KOTOR som MMORPG

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:

Riktigt tråkigt, jag ville ha en uppföljare till 1an & möjligtvis 2an. Det här förstör ju hela KOTOR konceptet med bra dialoger och valmöjligtheter, då det givetvis kommer bli ett SWG 2.

SWG2 yes yes, suger.

Sen suger iofs KOTOR med.

Inaktiv
Skrivet av gryzor:

Mjo, sitta och löjla sig flera timmar per dag, månad efter månad samt BETALA för det (repetativt, samma grinding om och om igen till 98%) känns ju inte direkt intelligent -- och vem vill känna sig dum? Fram med storslagna storys och mer singleplayer som faktiskt har ett slut.

Dem enda spelen där du får känna dig "intelligent" är pusselspel som t ex portal. Vidare tycker jag att singleplayer-spel där du får en story att följa är minst like ointelligent, om inte mer, som ett MMO där du iaf kan bestämma någorlunda vad du ska göra. Visst, det finns singleplayer-spel där du får olika val att göra och då händer olika saker och det är ju jättecoolt. Det jag gillar mest med MMOs är den sociala biten, spelar man med ett gäng personer man uppskattar så blir det _väldigt_ mkt roligare än ett singleplayer-spel, enligt mig.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Tråkigt att det är blir MMO. Som vuxen och inte arbetslös har man inte tid med MMO, eller rättare sagt så blir kidsen så bra och dryga att man inte orkar spela


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

STÅND!


signatur

P.L.U.R

Medlem
Skrivet av mullet:

Tråkigt att det är blir MMO. Som vuxen och inte arbetslös har man inte tid med MMO, eller rättare sagt så blir kidsen så bra och dryga att man inte orkar spela

Så sant som det är sagt!

Är så in i jorden trött på mmo's nu. Det enda mmo jag kommer fortsätta spela nu är AoC som bara blir bättre å bättre.


signatur
Medlem

Synd, KOTOR skall inte vara ett MMO!


signatur

Meep!

Inaktiv
Skrivet av dofilusåkaffe:

Är så in i jorden trött på mmo's nu. Det enda mmo jag kommer fortsätta spela nu är AoC som bara blir bättre å bättre.

Det ska bli intressant att se 360-versionen av AoC (när den nu kommer). Blir det lyckat kommer det att dyka upp en drös MMO:s på konsol.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Det jag gillar mest med MMOs är den sociala biten, spelar man med ett gäng personer man uppskattar så blir det _väldigt_ mkt roligare än ett singleplayer-spel, enligt mig.

QFT

Dock så är singleplayer överskattat, imo, co-op är ju 1000ggr roligare än singleplayer.

Inaktiv

Detta kan bli bra!

Medlem

Hade varit skönare med ett Kotor 3 och något helt nytt MMO imo.
Kotor 3 hade man kunnat tänka sig spela, ett nytt StarWars MMO kommer jag inte spela.. :/
bah!

Medlem

Hoppas bara de lägger ner den tiden som ett MMO verkligen behöver så att det inte blir någon halvfärdig besvikelse. De kanske funkade förr men med så många olika stora och väletablerade MMO som det finns idag (EVE, WoW, AoC, EQ2 mm) så vill man gärna inte spela en lite bättre beta i 12 månader innan det är ordentligt fixat.


signatur

"People don't plan to fail, they just fail to plan"

Medlem

Lite besviken är jag, hadde hellre sett ett riktigt kotor 3 än ett mmo mitt i alltihopa.

Medlem

Fan ta Lucas Arts och EA. MMO? BAH!


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem
Skrivet av Urkalak:

Dem enda spelen där du får känna dig "intelligent" är pusselspel som t ex portal.

Nu menade jag NATURLIGTVIS inte faktiskt mental kapacitet som nyttjas av spelaren, snarare hur pass klokt tidsfördrivet i sig kan tänkas vara, i kontrast till andra aktiviteter.

Skrivet av Urkalak:

Vidare tycker jag att singleplayer-spel där du får en story att följa är minst like ointelligent, om inte mer, som ett MMO där du iaf kan bestämma någorlunda vad du ska göra. Visst, det finns singleplayer-spel där du får olika val att göra och då händer olika saker och det är ju jättecoolt. Det jag gillar mest med MMOs är den sociala biten, spelar man med ett gäng personer man uppskattar så blir det _väldigt_ mkt roligare än ett singleplayer-spel, enligt mig.

*hostar besvärat* Hur var det nu, hur många procent var grinding... Och "sociala biten"? Sedan när blev det "godkänt" att vara "social" framför en dator, med en mikrofon och/eller en webkamera? Ah, just -- såvida man inte går på socialbidrag, är inept eller saknar vitala genetiska byggstenar förstås då. Eller är 14 år.

Ge upp, mmorpg kommer alltid vara för mindre kloka killar och tjejer, folk har för många idrotter och hobbys för att orka spela ett mmorpg där man måste spela konstant för att inte "komma sist", därav är singleplayer kickass, ungefär som en bra film. Och återigen, man slipper känna sig totalt dum i huvudet, om du nu förstår vad jag menar efter denna LÅNGA förklaring, då den FÖRSTA, KORTA, varianten, uppenbarligen inte var av särskild, önskvärd, tydlighet.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Inaktiv

Bara dom inte gör det till bara ett annat raid baserat MMO, vi har ju redan alldeles för många sådana... Låt oss se någonting nytt!

Medlem

Well hade föredragit SP spel men vem det de kanske får till det...

