Dead rising till wii skulle kunna göra något annat, t.ex. ett helt nytt spel till wii eller något vettigare projekt. Att slösa resurser på en nerbantat port känns idiotiskt.

Hade det varit till PC så hade de haft en viss poäng med att göra det men till Wii!!!!??? Snacka om flopp från början till slut.


signatur
Medlem

Jo, du sa det ;>


signatur

Videomupp

12
Skriv svar