Mega Man 9 till Wii, 360, PS3

Medlem

Bard: Helt otroligt att du kallar mig för troll. Antingen begriper du inte vad detta betyder, eller är du helt enkelt totalt socialt missanpassad som understår dig att dela ut sådana anklagelser till folk som helt enkelt kommenterar en nyhet, även om jag var hård i min kritik mot spelet.

Jag blev i alla fall riktigt, riktigt förolämpad av ditt utlåtande. Om det var ditt syfte, grattis. Jag har hängt på FZ sedan starten och skriver inlägg ibland när det är befogat. Aldrig varit med om att någon betett sig som du. Att kalla mig för troll, bara för att jag sågar ett koncept som många hyllar (helt utan anledning enligt mig) är oerhört kränkande.

Folk oroar sig för FRA när det verkliga hotet är sådana totala idioter som du som hoppar på folk bara för att de har en åsikt som inte är densamma som majoritetens. Om alla vore som du, skulle det inte finnas några som helst anledningar att oroa sig för avlyssningar då ingen skulle våga öppna käften utan endast nicka och hålla med.

Nåja,

On topic: Wardancer. Nej jag gillade inte alls 3D-megaman. Däremot så gillade jag Megaman X som ju ändå var en utveckling av spelserien. Jag tror att man kunde ha utvecklat och ändå behållt retrocharmen om vi säger som så. Som det är nu känns det bara som att de genererat lite generisk Mega-man 2 grafik. Jag blev uppriktigt sagt besviken då jag är rejält glad i Megaman annars och tyckte det verkade intressant tills jag sett bilderna och såg att utvecklarna verkligen gjorde det enkelt för sig.

Kan ju tillägga att Megaman var ett av de första spelen jag skaffade när fick mitt första tv-spel (NES). En av mina tidiga favoriter alltså. Ganska förhastade slutsatser att tro att jag tillhör någon "yngre generation" bara för att jag vill ha grafisk utveckling. Mitt första och starkaste spelminnet är när jag på min 6-års dag öppnade guldfodralet till Zelda, så jag vet precis att uppskatta handmålade sprites.

Medlem

Hade inte precis förväntat mig att Capcom hade tänkt sig att släppa detta, men fyfan va härligt!

Medlem

Haha jävlar, Grimmy- tar i med stora kanonen. Men vi ska inte vara taskiga, han måste vara en känslig kille som blir "riktigt, riktigt förolämpad" av en sån grej
Synd bara att du inte förstår det roliga i det här, att ett spelbolag faktiskt tänker släppa ett spel som ser ut och spelas precis likadant som ett spel som släpptes för nästan 20 år sen. Om dom gör det precis likadant som Megaman 2 är jag bara desto gladare, varför försöka förbättra något som så många älskar i sina nostalgiska minnen? Nostalgi går ju ut på precis det, att det ska vara precis som det var då, inget annat. Och det är ju fullständigt uppenbart att dom släpper det här med nostalgi i åtanke, annars hade dom ju gjort det helt annorlunda. Helt rätt Capcom!

Medlem

Ska lätt köpa, LÄTT


signatur

"Nerf rock, paper is fine" - Scissor

Medlem

Grimmy, vad trevligt att jag träffade på rätt nerv då när du beter dig som ett totalt ärsle faktiskt. Att komma in i en tråd och skriva att det är oacepptabelt att använda gammal grafik när Capcom gör något skoj för sina gamla Megaman fans är ju bara tragiskt.

Det här är en enorm nostalgi för många och är enligt mig ett fantastiskt beslut av Capcom att göra det också, sällan vi ser något nytt i gammal klädsel.

Medlem

Megaman 9? MJÖLK

Medlem
Skrivet av Grimmy-:

Bard: Helt otroligt att du kallar mig för troll. Antingen begriper du inte vad detta betyder, eller är du helt enkelt totalt socialt missanpassad som understår dig att dela ut sådana anklagelser till folk som helt enkelt kommenterar en nyhet, även om jag var hård i min kritik mot spelet.

Lite information till dig, du är ett troll.
Och du kommer att uppfatta mig med som ett.

