Medlem
Bytt ISP..

Har idag fått min nya uppkoppling aktiverad. Bytte från BBB till TDC. Beställde för drygt tre månader sen, men BBB hade ju uppsägningstid på 3 mån så därför har det dröjt. Preliminärdatumet var satt till den 2 Juli. Så, idag slutade uppkopplingen att funka, jag konfade om med mitt nya ipnummer och pa-dam.. den nya uppkopplingen funka direkt.

Nu till vesäntligheterna då: min ping till mina favoritservrar i USA har minskat med i snitt 100 ms.. har nu alltså 120-140 i ping istället för 250 som förut.. (spelar framför allt q2 och q3)

Vill alltså rekommendera folk att kolla upp möjligheten om dom kan få TDC, eftersom jag är så nöjd ville jag dela med mig av detta.

Valde förresten 8Mbit, samma som jag hade med BBB. Nerladdningshastigheterna är dom samma som innan, där är jag också nöjd. 149kr de första 6 månaderna sen 249kr. Bättre än de 400 jag pröjsade för BBB..

Är helt lyrisk över pingen.. kan inte fatta det! :heart:

nj
Medlem

Frågan är väl bara hur länge du får ha kvar TDC som leverantör med tanke på att de håller på att avveckla sin tjänst till privatpersoner och letar efter något företag som är intresserad av att ta över deras kunder.

Medlem

Japp, man undrar vem det blir. Är "lovad" att jag som kund inte ska märka nåt av detta dock, får väl hoppas att det förblir så.
Skiter i vem som tar över sålänge de behåller routingen! Hehe..

1
Skriv svar