Medlem
Dör.......

åh problem problem.. f*n vad jobbigt.
Jag har:
MSI platinum
E6600 @3,0 ghz
1 gig 6400 800mhz
8800GTS 640
xsilence 600w
Ante nine hundred

Och när jag till exempel spelar så går de utmärkt, snabba loadings, fina FPS allt går primadona, sen när jag sätter igång något som värkligen kräver som till exempel Colin Mcrea DIRT så funkar spelet utmärkt högsta GFx på allt men när de väl händer något som kräver i spelet ( typ sex bilar hoppar för en kulle och värkligen sprutar skit höger och vänster) så bara dör datorn ? eller har prövat Lost Planet, körde på högsta grafik, och gjorde preformance test, avrage fps la runt 60 och allt gick fint, sen när jag spelar,tar en robot, skjuter vilt över allt så saker och ting värkligen sprängs så dör datorn ?.. och startar om...

så först tänkte jag, HUm kanske datorn är förvarm fick ingen luftflödde, så köpte jag antec'en så nu har allt fina temperaturer,(8800 går aldrig över 75, CPU'n går aldrig över 50) hepp stängdes endå.. så vad kan de vara ? Får den inte tillräckligt ström ? har endå 600w ?

Tack för alla svar.:heart:


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Kan vara att du behöver mer RAM om du kör Vista; kan va pga. att du kör piratkopierade spel; har du testat något spel som redan har släppts på din dator, te.x. Oblivion, Company of Heroes eller Supreme Commander? Isf, hur väl kör dom?


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Jag har tänkte på de med ramen, använder dock inte vista, och de är inte pirat kopierat de är Demot, men dem 3 spelen funkar utmärkt, COH har jag spelat lääänge nu, och kör på fullt och de är inga som helst problem, men de är typ blockat på 60 FPS går inte över (vilket de en gång i tiden gjorde ? nog patcherna men de är inte viktigt), NU har jag märkt att de stängs av när visa saker händer, som på Lost Planet där funkar de perfekt tills jag väljer att sjukta just en specielt tank, så bara stängs datorn (fast jag har skjutit större tankar som bildar större explosioner med andra ord mer krävande saker..)


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Company of Heroes är såvitt jag vet mer RAM krävande än Lost Planet (också lirat demot på Lost Planet med mkt sämre dator än dig; AMD 64 +3700 1GB PC333 RAM och ett GF8800GTS utan problem) så jag tror inte det har något med din dator; du kanske saknar någon drivrutin som krävs för DirectX10 då Lost Planet använder sig av DX10 precis som DiRT gör såvitt jag vet (?). Har du spelat DX10 versionen av CoH eller bara DX9 versionen? Om du spelar på DX9 versionen har du då testat något annat spel som kör DX10, förrutom DiRT och Lost Planet?

Se om du har alla senaste uppdateringarna/drivrutinerna till ditt grafikkort.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Inaktiv

Har du tagit bort så datorn inte ska starta om vid blåskärm? Bra å göra ifall de nu blir ett fel å blåskärm kommer upp så kan man ju klanske kolla vad felet e... Annars kan jag tänka mig som Z sa att det kanske är någon drivare som kanske fular sig med dx10 eller nått, vild gissning..

Lycka till iallafall.

Medlem

jag har löst problemet i Lost Planet, vad jag gjorde var att jag öka MHZ på minnen lite bara så funkar de nu, har dock inte kollat på dirt än, men jag använder inte DX10 så de borde inte vara de ? DX10 finns jue dessutom bara på vista som jag helr inte använder, och har uppdaterat alla drivsar trodde först också de var de, så jag prövade med gamla drivrutiner med. Måtse nog vara minnen som inte pallar. ska pröva DIRT nu


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Har precis prövat DIRT, och den stängs fortvarande av..


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Jag vet inte riktigt hur DirectX fungerar, men eftersom det finns en Dx10 version av CoH som man kan lira på Windows XP 32bit om du har ett kompatibelt graffekort så förstår jag inte varför samma skulle gälla andra spel.

Jag vet inte hur RAM krävande DiRT är men du kanske skulle kolla på dess minimum krav.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

Hum jo 8800GTS har DX10 kompatibelt , men de funkar bara om du har Vista med DX10 tror jag, har prövat patchen, och förat kunna ha dem DX10 inställningarna så måste man ha DX10 på datorn, och för at tha DX10 måste man ha Vista, om jag har förståt de rätt


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

så här rakt upp och ned så låter det mer som att inte grafikkortet får tillräckligt med ström, men du säger att du har ett 600W nätagg så det borde räcka. har du någon chans till att testa med annat nätagg? ibland så fungerar inte vissa nätagg mot vissa moderkort. i mitt fall så kunde datorn göra en reboot helt slumpat när jag gjorde något tungt. hade ett 480W nätagg ifrån Tagan och ett moderkort ifrån ASUS. dessa 2 gick inte bra ihop, bytte nätagg och vips så försvann mitt slump reboots

Inaktiv

Beroende på om han har för lite ström eller inte beror inte på hur många W hans nätagg ligger på, det beror på andra saker.. men hursomhelst, det kan vara så.

