E3-trailer från Fallout 3

fue
Medlem

trailern kändes lite som bioshock tbh

Medlem

Tråkigt att dom helt gått ifrån den gamla stilen.. det här blir ju bara ett FPS-spel i mängden =/


signatur

-We're all fools, two-faced and chaotic. Some of us makes you weep, some of us makes you smile and most of us does both.

Medlem

Jag tycker iaf att det ser helt underbart ut och att dem verkligen lyckats fånga stämningen och stilen från de tidigare Fallout-spelen, vilket nog var främst det som jag gillade i dem.

Och jag föredrar FPS, så den ändringen bekymrar mig inte alls. Tvärt om så ser jag fram emot att uppleva Fallout-världen ur det lite personligare perspektivet.
Återstår väl att se hur väl stridssystemet och RPG-elementen lyckas blandas in i en vyn, men de ser ju åtminstone ut som om Bethesda har gått lite längre än dem gjorde med Oblivion för att behålla RPG-känslan (pausa och sikta på kroppsdelar osv).

"The future is looking so bright I gotta wear shades"

Inaktiv
Skrivet av sno0zer:
Skrivet av Desmin:

hmm, har sett fram emot att se mer gameplay från fallout 3, men efter tittat på den andra filmen som postades (från g4) så måste jag säga att det ser mindre lovande ut. han använder ett sniper gevär och skjuter en person i huvudet och hela kroppen exploderar, hur f-n får dom ihop det? är det ett hack-n-slash, shoot-em-up b-spel dom vill uppnå att skapa? nä, tacka vet jag gamla hederliga rpg fallout med taktiska inslag och med humor på rätta ställena. man kan bara hoppas att det blir bättre än det ser ut från den filmen. jag vill så gärna ha en riktig uppföljare för tusan.

Men vafan i fallout köttade man ju för i helvete bort hela kroppen med en pickadoll av lite större slaget. Kommer ni inte ihåg den critten? Jag förstår verkligen inte varför folk klagar på den delen
Var det någon som ville att det skulle styras som kotor? Usch, det hade blivit helt åt helvete fel IMO. Jag menar, striderna var ju hands down det tråkigaste med fallout enligt mig. Störande, långa och hade sånna jävla dryga element som helt random critshots som gjorde att man blev tvungen att börja om från början igen. Näe tacka fan att de gjort om den skiten. När det gäller hur bra resten blir.. det vet jag inte.

visst man kunde "kötta" i fallout, min favorit var machinegun och klyva folk i hälften. men det var ju inte alls samme som att skjuta nån i foten och gubben hoppar upp i luften och sprängs i tusen delar. förstå mig rätt, jag hoppas att det blir bra och inte bara ytterligare hjärndöd fps i fallout miljö. jag kanske har fel, men tycker om man köper en licens som fallout borde dom följa samma spelstil som föregående spel. annars kunde dom lika gärna döpt spelet till vad som helst.

Vad i järnstånken är detta för skit?

Det är alltså en officiell video, med det bästa Bethesda tydligen har att erbjuda. Lägg märke till den utsökta AI:n som står stilla mitt på bron med spelaren i fullt sikte, det utomordentligt trevliga hackingminispelet och den härliga mängd teddybjörnar spelaren tydligen bär med sig för att kunna ladda ett vapen som ska vara ett exempel på "Fallout-humor".

Inaktiv

varför säger alla typ "detta e bara ett annat fps spel" Enligt mig e iaf FPS de allra roligaste, och detta har säkert sina fördelar som gör de till, tja, inte bara ett vanligt fps, utan ett bra fps

Medlem

Det där är inte Fallout, det är en 3D shooter. Fallout är ett strategi spel och inget annat. Förstört kan man lugnt säga att dom har gjort. Hur skulle det se ut om man t ex gjorde om Diablo till ett skjutspel, skulle inte tro att folk skulle uppskatta det. Det är lika dant med Fallout, är man van att det ska vara på ett sätt, så ska man inte hålla på med att ändra saker. Den där väldigt tidiga versionen av Fallout 3 som knappt gick att spela var strategi, men det var innan ett annat företag tog över spelet


signatur

CPU: AMD FX-8350 @ 4.7GHz Mobo: Asus Crosshair V Formula-Z GFX: Zotac GF560Ti 448 Core RAM: 8GB RAM HD: 1 x WD Black 500GB + 1 x WD Green 1TB

123
Skriv svar