Bästa grafik kortet just nu?

Medlem
Bästa grafik kortet just nu?

Vad är det absolut bästa grafik kort et just nu? xD ska nog köpa nytt till jul och då kmr säkert priserna åkt ner en hel del....

Helst ATI Radeon , har lite förkärlek till dom.. känns mäktigare

Medlem

Det bästa kortet är helt klart Nvidia GeForce 8800Ultra.

(Just nu...)


signatur

A warrior do not complain abou physical pain...

Avstängd

Prestanda Nvidia 8800 Ultra nu men du kommer ha fett med problem med drivers om du kör vista.

Ati är alltid mitt val men du får någ vänta tills Ati släpper en västing model kommer hända snart.

Medlem
Skrivet av lolish:

Prestanda Nvidia 8800 Ultra nu men du kommer ha fett med problem med drivers om du kör vista.

Snackar du för gojja ?
8800Ultra prestera bättre än något annat grafikkort gör i VISTA.
Men vist det är inte helt optimerade ännu, men det är inte katalyst drivisarna till ATI(amd) heller.

/Homer_S

Medlem

Även om jag sitter redan på en 8800GTS vilket räcker gott länge, så bytar jag så fort ATI kommer med"comeback" kort, så vänta med de, tror dessutom att den kommer bli billigare än 8800 också.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

ATi och AMD har ingen chans på vare sig prolle eller GPU sidan just nu. nVidia och Intel kör sönder båda två - enda orsaken att stanna kvar på ATi/AMD just nu är att du har någon sorts förkärlek för företagen.

Den absolut bästa GPU:n just nu är GF 8800 Ultra.. lyssna inte på Lolish (håller med Homer_S... att det bara är "gojja") - drivers finns det nog av.. tror att du får mer problem om du kör på ett ATi kort just nu än ett GF kort.

Ska du handla vid jul så behöver du inte bry dig alls om drivisar vilket du egentligen inte behöver göra nu.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Kör med 8800 GTX (Leadtek) nu och ångrar inte en krona på utlägget. Det finns inget spel som bromsar kortet för tillfället, inte som jag har märkt av iaf.


signatur

C-64, 64kb RAM, The Final Cartridge III, 5,25" 1541-II, WICO Bathandle <---In action Spelmusik

Medlem

ATI:s bästa kort: Radeon HD 2900 XT
Nvidias bästa : Geforce 8800 Ultra

Fast 8800 är det bästa kortet av dom bägge

1
Skriv svar