Westboro Baptist Church

Inaktiv
Westboro Baptist Church

Det är länge sen man hörde om Fred Phelps och hans galna anhängare i Westboro Baptist Church. För är som levt under en sten eller helt enkelt inte kommer ihåg så är Phelps ledaren för den kyrka som bland annat ligger bakom sidorna godhatesfags.com, godhatessweden.com samt godhatesamerica.com. Första gången de uppmärksammades i Sverige var väl runt 2003/2004 när Åke Green fälldes för hets mot folkgrupp. Phelps kom lite i samband med det med ett uttalande om att tsunmain var kickass då den dödade en massa svenskar.

Vad kyrkans medlemmar gör är att de helt enkelt går ut och sprider sitt hatbudskap till allt och alla.
Det värsta är att de bland annat gör det på begravningar för döda soldater. Tydligen har man kommit på att eftersom armén nu för tiden tillåter homosexuella så är det skitbra att amerikanska soldater dör.
Den allra senaste grejen är dock svininfluensan. På en av sidorna kan man läsa: "Thank God for Swine Flu!
God has cursed america, along with the rest of this evil world, with the Swine Flu, which has now killed off 211 americans! Yay ^_^ the LORD will snatch many forth into Hell with this pestilence, my beloved, I do believe!"
.
Om svenska "fags" sägs det "These fags are NEVER satisfied unless every single person bows down to them and kisses fag-butt."

Så varför ska man bry sig nu, det var ju länge sen det här var på tapeten? Jag själv hade bara läst lite om Phelps och hans pack tidigare men innan idag såg jag en ca en timme lång dokumentär av BBC om just Westboro Baptist Church.
Så ni som inte sett den: gör det. Det borde tillhöra allmänbildningen att odla ett hat för de här sjuka jävlarna.

Någon sa att religion är den största dårskap som finns. Vår lärare att det inte är religion som är problemet, utan fundamentalister.

Här har ni extremexemplet på hur illa det kan gå när folk använder religionen som sköld i sin hatpropaganda:

(Återstående delar följer som rekommenderade i slutet av klippet)

#blogg


signatur

Kullberg-as approved by BaratsAndBereta

Medlem
Westboro Baptist Church

Den dokumentären är ett par år gammal, men ändå mycket intressant. Jag kan rekommendera alla dokumentärer av Louis Theroux. Han är riktigt bra och tar alltid upp intressanta ämnen.

Louis Theroux IMDB

Man blir lite ställd när man ser den dokumentären. Det är bara förvånande hur knepiga människor kan vara. Visst har alla rätt att uttrycka sina åsikter, men att störa begravningar är att gå för långt. Bra dokumentär hur som helst.

Medlem

Vill du se fler dokumentärer på det religösa temat rekommenderar jag Religulous med Bill Maher, som nästan mest är en komedi. Galet rolig

Inaktiv

Den där dokumentären såg jag. Det där med att störa på begravningar är ju bara helt galet. Snacka om att gå för långt!

Inaktiv

Kollade den nu på Youtube. Tack för tipset, den var riktigt intressant. Var fascinerande att se Louis Theroux försöka bibehålla sitt lugn samtidigt som han skall försöka för en någorlunda vettig diskussion med folk som mentalt verkar befinna sig i sandlådan. Skall nog kolla in fler av hans dokumentärer.

1
Skriv svar