Inaktiv

"Mata inte trollen" (gryzor ) :heart:

Medlem

Tråkiga nyheter. Älskar ju KOTOR, men är inget större fan utav MMORPG'S

Inaktiv
Skrivet av gryzor:
Skrivet av Urkalak:

Dem enda spelen där du får känna dig "intelligent" är pusselspel som t ex portal.

Nu menade jag NATURLIGTVIS inte faktiskt mental kapacitet som nyttjas av spelaren, snarare hur pass klokt tidsfördrivet i sig kan tänkas vara, i kontrast till andra aktiviteter.

Skrivet av Urkalak:

Vidare tycker jag att singleplayer-spel där du får en story att följa är minst like ointelligent, om inte mer, som ett MMO där du iaf kan bestämma någorlunda vad du ska göra. Visst, det finns singleplayer-spel där du får olika val att göra och då händer olika saker och det är ju jättecoolt. Det jag gillar mest med MMOs är den sociala biten, spelar man med ett gäng personer man uppskattar så blir det _väldigt_ mkt roligare än ett singleplayer-spel, enligt mig.

*hostar besvärat* Hur var det nu, hur många procent var grinding... Och "sociala biten"? Sedan när blev det "godkänt" att vara "social" framför en dator, med en mikrofon och/eller en webkamera? Ah, just -- såvida man inte går på socialbidrag, är inept eller saknar vitala genetiska byggstenar förstås då. Eller är 14 år.

Ge upp, mmorpg kommer alltid vara för mindre kloka killar och tjejer, folk har för många idrotter och hobbys för att orka spela ett mmorpg där man måste spela konstant för att inte "komma sist", därav är singleplayer kickass, ungefär som en bra film. Och återigen, man slipper känna sig totalt dum i huvudet, om du nu förstår vad jag menar efter denna LÅNGA förklaring, då den FÖRSTA, KORTA, varianten, uppenbarligen inte var av särskild, önskvärd, tydlighet.

Nej, du har rätt, det är mycket bättre att sitta och prata med sig själv medan man spelar KotOR. Att träffa andra människor, även om de är i annan form än en människa, över nätet då har man ju inte utvecklats ordentligt.

Det du säger är ju bara idiotiskt. Skulle kunna tro att du har MSN, ta bort det, du ser ju inte personen du pratar med. Vet många som träffat riktiga vänner, som de sedan tar kontakt med IRL, alltså träffar personen, i MMOs. Det är bara att acceptera att internet _är_ ett accepterat sätt att träffa nya personer på nu för tiden. Detta uttryck "man" är ett förbannat dumt uttryck att använda också eftersom då får du det att låta som om du talar för alla. Och det här med att man inte gör annat än att spela dator om man spelar MMO och att man inte tränar är ju bara löjligt.

Men, eftersom du spenderar din tid på mycket bättre spel, som går att spela själv, ensam, så ska jag ju bara vara tyst. Jag förstår inte. Min sextonåriga hjärna har något genetiskt fel på sig som gör att jag inte förstår att MMOs suger och bara är för folk som är arbetslösa eller "är 14 år".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem

Piss, pest och senapsgas - kom inte hit, ditt MMO-as.

Medlem

Rätt självklart att de håller på med ett Star Wars-MMO. Synd bara att det inte blir ett KOTOR 3. Iofs... en kombination av KOTOR och MMO kan ju bli riktigt bra om de lyckas få till rollspelandet.

Inaktiv
Inaktiv

Fan! Helevte... Skit! Inte KOTOR


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem
Skrivet av chewbazz:

postad på FZ 2008-07-18 03:26

postad på Kotaku.com Thu Jul 17 2008
http://kotaku.com/5026492/yep-next-kotor-is-mmo

källa?: http://www.portfolio.com/views/blogs/the-tech-observer/2008/0...

Och exakt vad försöker du säga med det inlägget?


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

tappade just all respekt för bioware (den lilla som fans kvar efter de såldes till ea) samt lucas arts.

Om man ska följa den tradition som ea har hållit de senaste 5 åren blir det ennu ett mjölka pengar spel som ska vara easy to play och troligen lika avanserat som att slå på en micro ...

Medlem

hoppas att dem gör ett bra MMO istället för det förra.
Skulle helst vilja göra beta innan det kommer ut så man kan se hur det kommer vara och om man ska köpa det eller inte.


signatur

Nostalgia is a hell of a drug Benny.

Medlem

ballt, detta eller alien skulle kunna bli något i min smak.

Prövar Age of Conan just nu , gillar väl inte direkt vad det handlar om men det är ett grymt mmo.

Medlem

Tråkigt... måste utvecklare göra MMO's av allt nuförtiden? Efter ett par år i WoW-träsket känner jag inte någon lust för ett till mmo. Om jag vill ha ett till kan man spela ett av de spel som redan finns. Vissa spelserier ska vara sp, och jag anser att KotOR är en av dem.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem

Fan sånt satans gnäll det är på FZ användarna nuförtiden, bra initativ behövs en värdig efterföljare till Starwars Galaxies.

Och angående Internet som socialt verktyg, jag har träffat många av mina bästa vänner genom WoW och sitter just nu på mitt arbete som jag fick genom en kontakt i WoW så vad du nu hette kan ju gå och dra något gammalt över dig och sitta i din lilla SP värld så kan vi nätverka i den "virtuella" världen utan spån som dig <3


signatur

P.L.U.R

12
Skriv svar