Resident Evil 5

Medlem
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

Du pratar i nattmössan...
RE4 har inget att stå upp moti skrämsel faktor vs de tidigare spelen över huvud taget.

Tidigare spel? Antar att du menar 1,2 och 3? För Resident Evil Outbreak var till och med bättre än orginal serien på att ge en bra skräck upplevelse. Antar att många fortfarande hänger i upplevelsen dom fick när dom var 5 år och lirade resident evil 1. Men wildthing, tack att det är någon annan än jag som delar den uppfattning.

Medlem

Mm.. Vore kul om folk tog o spelade om RE1 idag. Spelade det inte för något år sedan och nä... Det såg fan i mig ut som Lego Resident Evil.
Sen är det svårt att säga då man var så liten när man spelade dom tidigare RE-spelen, det första kom väl ändå för 10år sedan.
Jag tyckte om RE4, vet inte om det var det mest skrämmande spel någonsin(då jag inte riktigt kommer ihåg), men jag tyckte om det.
Vi får se hur RE5 blir, filmerna i denna nyhet såg väl sådär kul ut, är nog roligare när man spelar själv. Och ja, det påminde rätt mycket om RE4 zombie-mässigt, noterade även när hans ena huvud spänges, så kom det upp en sån där tentakel som i RE4. Tyckte det var lite konstigt, då det handlade om det specifika icke-zombie-viruset i RE4.

Medlem

Du får ta och lira RE remaken till GC, det är förmodligen det bästa RE spelet out there ^_^ Iallafall av oldschool spelen.


signatur

Videomupp

Medlem
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:
Skrivet av zauii89:
Skrivet av Drunken_monkey_boxer:

Förstår inte vad ni pratar om, har aldrig upplevt samma skräck som i RE4 när man vart jagad av bybor med blandannat motorsåg. Tidigare RE spel var det ju bara billig "hoppa-fram-från-random-hörn" skräck. Fast tycker man det är bättre så kan man väl inte tycka så mycket annat.

RE4 får utstå alldeles förmycket smutskastning som spelet inte förtjänar från "fans". RE serien behövde en rehaul efter RE3, hela konceptet med att bli jagad av nemesis var otroligt dåligt genomtänkt och bidrag inte till något av tidigare koncept i RE serien. Så jag tycker personligen att RE4 var ett steg i rättriktning än att göra ett felsteg till som nemesis.

Du pratar i nattmössan...
RE4 har inget att stå upp moti skrämsel faktor vs de tidigare spelen över huvud taget.

Tidigare spel? Antar att du menar 1,2 och 3? För Resident Evil Outbreak var till och med bättre än orginal serien på att ge en bra skräck upplevelse. Antar att många fortfarande hänger i upplevelsen dom fick när dom var 5 år och lirade resident evil 1. Men wildthing, tack att det är någon annan än jag som delar den uppfattning.

Ja för contra är ju så läskigt att spela eller hur?

Medlem

Jag pissar på detta spelet.


signatur

Härmed lovar jag att aldrig köpa ett spel igen! Med undantag spel som jag MÅSTE köpa för att kunna spela.

Inaktiv

Ser riktigt kul ut ^^...synd bara att det ser sjuukt svårt ut att sikta :/

Medlem

Hur många Zåmbissar orkar man döda..
Ämnet känns lite gammelt.
:\


signatur

CM Cosmos II MB: ASUS Rampage IV LGA 2011# i7 3930K Corsair 32GB DDR3 1600 GPU 2 x ASUS GTX690 # Aguero 5 Pro # PSU-CM 1300W# 3 x 256 Gb OCZ V 4

Medlem

Kommer skaffa en PS3a bara för detta spelet! För att inte missa ett enda RE spel (förutom railshootern Umbrella Chronicles som ändå var skit!)!

Sanna mina ord! Kommer lägga upp bilder sen när jag har spelet och en PS3a i min ägo!


signatur

All makt åt Stefan Löfven! Vår befriare!

Inaktiv

Såg ej tilltalande ut, men what the heck, jag dömer inte det förns jag test-lirat. Däremot så får grafiken tummen upp!

Medlem

får hoppas det blir bra, hade också hoppats att capcom skulle ta tillbaks Resident evil till sina rötter med riktiga ZOMBIES och survival horror stil

men ser faktist ut att bli rätt bra endå, visst finns det massa saker jag skulle kunna klaga på, jag menar resident evil är ju en av mina absoult bästa favorit spelserier och jag bara hatar när dem tar bort allt som gör serien/spelen till vad den/det är, jag är ett riktigt res freak, men jag har tappat orken att klaga, hoppas bara det blir bättre än RE4, vilket borde ha hetat något helt annat

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Hur många Zåmbissar orkar man döda..
Ämnet känns lite gammelt.
:\

Hur många nazister har vi dödat? Terrorister? Soldater av olika härkomst? Monster?

