Mega Man 9 plåtat

Medlem

Förstår inte liksom detta tjafs, vad spelar grafiken för roll? Varför är det inte modigt av dom att släppa 8 bits grafik i dagens läge? Jag får bara tydliga svar att det är modigt att dom vågar gå emot vad vissa personer tycker. Vadå förnya Mega Man? Det är ju redan gjort, Mega Man X tex? Mega Man 3d spelet och sånt, men var det verkligen förnyelsen till det bättre? Jag kan sätta mig ner i dag, och lira igenom Mega Man 2 eller 3, och bara njuta av vilka storslagna verk dom är för sin enkelhet. Dom försökte förnya Mega Man, men kanske är det ett spel som ska förbli det där gammla enkla platformsspelet utan tjafs. Visst är inte utvecklingskostnaderna stora för ett sådant här spel, men vad gör det? Remakes etc visst är dom kul, men dom får ofta höra kritik till att dom är inte sanna föregångarna.

Ps, Mega Man 3 hade ett fantastiskt soundtrack med.


signatur

Nämen!

Medlem

Att säga att man inte bör/skall göra ett spel med sådan här grafik idag är som att säga att man inte bör/skall måla och ställa ut tavlor med renässans-stuk idag. Spel är precis som film konstverk och skall kunna få göras och avnjutas utan att de nödvändigtvis måste utnyttja dagsaktuell teknik.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Hmm, är lite kluven... visst är det skoj med den gamla grafiken, men jag hade gärna sett iaf 16bits-grafik... då skulle de ju fortfarande kunna ha samma stuk på spelet fast snyggare

I second that emotion.

Medlem

"Ja, vi gör ett nytt mega man-spel från en gammal motor, så slipper vi en massa kostnader! Och så kan vi låtsas att vi är modiga att gå mot strömmen, när vi egentligen bara är lata!"

Medlem
Skrivet av NeoWeo:

Detta måste vara det fulaste Megaman spel som gjorts. Musiken låter ju förjävligt också. Var bara Megaman 1 och 2 som hade bra musik. Får se hur leveldesignen och bossarna blir men jag är skeptiskt.
Det är snarare fegt av Capcom att släppa det här crappet till Wii PS3, XBOX och Wii. Det enda rätta hade varit till NES.
Jag hade ryckt på ögonbrynen om dom hade gjort en remake i stil med Super Mario Bros DS.

Nej för 17. Megaman 3 hade många riktigt bra låtar.

http://youtube.com/watch?v=hCL2lMUP_U4

Needle man är min nummer 1 vad gäller Mega Man spelen.

Medlem
Skrivet av Loxus:

"Ja, vi gör ett nytt mega man-spel från en gammal motor, så slipper vi en massa kostnader! Och så kan vi låtsas att vi är modiga att gå mot strömmen, när vi egentligen bara är lata!"

Jaså, tycker du att det är lättja att sitta och tolka kryptisk 6502-assembly? Om de nu har använt en gammal motor, vill säga...

Medlem

Vad har alla emot det här? Hittade ni spelvärlden nu?
Tycker det är skitbra att dom vågar göra det här, megaman 2 är fortfarande ett av dom bästa liren någonsin.
Tycker det var en skitbra nyhet.

Medlem
Skrivet av Struggle:

Förstår inte liksom detta tjafs, vad spelar grafiken för roll? Varför är det inte modigt av dom att släppa 8 bits grafik i dagens läge? Jag får bara tydliga svar att det är modigt att dom vågar gå emot vad vissa personer tycker. Vadå förnya Mega Man? Det är ju redan gjort, Mega Man X tex? Mega Man 3d spelet och sånt, men var det verkligen förnyelsen till det bättre? Jag kan sätta mig ner i dag, och lira igenom Mega Man 2 eller 3, och bara njuta av vilka storslagna verk dom är för sin enkelhet. Dom försökte förnya Mega Man, men kanske är det ett spel som ska förbli det där gammla enkla platformsspelet utan tjafs. Visst är inte utvecklingskostnaderna stora för ett sådant här spel, men vad gör det? Remakes etc visst är dom kul, men dom får ofta höra kritik till att dom är inte sanna föregångarna.

Ps, Mega Man 3 hade ett fantastiskt soundtrack med.

Grafiken spelar en orehörd roll. Om man ska ge sig på att göra ett nytt spel i samma anda som Megaman 2 så ska man inte göra grafiken till det sämre eller ljudet heller för den delen.
Detta känns mer som en desperat pr-kupp i att försöka återuppliva Megamans fornsdagar.

12
Skriv svar