E3-trailer från Fallout 3

Medlem

Hahaha, är dom seriösa? Ser riktigt B ut om jag ska vara ärlig Syftar då på det man fick se på bastards länk. Jag tror detta kommer bli en stor besvikelse.

Medlem

Har kollat på både denna trailern och gameplay filmen som visades igår och är långt ifrån nöjd...

trailern var rätt trevligt måste jag dock megde ( om det är den "perfect life" eller vad den hette) däremot själva spelet. Såg ju tyvärr ut som ett dåligt stalker i princip. Interfacet till pipboysen verkade ju också vara riktigt jobbigt att navigera.
Sen visade ju killen som pratade också hur fel bild bethesda fått om fallout, för dem verkar det bara handla om stora vapen och litervis med blod inslängt i en stor tom och tråkig värld.

Hade inga höga förhoppningar om fallout 3, tänkte ungefär så här "Blir inget fallout men blir säkert ändå ett bra spel" men efter detta så vet jag knappt om det ens blir ett bra spel :/

Medlem
Skrivet av Ankh:

Sluta nu gnälla på att "dom förstört" se det som ett gott försök att förnya serien och fixa nya spelare. Är det skit så är det ju bara att ignorera spelet. Själv är jag diehard fan av Fallout, men tänker endå ge spelet en chans. Jag gillar själva världen i fallout, så spelet kan faktiskt vara roligt endå.

Se på diablo 3, där har dom fortfarnade samma perspektiv, ändå är det både gammla och nya spelare som är sugna på spelet.

Man kan förnya utan att förstöra.

Medlem

Såg väl hyggligt bra ut. Mina hopp om detta spel ruttnade dock en aning när man fick se att han sprang runt inifrån med gamepad. Hoppas bara på att det inte betyder att det utvecklas för konsoler först och främst, så att pc-versionen blir lidande av dålig konvertering och översimplifiering.

Medlem

Helt okej trailer. Spelet ser dock ganska trist ut av gameplay-filmen att dömma.

Medlem

Tycker inte grafiken eller animationerna övertygar alls.
Men jag ska ge spelet en chans.

Medlem

Vad jag älskar början. Skulle reklam se ut så idag skulle jag kolla tv4 non-stop. Har inte spelat fallout så tror jag kommer kunna ha rätt så kul med det här.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Spänd på att se resultatet. Hoppas de bara undviker oblivions levelscaling så skall nog det här bli kul.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av Petrik:
Skrivet av Ankh:

Sluta nu gnälla på att "dom förstört" se det som ett gott försök att förnya serien och fixa nya spelare. Är det skit så är det ju bara att ignorera spelet. Själv är jag diehard fan av Fallout, men tänker endå ge spelet en chans. Jag gillar själva världen i fallout, så spelet kan faktiskt vara roligt endå.

Se på diablo 3, där har dom fortfarnade samma perspektiv, ändå är det både gammla och nya spelare som är sugna på spelet.

Man kan förnya utan att förstöra.

Meh. Jag hade varit sugen på D3 även om de hade bytt perspektiv. ARPGs ftw.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem

Hmmm...Ok jag kommer nog tröttna på VATS "stridsanimationen" efter ungefär 5 skott. O inga groin shots längre heller verkar det som.
Varför koncentrerade de allt på pangpangandet, är det det enda sättet att få konsolfjortisarna intresserade eller?
-dyrkningen var ju lite kul iofs.
- nukelaunchern var ju bara löjlig.
Jag vill se dialog, humorn och det sköna retro sci-fi som gjorde Fallout spelen till de bästa. Att panga o spränga folk kan jag göra i andra spel. Jaja detta blir väl en nerbantad fjantig actionfest för det är ju vad "folk" vill ha nuförtiden, lättsmälta actionfester man bara kan hoppa in o lira direkt. *muttrar some en gammal gubbe*

Medlem

bara jag som tycker att grafiken verkar omodern? D:


signatur
Medlem
Skrivet av Ravenknight:

ARPGs ftw.

Pfffff
Kommer personligen alltid vara av den uppfattningen att roleplaying ska vara turned based, vaeför vet jag inte men kanske för att det alltid varit så sen d&d när man fortfarande satt med böcker och vic 20en var nått nytt och häftigt

Medlem

Ärligt talat tycker jag faktiskt att first-person läget kommer förhöja min spelupplevelse iaf, att själv kunna sikta och trycka in en .50 i fiendens ögonhåla är något jag ser fram emot, däremot tycker jag att de skulle behållt det gamla perspektivet. Förresten, vart tog turn-based systemet vägen?