Skrivet av Grimmy-:

Folk oroar sig för FRA när det verkliga hotet är sådana totala idioter som du som hoppar på folk bara för att de har en åsikt som inte är densamma som majoritetens. Om alla vore som du, skulle det inte finnas några som helst anledningar att oroa sig för avlyssningar då ingen skulle våga öppna käften utan endast nicka och hålla med.

Och alla vet att man ska respektera andras åsikter, här är det du som klampar in och har en egen åsikt men du struntar total i våra åsikter, bara du har rätt. Ska du säga något säg det snällt och inte obildat.

Och jag tror att dom totala idioterna är dom politikerna som röstade för.

Skrivet av Grimmy-:

On topic: Wardancer. Nej jag gillade inte alls 3D-megaman. Däremot så gillade jag Megaman X som ju ändå var en utveckling av spelserien. Jag tror att man kunde ha utvecklat och ändå behållt retrocharmen om vi säger som så. Som det är nu känns det bara som att de genererat lite generisk Mega-man 2 grafik. Jag blev uppriktigt sagt besviken då jag är rejält glad i Megaman annars och tyckte det verkade intressant tills jag sett bilderna och såg att utvecklarna verkligen gjorde det enkelt för sig.

Jag gillade också Megaman X serien, och dom lägger ju visst ner tid i detta, Bara för att dom om använder Megaman Spriten så betyder inte det att dom har Copy/Paste hela skiten

Nya Banor = Sånt tar tid
Nya Bossar = sånt tar tid
Nya Fiender = sånt tar också tid

dom kommer säkert att använda gamla sprites med, men då är det bara en bonus.

Och nu erbjuder till och med Capcom att göra ett helt NYTT spel i megaman världen, istället för någon fan som har plockat ihop själv och inte är en uppföljare tekniskt sätt.

Samt nykomponerad musik i 8bits tradition

Skrivet av Grimmy-:

Kan ju tillägga att Megaman var ett av de första spelen jag skaffade när fick mitt första tv-spel (NES). En av mina tidiga favoriter alltså. Ganska förhastade slutsatser att tro att jag tillhör någon "yngre generation" bara för att jag vill ha grafisk utveckling. Mitt första och starkaste spelminnet är när jag på min 6-års dag öppnade guldfodralet till Zelda, så jag vet precis att uppskatta handmålade sprites.

Ditt uppförande med att bra spel har bra grafik är väldigt yngling misstänkt, Jag själv är en yngling men jag kan uppföra mig. Tf2 hade inte bra grafik, Men det spelet är utsökt charmande. Jag har aldrig varit sur när jag spelar det.


signatur

"Mina mappar är slut, kan ni sälja mig några nya...?"
Förvirrad Mac-kund

Medlem

jag tycker inte alls Grimmy- beter sig som ett troll, han var rätt sakligt i sitt utalande även om jag kanske inte håller med honom, tycker det var lustigt att folk tog åt sig och blir sura.

spelet blir nog bra, om jag skaffar iphone hoppas jag att dom släpper det på applestore.

Medlem
Skrivet av Fargo:

Megaman 9? MJÖLK

Knappast då det är 10 år sen sist det kom ett mega man spel.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem
Skrivet av Ascendancy:
Skrivet av Urban_krull:

Alla som klagar på grafiken och ljudet har uppenbarligen inte upplevt hur kul det var att spela megaman på 8-bit när man var liten. Fast det blir väll så när man växt upp med Crysis o inget annat....

Exakt, jag tror dagens generation är lite väl bortskämda med allt lull-lull.

Old school ftw

Lika bortskämda som dom flesta av oss äldre är trångsynta och vägrar acceptera de nya? Skämt åsido, detta kommer bli så jävla underbart, lätt ett köp!

Medlem

Urban_krull: Nej jag uppfattar inte dig som ett troll. Antingen har det gått inflation i trollbegreppet eller missuppfattas jag grovt.

För att vara troll så krävs det enligt mig att man, utan att egentligen bry sig, medvetet provocerar andra och på så vis förstör en diskussion. Dessutom, bör man nog kanske ha observerat att personen gjort detta vid flera tillfällen.

Jag struntar inte i alla andras åsikter. Jag skrev mitt inlägg tidigt och det var inte riktat till någon specifik person i det här forumet, utan det var mina spontana kommentarer på spelet.