I hope you catch my drift.


signatur

Videomupp

Medlem

Måste ju snart skaffa ett ps3 känner jag !

Inaktiv

Kolla på första filmen högst upp : 1.41

Man blir ju aldrig direkt "fångad" av dom. Man står bara och skjuter dom hela tiden.

Roligare om dom springer och skriker som på Left 4 dead typ.

Kanske är bra grafik och sånt men håller det i längden tro?

Inaktiv

Snygg grafik, men det stinker av feghet och cynism att kräkas upp ännu en uppföljare. Jag antar att nån go cynisk gubbe på Capcom-kontoret velat skapa kontrovers (och kommers) kring ett spel där ariska fotomodeller skjuter ihjäl afrikaner med tentakler. Föreställ er motsatsen, att Beyonce och 50 Cent röjer upp bland zombiebrats i Djursholm...

Men allvarligt: Hur många gånger ska vi behöva se samma gamla slitna spelkoncept vridas ur gång på gång? Tänk om allt detta arbete lagt på att göra nåt originellt, nyskapande och fräscht istället...

Medlem

blir ett givet köp


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av bigsweede:

Hur många Zåmbissar orkar man döda..
Ämnet känns lite gammelt.
:\

Inte en chans! Zombiespel kan det aldrig finnas för mycket av

Förstår dock inte riktigt vad det var som var så läskigt med RE4? Enda gången jag var lite rädd var när man var inne i det där kylrummet med fienderna man var tvungen att ha värmesikte eller vad det var. Där ökade pulsen lite. Men annars så var det ju mest att bara skjuta och springa. Det var inte speciellt svårt heller vilket var lite synd.

Minns inte så jättemycket av de gamla spelen heller förutom att man var hyffsat rädd och nervös när dom där jäkla Hunters kom.

Medlem
Skrivet av Daniel_N:

Föreställ er motsatsen, att Beyonce och 50 Cent röjer upp bland zombiebrats i Djursholm...

Haha. Det roligaste jag läst idag. Skulle fan vara kul om nån gjorde nåt sånt spel

Medlem

Oj vill ha faktorn är inte liten:P skönt att man har beslutat sig att skaffa en ps3. Detta spel står högt upp på listan

Inaktiv

Inge coop då alltså? utan bara AI styrd medhjälp, hade vart lite skoj med coop på ett sånt här smaskigt spel

Medlem
Skrivet av Heat:

Inge coop då alltså? utan bara AI styrd medhjälp, hade vart lite skoj med coop på ett sånt här smaskigt spel

Jo, det är Coop, det avslöjades på E3.


signatur

Videomupp

Inaktiv
Skrivet av MrMadMan:

Brukar inte bry mig im sånt här men reagerade kraftigt på en sak:

"Röster har höjts om den rasistiska faktorn i att ha färgade zombier som springer omkring och är obehagliga, som man ska skjuta."

På vilket sätt är detta mer fel att ha vita zombies som springer omkring?!
Tycker det skulle vara mer rasistiskt om varje zombie var vit när man ändå spelar i Afrika...

vafan

Håller med, så det är inte fel och döda vita zombies medans med färgade zombies blire hysterik...suck.

Medlem
Skrivet av Daniel_N:

Föreställ er motsatsen, att Beyonce och 50 Cent röjer upp bland zombiebrats i Djursholm...

HAHAHA! Sjukaste inlägget hittills!

p.s Varför fungerar inte "citera"?


signatur

Hemsida: www.ombd.se
Discord: https://discord.gg/yrShMAg
Server: Squad Europe (serverpartners med adminbehörighet)
Besök gärna Sveriges äldsta Squadklan med cirka 50 selekterade soldater. Många med militär erfarenhet. Vi satsar stort på gemenskap!
Åldersgräns: 25 år

Antikvitet
Skrivet av Deathwisher:

p.s Varför fungerar inte "citera"?

Du hade förstört sluttaggen till citatblocket. Jag fixade det åt dig.


signatur

John Severinson, före detta chefredaktör - Läs min blogg

Inaktiv

Undra om man kan köra coop i kampanjen??

Medlem

De verkar aldrig testspela på playstation 3, den felfria konsollen!! Bilderna från kommande Tomb Raider är alla från Xbox 360, så om bilderna på PSN är från Xbox 360, ja då undrar man varför de "ratar" PS3!!


signatur

Citat: "Det har varit en ära" - Capelli

12
Skriv svar