Ubi tog hjälp från oväntat håll

Robot
Inaktiv
Ubi tog hjälp från oväntat håll

Haha, kan ju knappast ha varit ett omedvetet misstag. De hoppades nog att inget skulle märka något.

Medlem

Detta kanske är ett steg närmare att dom ger upp detta med piratskydd.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Medlem
Skrivet av SoniC:

Detta kanske är ett steg närmare att dom ger upp detta med piratskydd.

Hoppas det

Tycker det är störigt att jag ska behöva dras med kopieringskydd och ha strul, medan piraterna kan spela felfritt.

Senaste spelet jag hade problem med är Mass Effect. Kommer slumpmässigt upp felmeddelanden osv när jag startar spelet angående SecuROM problem. Men det är bara att starta om spelet om och om igen tills man har tur. När det väl är igång så funkar det dock fint.

Medlem

Busted! Men varför inte... det funkar ju Annars får dom väl skriva om den själva... det torde dom kunna


signatur

Dum di dum dum dum
http://sultansblogg.se

Medlem

Hehe, lattjo. Inte för att jag förväntar mig nån vidare klass från UBI-Crap.


signatur
Medlem

Snart kanske Reloaded kan ta betalt för sitt jobb.


signatur

“All thinking people are atheists.”

Medlem

antagligen kommer dom väl kolla vad reloaded scriptat eller byta ut reloadeds tag mot UBIs

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av SoniC:

Detta kanske är ett steg närmare att dom ger upp detta med piratskydd.

Hoppas det

Tycker det är störigt att jag ska behöva dras med kopieringskydd och ha strul, medan piraterna kan spela felfritt.

Senaste spelet jag hade problem med är Mass Effect. Kommer slumpmässigt upp felmeddelanden osv när jag startar spelet angående SecuROM problem. Men det är bara att starta om spelet om och om igen tills man har tur. När det väl är igång så funkar det dock fint.

enklaste är väl att ladda ner no-dvd patchen till spelet så slipper du all skit

Medlem

Lär ju vara en forumadmin eller liknande som ville vara schysst och hoppades att ingen skulle märka något, snarare än en officiell release från Ubisoft.

Inaktiv

Som jag sagt länge, piratskydd straffar bara dom som köpt spelen

MFC
Medlem

EPIC FAIL


signatur

I believe that if life gives you lemons you should make lemonade & try to find somebody whose life has given them vodka & have a party - Ron White

Medlem

Så det går med PC. Jag använder aldrig skiva längre men det kanske beror på att min CD/DVD spelare inte är värdens nyaste.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem
Skrivet av Nån ubi-nisse på deras forum:

We're looking into this further as this was not the UK Support team that posted this, however if it is an executable that does not need the disc I doubt it has come from an external source. There'd be very little point doing so when we already own the original unprotected executeable.

Låter som att fixen kanske inte hamnade där via det NORMALA flödet, men det var tveklöst en lånad fix då signaturen i filen är bekräftad.

Medlem

Det här är ett uppenbart fall av upphovsrättsbrott då UBI använde Reloadeds programvara som sin egen

Medlem

EU borde införa en ny lag som innebär att kopieringsskydden inte får försämra upplevelsen av det man har köpt.
Så slutar ens spel att fungera pågrund av ett kopieringsskydd så borde tillverkaren bötfällas.
Och sen ett stort vites föreläggande tills dem hade fixat det.

Medlem

Dom borde ta bort och sluta med kopieringskydd det funkar endå inte! bara slöseri på pengar!

och medför bara massa strul för betalande kunder!


signatur

Join Star Citizen at: https://robertsspaceindustries.com/star-citizen
Feel free to use my code and get some free in-game cash(5,000 UEC):
STAR-K3RR-BQ7C

---------------------------------------------------------------------------------------------------------
"It's better to die on your feet than live on you knees"

Medlem

Detta är nog ett steg närmare att de lägger ned PC som spelplattform.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av Tassel:

Snart kanske Reloaded kan ta betalt för sitt jobb.

heh, funderade på det.. kan reloaded stämma ubi för copyrightbrott? rent juridiskt har man ju upphovsrätt på tex förändringar av fotografier (medan fotografen har sin upphovsrätt på orginalet). Dock funkar det nog lite annorlunda när det gäller kod


signatur

MaxH: Web, Spel, Kärlek, Nöje, Projekt, IRC
"Din mamma är en Google-sökning."-the_maxx

Medlem
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Tassel:

Snart kanske Reloaded kan ta betalt för sitt jobb.

heh, funderade på det.. kan reloaded stämma ubi för copyrightbrott? rent juridiskt har man ju upphovsrätt på tex förändringar av fotografier (medan fotografen har sin upphovsrätt på orginalet). Dock funkar det nog lite annorlunda när det gäller kod

Och du tror inte det första ubisoft skulle göra om Reloaded klev fram vore att stämma dom för diverse brott?

