Mega Man 9 plåtat

Robot
Medlem
Mega Man 9 plåtat

Kommer bli det bästa sedan Mega Man 6...


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Inaktiv

Jag skulle i vilket fall aldrig spendera pengar för att köpa detta till ps3... Inte fan köper jag en konsol för 6000 för att spela med denna grafik.

För att inte tala om HD-TV också..

Medlem

Snacka om nostalgitripp. Frågan är ju om det blir ett fullprisspel eller om man kommer undan med en hundralapp eller två?

/ LordDaimos

Medlem

Yay, precis som Mega Man skall se ut!

Medlem

kommer det till nintendo8bits?

Medlem
Skrivet av TruB:

kommer det till nintendo8bits?

No, till Wii, PS3 och Xbox360's onlinetjänster.


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Flakmonkey

Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare

Medlem
Medlem

Hoppas det kommer ut snart
Måste köra Mega Man 1 och 2 nu.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Tja.. Vi får väl se hur spelet blir.
Var väl egentligen bara Mega Man 1-3 som var okej. Har iofs aldrig spelat dom andra, så ska nog inte uttala mig för mycket.

Medlem

kommer bli så himmla bra tror jag ..ge oss samma gamla goa musik så är det ett perfektion


signatur

Min Dator Går På StjärnKraft !

Medlem

snacka om att skära ner produktionskostnader

Medlem

Underbart att Capcom vågar att göra något för alla gamla old-school fansen !

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare

Well, det finns ju bara ett Megaman med 16bits grafik om man inte räknar med remakes på t ex sega genesis.

Medlem

Men gif nu plx, min xbox längtar redan


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Flakmonkey
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av Nosnos:

Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare

Well, det finns ju bara ett Megaman med 16bits grafik om man inte räknar med remakes på t ex sega genesis.

Mycket möjligt men jag tycker ändå det hade varit trevligt ^^ kanske göra som de gjort med de flesta klassiska spelen på XBLA, en version med originalgrafiken och en uppdaterad?

Medlem

wiiie! Wünderbart! Synd bara att nötterna med bara graffik på sinnet inte vet vad spelglädje är=)


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Hade det varit en HD version hade jag garanterat köpt/testat det. Men nu när det inte är det så lär jag inte få något annat än huvudvärk av det, så no thank you.


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Så jädra härligt gjort av Capcom!

Medlem

Jag tycker personligen att det är modigt, och ett nästan historisk ögonblick i spelhistoria. Det här är vad jag kallar att våga satsa. Vem behöver grafik och flashiga förrenderade intros och mellansekvenser, när man kan få en blå 8 bits gubbe som hoppar på platformar och skjuter ägg liknande skott med plippigt härligt nostalgiskt ljud. Det är nästan så jag blir tårögd, för det var här allting tog vid. Det var här alla vi började älska spelen, att spelen var roliga. Jag tycker det är starkt, modigt och det bästa som hänt på länge. Go Capcom


signatur

Nämen!

Medlem

Ganska coolt att man vågar göra det i Nesgrafik

Medlem
Skrivet av Sibbes:

Jag skulle i vilket fall aldrig spendera pengar för att köpa detta till ps3... Inte fan köper jag en konsol för 6000 för att spela med denna grafik.

För att inte tala om HD-TV också..

Hur skulle det vara om du köpte en Wii då?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Hade det varit en HD version hade jag garanterat köpt/testat det. Men nu när det inte är det så lär jag inte få något annat än huvudvärk av det, så no thank you.

Så fånigt, hur orkade du växa upp med dina tv-spel? Upptäckte världen lagomt till 360/HDTV-eran?


signatur

Save thy self, because nobody else will.

Medlem

men seriöst? dom kunde ju pimpat grafiken ialla fall som typ Super mario bros ds samma roliga spel känsla men med snygg grafik

Medlem
Skrivet av Robboy:

men seriöst? dom kunde ju pimpat grafiken ialla fall som typ Super mario bros ds samma roliga spel känsla men med snygg grafik

Har ju redan gjorts i Mega Man X7 och alla de spelen. Eller har jag fel ?


signatur

"When corporations create the music we all lose."

Medlem

Lovely! Så jäkla nice att de går tebaks till Mega Man 2/3 spelstilen.


signatur

AP201 | B650M | 7800X3D | 32GB | RTX 3090
G613 | G502 X | PRO X | G3223Q | PG279Q
OLED55C9 | PS5 | Switch

SvenskaDiablo Discord

Medlem

vet inte om det är speciellt "modigt" av dem att släppa ett sånt här spel. men det beror ju förståss lite på hur mycket det kostar, men jag tror inte de pungar ut allt för mycket pengar i det. och ett sånt här projekt kan ju endast höja folks anseende om dem, så egentligen är det inte modigt alls. det hade varit mer intressant med en ordentlig uppföljare, som verkligen försökte förnya mega man, kanske inte bättre, men mer modigt och intressant iaf.

Definitivt köp om priset läggs <150kr (1500 Wii Points tror jag).

Medlem

Detta måste vara det fulaste Megaman spel som gjorts. Musiken låter ju förjävligt också. Var bara Megaman 1 och 2 som hade bra musik. Får se hur leveldesignen och bossarna blir men jag är skeptiskt.
Det är snarare fegt av Capcom att släppa det här crappet till Wii PS3, XBOX och Wii. Det enda rätta hade varit till NES.
Jag hade ryckt på ögonbrynen om dom hade gjort en remake i stil med Super Mario Bros DS.

12
Skriv svar