Att bygga en hemsida

Medlem
Att bygga en hemsida

Jag älskar att blogga och att Twittra.
Men jag vill ha något mer permanent, en hemsida!
Jag har i ett tidigare liv byggt hemsidor, men handen på hjärtat så har jag inte följt med de senaste åren, så mina kunskaper är mycket begränsade.

Tidigare har jag aldrig betalt för något webbhotell utan bara reggat mig på spray.se eller liknande gratissidor.
Nu börjar jag dock känna mig lite mer redo att skaffa en seriösare sida med ett ordentligt (men billigt) webhotell och såklart ett riktigt domännamn.

Någon med bra tips? Jag är ledig från komvux hela veckan så jag har tid på mig att bygga lite

#blogg

Medlem

One.com kör jag med. Funkar fint och billigt är det.

Medlem
Skrivet av THEPROTEANSELF:

One.com kör jag med. Funkar fint och billigt är det.

tack, ska kolla upp det direkt!

Medlem

Jag använde .tk en gång i tiden, men kan inte hitta det nu. Det ända som behövdes varr att man skulle ha 30 besökare på 90 dagar så hade man det gratis.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Medlem
Skrivet av Ellehbg:

Jag använde .tk en gång i tiden, men kan inte hitta det nu. Det ända som behövdes varr att man skulle ha 30 besökare på 90 dagar så hade man det gratis.

Jo du det har jag använt mig av
Det var rätt bra förutom reklamen.

Nu blev det ONE.com, för deras priser var riktigt bra!

Min hemsideadress kommer from. imorgon vara: http://swesson.se/

Medlem
Skrivet av d-aniel:

Min hemsideadress kommer from. imorgon vara: http://swesson.se/

Inte om jag hinner före!


signatur
Medlem
Skrivet av Danserminator:
Skrivet av d-aniel:

Min hemsideadress kommer from. imorgon vara: http://swesson.se/

Inte om jag hinner före!

Den var såklart redan reggad när jag la in adressen här

Medlem

ska du köra någon template såsom wordpress eller ska du börja från scratch?

Medlem

Undvik Loopia bara.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem
Skrivet av MrSomeone:

ska du köra någon template såsom wordpress eller ska du börja från scratch?

Jag kommer nu i början köra med iWeb som är ett mycket mycket begränsat Mac program. Det har i alla fall gjort så jag skapat en sida nu. Men jag tänkte sedan gå över till Wordpress och göra den lite mer avancerad i alla fall jag är inte bra på det här och har redan tipsat om att sidan är helt fel i Firefox, jag har bara hunnit kolla den i Safari och nu är jag i bilen på väg till MediaMarkt i Lund så ikväll ska det fixas www.swesson.se

Medlem

För mig så överlappar bilderna en del av texten, men det ser väl bra ut annars.


signatur

Lär dig av andras misstag, du hinner inte göra alla själv.

Inaktiv

Måste rekomendera Binero, (www.binero.se). Bra system, bra wiki, otroligt hjälpsam support och billigt är det också.


signatur

dare to be bold

Medlem

Har man otur så är one helt värdelösa. Jag hamnade på en totalt överbelastad databas server, det var ofta man fick fel eftersom forumet (phpbb) inte kunde nå databasen. Efter ett tag klagomål så flyttade dem min site till en server så den gick att använda. Jag har mycket bättre erfarenheter av Surftown som jag använder nu.

1
Skriv svar