Skrivet av gryzor:

Detta är nog ett steg närmare att de lägger ned PC som spelplattform.

hahaha säkert, är du gosig eller?


signatur
Medlem

Jag saknar den gamla goda tiden, då ett kopieringsskydd var otroligt lättknäckt, och spelbolagen konsentrerade sig mer på att skicka spellådorna (som var spellådor med manual och annat gott, inte som dagens sketna och torra dvd-fodral) packade med koder som krävdes för att kunna komma vidare i spelet.

Vissa spel gömde koderna inne i manualen (som kunde vara en mindre bok) så man fick sitta och leta upp orden med hjälp av paragrafnummer, ordnummer, meningsnummer etc. (Lite som Davinci Koden *fniss*).

Medlem

problemet med piratskyddade spel är att det finns alltid nån smart jävel där ute som knäcker den :). Men ändå bra att företagen lägger ned tid och pengar på det, dock hjälper det inte.

Skrivet av dmon:

Men ändå bra att företagen lägger ned tid och pengar på det, dock hjälper det inte.

Vad är det som är bra med det? Det finns många goa spel utan sånt trams som t.ex. Hoi1 Hoi2 EU1-3 etc


signatur
Inaktiv

Allt som människan skapar kan knäckas av någon annan...
Företagen har kanske 2 - 3 kodare som jobbar 40 timmar i veckan. Medan det finns tusentals hackers som endast lever på cola och 4 timmar sömn. På en dag så har de gjort sammanlagt över flera års arbete mer än dessa stackars programmerare. You can't beat the numbers ^^

Medlem
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Tassel:

Snart kanske Reloaded kan ta betalt för sitt jobb.

heh, funderade på det.. kan reloaded stämma ubi för copyrightbrott? rent juridiskt har man ju upphovsrätt på tex förändringar av fotografier (medan fotografen har sin upphovsrätt på orginalet). Dock funkar det nog lite annorlunda när det gäller kod

Rent juridiskt är väl patchen en otillåten bearbetning av originalet, alltså ett upphovsrättsintrång i sig, så jag vet inte riktigt hur det ligger till där

Medlem
Skrivet av Meshii:

Allt som människan skapar kan knäckas av någon annan...
Företagen har kanske 2 - 3 kodare som jobbar 40 timmar i veckan. Medan det finns tusentals hackers som endast lever på cola och 4 timmar sömn. På en dag så har de gjort sammanlagt över flera års arbete mer än dessa stackars programmerare. You can't beat the numbers ^^

Eller så köper dom in färdiga lösningar från andra företag som har massa folk som jobbar heltid på kopieringsskydd...

Men nä, vi kör på din teori.

Inaktiv
Skrivet av BlackZam:

EU borde införa en ny lag som innebär att kopieringsskydden inte får försämra upplevelsen av det man har köpt.
Så slutar ens spel att fungera pågrund av ett kopieringsskydd så borde tillverkaren bötfällas.
Och sen ett stort vites föreläggande tills dem hade fixat det.

Jag trodde konsumentlagen skyddade oss mot sådant?

Om fler gamers kontaktade konsumentverket när speltillverkare jävlas eller släpper halvfärdig skit så borde iaf deras nordiska distrubitörer reagera.

Medlem

Problemet här ligger ju i att UBISoft försöker förbättra sin produkt genom att släppa en pirat version av spelet.

Det är ju lite som att säga till folk att dom borde knäcka spelet, även om de köpt det eller inte. Piratversioner ska inte vara lättare att använda än själva originalet... Då är ju något grundläggande fel.

Skrivet av andman:
Skrivet av MaxH:
Skrivet av Tassel:

Snart kanske Reloaded kan ta betalt för sitt jobb.

heh, funderade på det.. kan reloaded stämma ubi för copyrightbrott? rent juridiskt har man ju upphovsrätt på tex förändringar av fotografier (medan fotografen har sin upphovsrätt på orginalet). Dock funkar det nog lite annorlunda när det gäller kod

Rent juridiskt är väl patchen en otillåten bearbetning av originalet, alltså ett upphovsrättsintrång i sig, så jag vet inte riktigt hur det ligger till där

UbiSoft borde med andra ord kanske stämma sig själva.

12
Skriv svar