Resistance 2 filmat och fotat

Robot
Medlem
Resistance 2 filmat och fotat

Död överallt, och på slutet "Playstation 3, This is living."
Bara jag som har dålig humor?

Annars såg trailern mysig ut. Är dock ingen fan av FPS spel, enda fps spelet jag äger är BF: Bad Company.

Medlem

Så tråkigt som ettan var får det här fan bjuda på nåt extremt för att jag ens ska bli intresserad.

Medlem

Nån som vet vart man kan hitta själva "musiken" ljudet som används i filmen, allt förutom rösten då!

Medlem

Spelet kommer bli awesome, jag såg Live sändningen av detta spel på E3. Riktigt bra. Ljudeffekterna ser ut att bli något extra.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Varför är bilar m.m. femtiotal när snubben ser ut att vara hämtad från tjugohundratalet? Jag kanske har missat något då jag inte spelat ettan, kanske är det nån slags "Terminator-logik" med nån som kommer tillbaka från framtiden för att stoppa jordens undergång... Who knows?

Medlem

Öh, va... Skulle man bli sugen att spela / köpa något av det där? Måste nog missat något som överhuvudtaget var lockande då... Alla spel presenteras med en liten söt film gjord i maya/lightwave (eller renderman om de har gott om pengar) som säger totalt ingenting. Lyckas de inte fånga upp en story som är cool, är ju den minuten helt bortkastad. "RAJRAJ! NU KOMMER ÄLJENS, TYDLIGEN FÖR ANDRA GÅNGEN -- JAG STÄNGER AV EN RADIO FRÅN FEMTIOTALET!! SLUUUUT!!!!!!! HAHA!!".. Funkar... sådär.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

1an sög, och detta såg värre ut.
Varför ska det ens komma ut?

Inaktiv

Kolla den gröna bilen vid 00.46 ahha riktigt skön är den!

Tror fortfarande inte att detta spel blir så himla populärt. Man måste väl ha spelat ettan för att kunna spela detta tro?

Medlem

Jag var inte heller så värst impad på ettan. Men det hade nog mer att göra med den bedrövliga handkontroll som PS3an kom med. Hade tänkt ge det en chans till med skakisen men har fan inte orkat.


signatur
Flakmonkey

Förstår inte varför folk rackar ner på ettan. Inget mästerverk direkt, men jag tycker det är klart över medel för genren. Vapnen är ju både annorlunda och roliga... inledningen är förvisso rätt svag, men det tar sig rejält mot slutet och onlineläget är riktigt skoj... tvåan lär ju knappast revolutionera genren, men å andra sidan har inget spel gjort det sedan 3d-grafiken kom...

Medlem

Jag tyckte ettan verkade ganska B först också, men när man väl kom in i det så var det helt ok. Inte mycket sämre än resten av konsol-FPSen om man säger så.

Detta verkar ha en del mäktiga scener och fiender, plus att det var väl ingame? Förstår inte riktigt vad folk klagar på. Detta känns ju snarare som något i klass med GoW. Får väl se hur det blir i slutändan. Dom har nog lärt sig en del sen första spelet.
Jag känner mig bara lite förvirrad av handligen. Har iof inte klarat ut hela ettan än, så jag har väl missat lite.

Medlem
Medlem

Jag som inte ens gillar Recistance tyckte det var ok... Men knappast i närheten av känslan som i GOW... Förövrigt är jag inte speciellt intresserad av action/FPS på konsoll...


signatur

Antec Solo | Core2Duo E6600 | 1024x4 Ocz Gold PC6400 | Leadtek GTX260 Extreme | Hiper Type-R 580w | Samsung 940BW | MacBook

Inaktiv
Skrivet av Zamuz:

1an sög, och detta såg värre ut.
Varför ska det ens komma ut?

Troligtvist för att det finns folk som gillade det, t.ex. sådana som jag...

Inaktiv

Känns lite som TNG, borgs. Resistance is futile, you will be assimilated.


signatur

dare to be bold

Medlem

Den här clowerfield liknande bossfighten får en betydligt mer sugen på spelet:
http://e3.g4tv.com/e32008/videos/26976/Resistance_2_Boss_Batt...

Jag tyckte ettan va ok, mest för att de va kul att köra co-op.

Medlem

Tycker trailern påminner lite väl mycket om Half-Life 2...

Medlem

Kan bli riktigt bra, ett klart köp iaf.
(Och ettan var ett gediget arbete, inget i genren har varit direkt revolutionerande på ett bra tag(utom på små punkter, som portaler i prey, gravgun i hl2 och liknande))

Medlem

Speakern lät ju som Churchill.

1
Skriv svar