Ny Playstation 3-modell till Europa i augusti

Robot
Ny Playstation 3-modell till Europa i augusti
Medlem
Ny Playstation 3-modell till Europa i augusti

Nått annat nytt än större hd?

Medlem

Åh jäklar! Vilken tur att jag kollade här nu! Jag skulle nämligen åka och köpa ett Ps3 med 40gig imorgon bitti... Nu kommer jag vänta

Medlem

kommer denna 80gb versionen vara som den gamla?

klara ps2 spel?
65nm cpu?
4 usb?
minnes kort uttag?

- allt det hade varit bra - ifall de fortsätt med 45nm ist för 65nm


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av rolle90:

kommer denna 80gb versionen vara som den gamla?

klara ps2 spel?
65nm cpu?
4 usb?
minnes kort uttag?

- allt det hade varit bra - ifall de fortsätt med 45nm ist för 65nm

Nej, verkar som det bara är större HDD och Dualshock 3 som är nytt.

Medlem
Skrivet av Joavels:

Nej, verkar som det bara är större HDD och Dualshock 3 som är nytt.

Det var ju ganska illa :/ Hoppades att den skulle varit mer som 60 gigarn fast tystare..


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

jag gillar att priset på den i europa är €400 och i usa $400... -_-'

Medlem

ok, i så fall är det ganska illa. men jag har hellre ett ps3 med 45nm cpu å mindre finesser än en med 65nm.

har en 40gb atm - ska köpa ny hdd till den sen (250-320gb)
som ska vara en 7200rpm ist för den 5400rpm som Sony har i ps3


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

min 40gb får leva kvar ett tag till då, skönt att dom inte flippar med hårdvaran bara så att alla spel fortfarande fungerar!

Medlem

Den vill jag ha! *ropar*


signatur

Text does not represent Mozart's life.

Medlem

Hmm, tänkte köpa en 40gig snart, kanske är värt att vänta, men vad är det mer liksom? Och hur mycket dyrare blir den än orginalet?


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av WildThing:

Hmm, tänkte köpa en 40gig snart, kanske är värt att vänta, men vad är det mer liksom? Och hur mycket dyrare blir den än orginalet?

Undrar också om det är något mer på den. Verkar inte som det...
Den ska ha samma pris som 40gigarn idag.


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Tja, jag vill ju ha DS3, så där är ju ett plus, större disk med. Kommer dagen efter min löning med så det kanske är ett tecken ;>


signatur

Videomupp

Medlem

ni som ska köpa ett ps3 kan ju vänta för man tjänar på att vänta för man får ju större disk för pengarna..summan kommer vara densamma fast det är dubbelt så stort lagringsutrymme.

Medlem

Jag skall förmodligen och troligtvis köpa en PS3a runt Januari-April 2009 och då lär jag få en 80GB PS3a med alla finesser för runt 3500-4000kr.

Sony kommer säkerligen släppa något sådant! Lagom till RE5!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Medlem

Hade hellre sett en ny PS3 som är bakåtkompatibel med PS2, än med en större hårddisk.

Min PS2 håller sakta men säkert på att dö, DVD-enheten är i uruselt skick och ger mycket oväsen & långa laddningstider, och har inte speciellt stor lust att köpa en ny PS2 när PS3an har varit här i över ett år, plus att snart så borde ju PS3an få rätt intressanta spel.

Har runt 50 spel till PS2an och det kommer komma stunder då man vill spela om dem. Har inte ens kört alla ännu, då jag ser fram emot Yakuza 2 som släpps i September.

Medlem

Helt klart värt att vänta om man funderar på att köpa en, men jag hade faktiskt hellre sett en prissänkning, fast de kanske inte hade blivit sån stor sänkning?

Inaktiv

Men snälla någon. köp bara en hårdisk och byt ut den. Köpte en 500gigs 2.5 disk på webhallen åkte hem satte mig vid datorn o gick in på youtube med en skruvmejsel i ena handen och mitt ps3 i knät. Tada 10min senare WOW en ps3 med 500gb... Holy butterfly crap...Ska sätta upp den på blocket för 9000 då det är en superduper mega ultra edition från mars där sony har sitt labratorium

Medlem
Skrivet av Sthlmbojan:

Men snälla någon. köp bara en hårdisk och byt ut den. Köpte en 500gigs 2.5 disk på webhallen åkte hem satte mig vid datorn o gick in på youtube med en skruvmejsel i ena handen och mitt ps3 i knät. Tada 10min senare WOW en ps3 med 500gb... Holy butterfly crap...Ska sätta upp den på blocket för 9000 då det är en superduper mega ultra edition från mars där sony har sitt labratorium

ja men man kanske inte känner att man behöver 500gig?
Dessutom så (antar jag) följer DS3an med i den här!


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

aja, då sänker dom väl priset på 40 gb varianten.