Medlem
Skrivet av Xay0r:

Ärligt talat tycker jag faktiskt att first-person läget kommer förhöja min spelupplevelse iaf, att själv kunna sikta och trycka in en .50 i fiendens ögonhåla är något jag ser fram emot, däremot tycker jag att de skulle behållt det gamla perspektivet. Förresten, vart tog turn-based systemet vägen?

Välkommen till den konsol användar vänliga världen

Inaktiv
Skrivet av Rullstol:

Hmmm...Ok jag kommer nog tröttna på VATS "stridsanimationen" efter ungefär 5 skott. O inga groin shots längre heller verkar det som.
Varför koncentrerade de allt på pangpangandet, är det det enda sättet att få konsolfjortisarna intresserade eller?
-dyrkningen var ju lite kul iofs.
- nukelaunchern var ju bara löjlig.
Jag vill se dialog, humorn och det sköna retro sci-fi som gjorde Fallout spelen till de bästa. Att panga o spränga folk kan jag göra i andra spel. Jaja detta blir väl en nerbantad fjantig actionfest för det är ju vad "folk" vill ha nuförtiden, lättsmälta actionfester man bara kan hoppa in o lira direkt. *muttrar some en gammal gubbe*

sakta i backarnanu.. , Bara för att dom har inte visat så mkt av fallouthumorn än så betyder det inte att den inte finns där dom visar kanske just för tillfället mest actiondelarna och senare dialog etc.

Medlem

Ser ut som ett vanligt FPS spel. ;o
Och jag har inte lirat något Fallout spel.
Är inte direkt imponerad utav grafiken heller. Påminner mig om Oblivion om jag ska vara ärlig. :/

Medlem

Enda jag blev less på från videon var VATS "CINEMETIC SLOWMO", man blir mer eller mindre tvingad att använda fps läget när man tröttnat på skiten, om det nu inte råkar vara ställbart. Man verkar inte heller kunna gå med vats, eller låta fienderna göra rundturer, ser mest ut som mass effects powers wheel. En paus, sikta, eld sen spring på i fps läge.

Avstängd

Jag har nästan alla Fallout spel som har kommit ut och jag spelat alla Fallout spel.. Så nu får man hoppas på att Fallout 3 är minst lika bra eller bättre som de andra.. Jag hoppas på att det är lika mycket tänkade som i de andra och inte bara PANG PANG hela tiden.. Men det återstår att se med tiden..
Om man kollar på en del sidor på internet så finns det ett release datum (vet inte om det är det riktiga) den 28/11-08..

Medlem
Skrivet av Mack:

Fy fan.. Ser ut som dom har totalt förstört Fallout.

Fallout ska inte vara nått action-fps, ser ju ut som stalker.
Bästa hade varit om dom använt sig av knights of the old republic's kameravinkel och styrning eller helt enkelt hållit sig till top-down vyn.

gnäll gnäll gnäll
whine whine whine


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

Medlem
Skrivet av Petrik:

Se på diablo 3, där har dom fortfarnade samma perspektiv, ändå är det både gammla och nya spelare som är sugna på spelet.

Man kan förnya utan att förstöra.

Å andra sidan, om man kollar D3s forum, så gnälls det _rätt_ friskt där med De var väl igång med någon petition med för att återgå till det gamla 2d stuket.

Inaktiv

hmm, har sett fram emot att se mer gameplay från fallout 3, men efter tittat på den andra filmen som postades (från g4) så måste jag säga att det ser mindre lovande ut. han använder ett sniper gevär och skjuter en person i huvudet och hela kroppen exploderar, hur f-n får dom ihop det? är det ett hack-n-slash, shoot-em-up b-spel dom vill uppnå att skapa? nä, tacka vet jag gamla hederliga rpg fallout med taktiska inslag och med humor på rätta ställena. man kan bara hoppas att det blir bättre än det ser ut från den filmen. jag vill så gärna ha en riktig uppföljare för tusan.

