E6600 eller AMD Athlon64 X2 Dual-Core 6000?

Inaktiv
Inaktiv

X2 6000+ är snäppet bättre överlag om båda är oklockade. Däremot lämnar E6600 mycket utrymme för överklockning om du skulle vilja leka med sånt sen. Dessutom är den svalare.
E6600 är ett solklart val för de flesta.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Inaktiv

Jag tycker att du skall låta ditt eget tycke och smak avgöra detta val eftersom båda processorerna är så otroligt lika i normal utförande att man inte kan säga om den ena är bättre än den andra.
Gillar du AMD köp denna men gillar du INTEL bättre köpa denna för priset och prestandan är nästan identisk.
Ett litet slutord bara vad gäller överklockning:
Varför överklocka när man kan köpa snabba precessorer direkt. För den vanliga spelaren ser jag ingen vits med att överklocka sin dator för spelen flyter på bra ändå om man i dit fall tittar på de snabbaste CPU:erna inom var sitt märke.

Medlem
Skrivet av Nightcrawler78:

Ett litet slutord bara vad gäller överklockning:
Varför överklocka när man kan köpa snabba precessorer direkt. För den vanliga spelaren ser jag ingen vits med att överklocka sin dator för spelen flyter på bra ändå om man i dit fall tittar på de snabbaste CPU:erna inom var sitt märke.

för att spara pengarna

Men hans val var inte att spara pengar eller tro att man gör det utan han valde mellan två snabba och i stort sett identiska CPU:er. De båda står sig mycket bra idag och en bra bit framåt i tiden.
Dessa processorer får du för ungefär samma pengar.

Inaktiv

... klart man ska spara pengar. Vad tänker du på Nightcrawler78? Klart man väljer bättre prestanda för bättre pris än något som är dyrare med sämre prestanda.

Intels E6600 C2D är helt klart den bättre processorn då du senare, när X2an börjar gå saktare och klumpigare, kan överklocka E6600 rejält.

Sen så sänks E6600 i pris ännu mer 22 juli.

Nightcrawler78, allt är relativt, några anser att det är budget att köpa E6600 nu när quadcore finns.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Jag kommer inte att säga emot de som vill överklocka sina komponenter men min åsikt är att köpa så snabbt som man behöver direkt.
Jag har alldrig överklockat och kommer troligtvis alldrig att göra detta heller, och vad jag vet har jag alldrig haft svår att köra något på mina datorer.

Inaktiv

Men då får du betala så mycket mer. Jag håller med dig om att nu behöver man inte bättre processorer än C2D.. det är väl lite overkill bara det. Men jag tror verkligen att en C2D håller mycket längre än en AM2 så att han inte känner att han behöver uppgradera igen (vilket blir dyrare och då märker man att AM2:n har sämre prestanda).

C2D är ett självklart val.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

1
Skriv svar