Tomzi, jag vet att 8800GTS är DX10 kompatibelt, kör som sagt själv på det; CoH DX10 patchen kan köras på Windows XP och den används via ditt grafikkort på något sätt så länge det är DX10 kompatibelt - jag tänkte om du hade nå problem med drivisar som är DX10 kompatibla.. men om jag ska vara helt ärlig så tror jag på vad mad-dog säger - testa med ett nätagg som har läger W och se om det fungerar, isf borde du kunna skicka in ditt nätagg och få ett nytt som fungerar bra. Hur länge har du haft ditt nätagg? Nätagg brukar gå till och från.


signatur

"Nothing is more intolerable than to have to admit to yourself your own errors"

Medlem

hum ja börjar få misstankar om mitt nättagg, de ett halvårtgammalt, har tyvärr ingen chans att testa ett nytt, och precis stängdes datorn av på Lost Planet igen... men hade tänkt kan sälja de och köpa ett mer kraftfullt kanske 700w ? kommer ihåg att GTS hade typ 24 ap 12v (vilekt som jag minst så hade de nätagget PRECIS de) som de behövde eller något minns inte riktigt, men ja ska man satsa på ett ännu emr kraftfullt nättag.


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Inaktiv

Wattantalet har inget med saken att göra. Din dator kräver inte mer än ca 450w när det är under maxbelastning typ. Kvalitet framför kvantitet. Skulle inte förvåna mig det minsta om du kunde köra din dator på ett bra 400w nätagg. Man har ju faktiskt kört överklockad C2D samt 8800GTX i sli överklockade på ett bra 500w...
Skulle det vara nätagget som strular så köp ett av bättre kvalitet. Corsair 520w eller 620w på shg.biz 900 resp 1150 kr. Själv har jag köpt 620w-varianten då jag är rätt säker på att jag kommer slippa köpa nytt på mycket lång tid.


signatur

CM Elite 340 | P5K-VM | E7200@3.4GHz | 4GB DDR2 | GTX 260+ OC | WD 640GB | Corsair 450w | ViewSonic vx2235wm

Medlem

Har du kört Memtest och kollat så att inte minnesmodulerna är trasiga? Trasiga minnen kan skapa de mest besynnerliga fel.


signatur

För din skull: www.piratpartiet.se

Medlem

Jag hade riktigt störda problem med mina minnen förut fram tills jag fick dem utbytta. Det hände mestadels på LAN när man agerade host åt nåt spel (vi spelade mycket UT2k4 och SWAT4 då) då fick jag paritetsfel i minnena vilket gjorde att jag fick instant blåskärm (NMI interrupt) och datorn krävde en omstart. Detta hände oavsett temperaturer. Det svåra var att fatta att det var felet, för som någon sa innan behövde jag ställa in så att datorn inte startades om automatiskt vid blåskärm (man hann aldrig läsa vad det stod). Men nu när minne ändå är så billigt är det ju ingen fara att köpa nytt om det är det som är felet (såg 2GB Corsair XMS2 PC-6400 DDR2 på dustin för typ 800-900kr)

Medlem

körde memtest i drygt en halv timme nästan upp till 700% utan errors, och nu stängdes datorn på GRAW 2 demot måste nog vara för lite ström.. ?

känner ni till någon PSU med 1 12v på 26 A ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Mem-test ska väl köras över en natt nästan, för att få så exakta resultat som möjligt. Fast jag kanske blandar ihop det med något annat?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

du har inte glömt att koppla in PCI-Express ström sladden från PSUn till ditt GF8800?

Medlem

Nej ? annars hade de jue itne alls funkat ? menar du den 6-pins ström sladden ?


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem
Skrivet av Tomzi:

Nej ? annars hade de jue itne alls funkat ? menar du den 6-pins ström sladden ?

ja

Medlem

yes men den är inne, men ska köpa denna månad en Corsair HX 520W nätagg och ett corsair twin2x 2*1 gig minne också, funkar de inte då, åker datorn på tipen........


signatur

MSI X48C PLATINUM | Q9450 @ 2,66 | HD 6950 2GB | 320gig HHD | 4 GB 1333mhz DDR3 | Corsair 650w | Antec Nine Hundred @ Vista ULT 64bit

Medlem

Eller så ger du mig den!


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

1
Skriv svar