Född fri

Medlem
Född fri

Då var man sin egen igen. Idag blev jag efter diverse turer och förhandlingar <b>uppsagd på grund av arbetsbrist</b>, som det så vackert heter. Det har givetvis ingenting med arbetsbrist att göra, men det är det formella uttrycket när man sägs upp av någon annan anledning än att man är <b>full på jobbet</b>, <b>bajsar på chefredaktörens stol</b> eller <b>stjäl debug-konsoler</b> (inte för att jag har gjort något av ovanstående, förstås).

Jag kan givetvis inte gå in på några detaljer, men jag ville bara meddela att det känns oväntat bra! Jag har saknat att frilansa, att bara skriva texter mot betalning, till en lagom tight deadline och slippa (nästan) allt administrativt tjafs. Skrivandet var anledningen till att jag började i den här branschen, det är det jag är bäst på och det jag tycker är roligast. Jag tror att jag kommer att trivas med att jobba åt mig själv. Nu måste jag bara göra en Tommy Rydling och hitta någon annanstans att blogga, när/om superplay.se läggs ner - men om det vet jag ingenting för närvarande. Jag får väl skriva någon enstaka snutt här så länge.

<b>Tack för att ni hängde med på den här bisarra resan. Vi ses därute!</b>

#blogg

Inaktiv
Född fri

"bajsar på chefredaktörens stol"
Händer det ofta?

Lycka till!

Medlem

Tack för allt, Mats! Och lycka till i framtiden med vad du nu kommer göra. Hoppas du får fortsätta sätta prägel på den svenska speljournalistiken på en ny front.


signatur

Upon a soapbox of nerdom.

Medlem

Tack själv!

Det är nu du har chansen att bajsa på chefredaktörens stol!

Och vad händer med debugkonsolerna?

Inaktiv

Lycka till där ute i vida frilanssavannerna. Hoppas att du lyckas bättre än en annan. Eller, det går nog inte att lyckas sämre =/=|=(

Bitter? Jag?

Medlem

Jag har inte hunnit bli bitter än, jag har ju inte varit frilans i en dag ens :).

Och jag vet inte vad som händer med våra konsoler, jag antar att de asen på FZ snor dem :).

Medlem

Enjoy och lycka till. Jag snor konsollerna, självklart.

Inaktiv

Tack för alla bra artiklar du skrivit i sp! (Som jag läst då!)
Lycka till i framtiden!

Medlem

Good luck!

Och vad gör ni med alla spel?


signatur

8 timmar om dagen, 5 dagar i veckan. Och du som ville bli något.

Inaktiv
Skrivet av Salsane:

Good luck!

Och vad gör ni med alla spel?

Vi smälter dem i vår masugn. Vad annars?

Medlem

Givetvis börjar du ju blogga på PC Gamer nu. Och så småningom börjar du även skriva för dem. Igen. Då är cirkeln sluten, ordningen återställd och universums balans återupprättad.

Medlem

Hmm, sluta cirkeln liksom? Det är ju en idé :).

Inaktiv

Tack för fisken so far. Jag ska följa dig och dina skriverier till världs ände och över den.

1
Skriv svar