Medlem
Skrivet av Desmin:

hmm, har sett fram emot att se mer gameplay från fallout 3, men efter tittat på den andra filmen som postades (från g4) så måste jag säga att det ser mindre lovande ut. han använder ett sniper gevär och skjuter en person i huvudet och hela kroppen exploderar, hur f-n får dom ihop det? är det ett hack-n-slash, shoot-em-up b-spel dom vill uppnå att skapa? nä, tacka vet jag gamla hederliga rpg fallout med taktiska inslag och med humor på rätta ställena. man kan bara hoppas att det blir bättre än det ser ut från den filmen. jag vill så gärna ha en riktig uppföljare för tusan.

glöm det, Fallout serien dog för många år sen. Mainstream skit kommer detta bli med all säkerhet. De som säger annat... gillar förmodligen mainstream spel?

Medlem

De är så osmarta med sin PR tycker jag. Början var mycket bra, men det är INTE smart att visa upp en trailer med nästan enbart action.

Det återstår ju att se hur spelet blir ändå eftersom trailers är helt meningslösa i slutänden för att värdera ett spel. Men de hade helt klart gärna fått visa lite mer olika grejer än de gjorde där.

Ps. Det ser ut som om tunga vapen har fått sig en fin ansiktslyftning i känsla i alla fall.

Medlem
Skrivet av toern:

De är så osmarta med sin PR tycker jag. Början var mycket bra, men det är INTE smart att visa upp en trailer med nästan enbart action.

Själv tror jag att det är det smartaste de kunde göra, pga 2 anledningar.

1) Det är en trailer och action passar mycket bättre i en trailer än två personer som pratar. För en spoilrig förhandsgranskning om uppdrag osv så är det nog bättre att läsa detta.

2) Action säljer. Det är många fler som spelar spel nu, och de flesta av dem har aldrig hört talas om de tidigare spelen. Detta spel kommer få många fans som aldrig spelat de tidigare spelen.

Visst, många fans av de tidigare spelen gillar det inte (inklusive mig), men vi är en extrem minoritet av dess potentiella marknad.

Medlem

Som om f2 var helt realistisk i sin vapenhantering, dela folk med en laser pistol osv. Klart det är överdrivet blodigt det har ju varit så i dom andra fallout spelen så varför ska det här vara sämre

Bloody mess är ju bästa grejen.

Medlem
Skrivet av Desmin:

hmm, har sett fram emot att se mer gameplay från fallout 3, men efter tittat på den andra filmen som postades (från g4) så måste jag säga att det ser mindre lovande ut. han använder ett sniper gevär och skjuter en person i huvudet och hela kroppen exploderar, hur f-n får dom ihop det? är det ett hack-n-slash, shoot-em-up b-spel dom vill uppnå att skapa? nä, tacka vet jag gamla hederliga rpg fallout med taktiska inslag och med humor på rätta ställena. man kan bara hoppas att det blir bättre än det ser ut från den filmen. jag vill så gärna ha en riktig uppföljare för tusan.

Men vafan i fallout köttade man ju för i helvete bort hela kroppen med en pickadoll av lite större slaget. Kommer ni inte ihåg den critten? Jag förstår verkligen inte varför folk klagar på den delen
Var det någon som ville att det skulle styras som kotor? Usch, det hade blivit helt åt helvete fel IMO. Jag menar, striderna var ju hands down det tråkigaste med fallout enligt mig. Störande, långa och hade sånna jävla dryga element som helt random critshots som gjorde att man blev tvungen att börja om från början igen. Näe tacka fan att de gjort om den skiten. När det gäller hur bra resten blir.. det vet jag inte.


signatur

Life is like a shit-sandwich; the more bread you have the less shit you eat.

Som det ser ut nu kommer jag nobba spelet. Hoppas Interplay kommer tillbaks och gör ett ÄKTA Fallout 3.

fanbojs FTW!


signatur
Medlem

Oj vad det gnälls..vad folk är rädda för lite utveckling. Hur det än urartar sig så har ni ju 1:an och 2:an att falla tillbaka på.

Man måste ju testa spelet först iaf.

Pansarknekt

Tycker det ser roligt ut men det känns inte som det kommer bli lika minnesvärt som dom gamla klassikerna. Men det beror angtagligen på att man e en gammal stofil. Jag har dock ändrat min åsikt med grundpelaren att spel i en postapokalyptisk värld är ett ganska sällsynt fenomen och detta ändå är en bra påkostad produktion. Man får liksom inse o gå vidare.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

ser nice ut men får se hur det känns att spela.

123
Skriv svar