Jag ser detta Megaman 9 som ett billigt försök att göra snabba pengar. Jag tror inte att det kommer bli bra ens med banorna. Jag hade gärna sett en utveckling på något annat plan än rent grafiskt. Men det man kunde se av trailern osv verkade bara vara "generisk" Megaman 2. Med andra ord så kändes det som ett enda stort copy paste.

Jag hade hoppats att man kunde behålla känslan i spelet och ändå utveckla det. Team Fortress 2 är ett ypperligt exempel på hur man lyckas behålla känslan från ett (förvisso inte så gammalt spel) men ändå utveckla det. Grafiken i TF2 tycker jag är ypperlig förresten.

Jag kanske överreagerar när jag tyckte det var rent skräp. Men det beror på att jag hade förväntat mig utveckling och inte bara mer av samma vara. Uppriktigt sagt så blev jag enormt glad av att läsa nyhetsrubriken, men besviken som ett barn på julafton som fått en stickade halsduk i paket när jag fick reda på mer om vad Mega man 9 var för något.

Personligen så ger detta mig inte nostalgivibbar. Vill jag ha nostalgi spelar jag de gamla hederliga Megamanspelen.

Dessutom börjar jag bli något otroligt trött på den här attityden som finns på många forum, att personer snabbt kallas för "ungdomar" "ynglingar" och liknande. Det är utomordentligt svårt att avgöra ålder på någon på nätet. Jag lovar att om min svåger skrev på detta forum skulle nog de flesta tro att han var 15, trots att han är fyllda 40. Detta eftersom han inte har så god datorvana och skriver lite mycket utropstecken och annat...

Helt otroligt, förresten, hur man kan tala om dagens generation på basis av vilka spel man tror de vuxit upp med. Vi som växte upp med Megaman osv är inte direkt lastgamla idag. Vad som inte verkar ha gått fram till en del är att NES-eran var ganska omfattande och är inte utdöd ens nu. Tidigare nämnda svågers döttrar som är mellan 11 och 14 nu har till exempel VUXIT UPP med megaman, mario och Zelda till NES. Det var de spelen de spelade, och spelar nu, trots att det fanns betydligt mer avancerade spel att tillgå. Så jag tror knappast att "dagens generation" inte kan uppskatta denna typ av spel.

Det jag vill ha sagt är att det är en otrolig massa fördomar och annat otrevligt som kommer upp bara för att folk har en åsikt. Ni vet ingenting om åldern på de personerna som klagar på grafiken på ett spel. Ni kan inte dra slutsater att de vuxit upp med Crysis. Kritiken riktas mot mig och jag har banne mig aldrig spelat Crysis.

Inaktiv

Jag älskar Megaman 1,2,3 och 4. 5:an och 6:an var lite mindre bra. Rockman and Forte och 8:an var väldigt mediokra tycker jag, grafiken var så bulkig, men jag har som aldrig gett dem den chans dom förtjänar heller.

ZX-spelen är också skitbra, Z lite sämre men fortfarande grymt bra och stört svårt.
Megaman Legend till PS1 och N64 var också king.

Network Transmission till Gamecube var asbra också.

Megaman 9 kommer bli hur jädra king som helst, nesmusik, nesgraffe. Nu gäller det bara att gameplay är som 2:an 3:an eller 4:an. Helst utan uppladdningsbara skott Ifall det blir uppladdningsbara får dom gärna ta bort surljudet som döljer den grymma musiken
Ser fram emot spelet som fan, men har ej bestämt om jag ska köpa till PSNetwork eller WiiWare... Vi får se, är det rumble support för PSN blir det PSNetwork annars kör WiiWare, för där är det förhoppningsvis rumble support.

Åh just det, TF2 kom in på diskussionen. Jag såg faktiskt fram emot det gamla som aldrig kom, fan va synd vi aldrig fick det. Aja, det nya är väl ganska kul. Det är frän grafik men gameplay är exakt samma som det gamla med nya banor och medics spelar feta största rollen med deras odödlighetshelning. Sedan är concussiongranater borttagna så man kan inte totalregera längre

Inaktiv

Shit snacka om nostalgi alltså!!!

12
Skriv svar