Final Fantasy XIII kommer till Xbox 360

Robot
Medlem
Final Fantasy XIII kommer till Xbox 360

Det här förtjänar nästan en liten segerdans.

Medlem

Undrar hur många DVDer det kommer komma på, 6stycken?


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Haha. Kan tänka mig alla Sony-fans har en sprucken ådra i huvudet nu.

Inaktiv

Haha underligt, men desto fler som köper det desto bättre såklart. Dock så ska det spelas på Ps3n, there is no other way.

Medlem

*inväntar spydiga xbots*


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Inget tipstack?

Flakmonkey

Samtidigt som man är lite förvånad så är man det inte alls... Det har ju gått åt det här hållet under en längre tid och det känns som att man kan räkna de exklusiva spel från tredjepartsutgivare på ena handen numera... Metal Gear Solid 4 är ett... men annars kommer jag inte på något storbudgettitel som enbart släpps till PS3 eller 360 - det är väl helt enkelt inte ekonomiskt sunt längre

Medlem

Kommer nog vara en del som är annorlunda mellan versionerna då Square-enix snubben säger just Xbox360 version om det.

Och man kan ju alltid undra hur många diskar dem kommer komma på.

men men, skit samma för mig.
Har redan PS3 och kommer köpa en Xbox360elite när Fable II släpps.

dyb
Medlem

nu saknas bara MGS4 ^^

Medlem

Det sorgliga med det hela, om det här nu är sant!? (har inte hittat den här nyheten på någon amerikansk sajt) Är nu att vi vet varför spelet blir så försenat, inte för att det är inte är klart utan självklart så vill ju microsoft att spelets itne ska släppas till ps3 före xbox,
så då får vi ps3 ägare vänta för att 360 versionen ska bli klar!
Där av att versus utgåvan är lagt på is för att 13 ska bli klar!
Samma sak gällde assasins creed, försening på grund av att microsoft har köpt lincensen å försenar ps3 utgåvan.
När ska sony köra samma taktik, kanske är dags att öppna plånboken å köpa sig in i gears of war 2.....inte för att det är bra spel, utan bara för att hämnas!

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Samtidigt som man är lite förvånad så är man det inte alls... Det har ju gått åt det här hållet under en längre tid och det känns som att man kan räkna de exklusiva spel från tredjepartsutgivare på ena handen numera... Metal Gear Solid 4 är ett... men annars kommer jag inte på något storbudgettitel som enbart släpps till PS3 eller 360 - det är väl helt enkelt inte ekonomiskt sunt längre

Spelen kostar för mycket för att vara exklusiva numera.

Hade EA fått bestämma så hade vi inte haft den situationen som vi har nu med 3 tv-spels plattformer.

Men nu är ju EA onda så då kan man ju inte hålla med dem. 8)

Medlem

Åt helvete med FF, langa MGS4 istället!

Medlem

Tycker det är roligt med multiformat, har alltid igentligen varit en psfanboy, men det är bara att insé fakta, inget är som det brukar

hoppas bara de andra spel serierna som hitils bara velat komma till xbox, tales serier och star ocean tar sig till ps3 med

Medlem

Man får hoppas SONY kan imponera imorgon annars ser det riktigt mörkt ut för dem...

Jag är fruktansvärt irriterad att MS kan köpa till sig allt...jäkla money hat!


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Medlem

Nu däremot har jag läst det på ett gäng amerikanska sajter.....
Ska bli mycket intressant att höra vad sony har att säga imorn, varför de är så j-vla klantiga och tappar deras absolut största titel...

Medlem

Wuj, hade inte förväntat mig detta!

Medlem
Medlem

omöjligt... orka spela final fantasy på ett ruttet xbox! :S typ 10 dvd skivor? lål

Medlem
Skrivet av redmac:

Jag är fruktansvärt irriterad att MS kan köpa till sig allt...jäkla money hat!

Frågan är ju hur mycket MS behövt betala? Square borde ju inte direkt gråta över att få släppa sitt spel till Xbox360 och därmed nästan tredubbla antalet potentiella kunder (kollade snabbt wikipedia och enligt dem har ps3 sålt ca 12 miljoner och 360 19 miljoner). Om jag var Square i det fallet så skulle jag nästan vilja betala MS för att få släppa spelet till 360.

Inaktiv

Omg det står t.o.m på aftonbladet!

Final Fantasy blir ett köp direkt sen!

Medlem

Perfekt, FF7/8/9 måste ju få en kompis i hyllan, höhö!


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem
Skrivet av redmac:

*inväntar spydiga xbots*

Inte sett ngr ännu. Mer än besvikna sonypojkar. Tror att alla som jag är glada över att få chansen att spela FF XIII utan att behöva köpa en till konsol. (Även om jag gärna skulle köpa en PS3 om jag hade pengarna.) Behöver jag byta skivor får jag väl räkna det som gratis motion.


signatur

I fart in your general direction

Medlem

Trist nyhet för alla som går och väntar på att det ska släppas (multiformat tar ju lite mer tid) men man är ju knappast förvånad.

Medlem
Skrivet av cHILL:

omöjligt... orka spela final fantasy på ett ruttet xbox! :S typ 10 dvd skivor? lål

Haha moget sagt, väx upp istället och skriv vettiga kommentarer. Har inte fz sagt till många gånger om att dom är trötta på alla fanboy kommentarer?

Medlem

Väldigt, väldigt synd att detta hände. Jag börjar undra om Sony kommer att klara sig överhuvudtaget i detta konsol-krig. Jag hoppas att spel som LittleBigPlanet kommer att hjälpa till att sälja ett par extra konsoler åt Sony, så att de inte förlorar alla bra titlar iaf.

Inaktiv

Hmm, tror MS får en obehaglig överraskning. Alla jag känner har köpt PS3 för Final Fantasy och det här innebär inte någon större förändring för dem. Alla som köpt en PS3:A för Final Fantasy XIII lär fortfarande köpa det till just PS3. Jag kan förstå att MS vill ha det men de ska ju inte ens släppa det i Japan, där de verkligen behöver det. Undrar hur Xboxen klarar av White Engine, den är trots allt gjord för Cell-processorn... lär väl få vänta ytterliggare 3 år på att de ska porta skiten :/

Medlem
Skrivet av saerbarnet:

Inget tipstack?

Tror nog att FZ staff kollade på konferensen.

Medlem

Klart MS vinner konsolkriget om de fortsätter såhär.. Köper man 360 så får man ju ändå tillgång till alla spel som PS3 har.. Bara Metal Gear, Uncharted, Resistance och Little Big Planet kvar att försöka köpa in sig på då?

Medlem
Skrivet av dyb:

nu saknas bara MGS4 ^^

neheru, God of War också! lätt den bästa PS titeln tillsammans med FF.

Skriv svar