Medlem
Skrivet av Frisell:

aja, då sänker dom väl priset på 40 gb varianten.

Näe. Det kommer de inte göra här i Europa. Istället så bara slutar de tillverka nya, så 40GB versionen försvinner snart från butikerna, så 80GB versionen kommer vara den enda man kan köpa.

Inaktiv

Det Jag menar BlåMes är att varför vänta köp en nu och lägg pengar på ny hårdisk som man byter ut sjlälv på 5min. Den nya som kommer kommer kosta mer fast det är samma maskin med en annan hd i. Har en vän som köpte sin ps3 för 3400kr + en 160gb hd för 450kr Vilket e najs då du fortfarande är under 4000kr

Medlem

Dock så är det väl inte 80 giggaren som är det stora dragplåstret, iallafall för mig, det är DS3. Dock är väl en större HDD bra ändå.


signatur

Videomupp

Medlem

jag är så jäkla sugen på att skaffa ett ps3 nu då det kommer bra titlar som ff13 och re5 tex.
Vi får se vilken man köper.

Medlem

[quote=Sthlmbojan]Det Jag menar BlåMes är att varför vänta köp en nu och lägg pengar på ny hårdisk som man byter ut sjlälv på 5min. Den nya som kommer kommer kosta mer fast det är samma maskin med en annan hd i. Har en vän som köpte sin ps3 för 3400kr + en 160gb hd för 450kr Vilket e najs då du fortfarande är under 4000kr[/quote

Den kommer inte att kosta mer om du läser artikeln...


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Inaktiv
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av Sthlmbojan:

Det Jag menar BlåMes är att varför vänta köp en nu och lägg pengar på ny hårdisk som man byter ut sjlälv på 5min. Den nya som kommer kommer kosta mer fast det är samma maskin med en annan hd i. Har en vän som köpte sin ps3 för 3400kr + en 160gb hd för 450kr Vilket e najs då du fortfarande är under 4000kr

Den kommer inte att kosta mer om du läser artikeln...

Om du läser vad bojan skriver så skulle du nog förstå att det han säger är ett bättre köp. För samma pengar som den här nya får du en PS3 med dubbelt så stor hårddisk.

"Det kommer inte kosta mer om du läser det du svarar på..."


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Urkalak:
Skrivet av BlåMes:
Skrivet av Sthlmbojan:

Det Jag menar BlåMes är att varför vänta köp en nu och lägg pengar på ny hårdisk som man byter ut sjlälv på 5min. Den nya som kommer kommer kosta mer fast det är samma maskin med en annan hd i. Har en vän som köpte sin ps3 för 3400kr + en 160gb hd för 450kr Vilket e najs då du fortfarande är under 4000kr

Den kommer inte att kosta mer om du läser artikeln...

Om du läser vad bojan skriver så skulle du nog förstå att det han säger är ett bättre köp. För samma pengar som den här nya får du en PS3 med dubbelt så stor hårddisk.

"Det kommer inte kosta mer om du läser det du svarar på..."

Det är ju klart den kostar mer om man sätter i egen hårddisk och allt?
Den nya (80gb) kommer att kosta lika mycket som den gammla (40gb).
Köper du den gamla och trycker i en 160 gigare för antal hundra kronor så kostar det ju mer ? :\
Eller är jag helt snevriden i skallen?


signatur

Wii like to play? Or Do Wii?

Medlem

Well hoppas på sänkt pris på 40 gigaren då jag inte bryr mig om HDstorleken, blir väl köp i slutet av September ser det ut som

Medlem

Sony har dock sagt att de inte planerar att sänka priset alls på någon utav de konsoller de har. Tror som övriga att de tar bort 40gb helt och ersätter den med 80gb.

De är lite snikna de där iaf, skulle inte förvåna mig om anledningen till att bakåtkompabiliteten togs bort för att de ska kunna fortsätta sälja ps2or där lasern är rätt risig, speciellt i de nyare slimmade modellerna.


signatur

(batsman) Det enda som är större än njutningen av ett avklarat arbete, är att skjuta upp det till morgondagen.

Inaktiv

Tycker fortfarande 60GB versionen är den RIKTIGA PS3'an så som den var tänkt å vara från början.

Folk gnällde/gnäller över priset och va helt ointresserade över att den faktiskt hade något som 360'n inte hade å det var en Blu-Ray spelare.

Jag ser fortfarande att folk gnäller över priset och inte någonstans ser jag att någon nämner det faktumet att du faktiskt får den nya generationens film-spelare inkluderat. Säger inte att den är billig men så jääävla dyr är den inte för en vuxen med ett OK jobb dvs, sen beror det helt på hur man tänker å vad man jämför med.

Ska bli intressant å se vad en 360 kostar i framtiden tillsammans med en Blu-Ray spelare, (om det nu skulle bli så) det skulle inte förvåna mig om dom går back to back prismässigt.

12
Skriv svar