Operation Flashpoint 2-trailer

Medlem
Skrivet av TruB:
Skrivet av simulacra:

Jag kan fortsätta i timmar...

jag är tvivlarN
har inte sten koll på ArmA och patchningen även om jag spelat demot och jag vet hur buggigt det var.
men du tar upp sån skit som ingen vettig person skulle bry sig om. ragdoll? vet du ens vad det innebär? citatet ovan är ju bara löjligt, när man argumenterar och överdriver så enormt mycket att det bara är pinsamt, en sån enkel sak får en att misstro allt du tidigare sagt även om det skulle stämma.

Nej, det handlar om känslan när man spelar det, rätt inställd ragdoll samt annan fysik ger ett bättre intryck, arma känns arkaiskt, säga vad man vill om realismen i nyare soldatspel, men det inför features som blir standard.
Ragdoll eller inte, det ENDA som verkar uppdaterat i arma är grafiken, och det verkar vara det enda som de öht jobbat på inför uppföljaren.

Jag bryr mig inte om man kan promenera i 30 år för att komma till ytterligare en by om spelet är helt tomt i övrigt.
Det enda kul jag haft med arma är att leka med editorn, det finns ingen vettig singleplayerkampanj, berättandet är dåligt som bäst, tekniken spelet är byggd på har fel som ALLA andra spel har fixat sen länge sen.

Felet är att BIS lyssnade på sina fans, det man får då är en sörja av värdelösa features utan röd tråd, "jaha, ni vil ha animerade avtryckarfingrar, ok vi avdelar resurser från optimeringsteamet eller storyteamet som får fixa det".
Sen när de insett att arma hade lika stora hål som ett hajnät så hade de mage att släppa skiten och HOPPAS att FANSEN ska göra det till ett bättre spel? wtf?
Arma är mycket, men sammanhängande är det inte.

I grunden handlar det om man 1. lever på gamla bedrifter och tror att man för alltid kommer att vara nummer 1 bara för att man hade en succetitel för 5 år sen eller om man 2. tar krafttag för att lyckas med samam bedrift igen, arma har inte sålt i närheten av samma summor som ofp, gissa varför?


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av Phobo:

Men kul att se renderat!

Ingen håller en pistol mot ditt huvud och säger "KLICKA PÅ LÄNKEN OCH KOLLA"
Gillar du inte förenderat - så kolla inte på filmen, och framför allt, kommentera inte.

Medlem

Efter besvikelsen Arma, har man suttit och väntat på OFP2.

Älskar ljudspelet i mitten - total kaos! Precis som det ska vara. Har aldrig gillat stelheten i soldatsimulatorer (opf arma delta force) men ser de bara till att man rör på sig hela tiden och är responsiv så kommer detta ligga i top på önskelistan!

Medlem
Skrivet av Grön:

Älskar ljudspelet i mitten - total kaos! Precis som det ska vara. Har aldrig gillat stelheten i soldatsimulatorer (opf arma delta force) men ser de bara till att man rör på sig hela tiden och är responsiv så kommer detta ligga i top på önskelistan!

Då ska du nog fortsätta spela CoD.

Medlem

Wait, what?
Vad fan var det här?...
Stealth i mitten av natten då en kille smyger upp 2 meter bakom någon, och sen skjuter honom med en burst i ryggen. De drar in i ett hus och tar ut 2-3 st. Okej..

Dagtid, en krypskytt tar ut en utkik, och _sen_ kommer krypskyttens polare utspringandes från huset?
Jag tror jag missade något.

Sen att det var förrenderat betyder ju eg. inte så mycket. De vill väl bara förmedla en viss känsla, men jag kliade mig mest i huvudet

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Wardancer:

Err folk gillade denna filmen? Var ju bara dålig? Väldigt fånigt "manus" och inte speciellt snyggt gjord. Så uh missade jag något?

Håller med. Varför står man upp och skjuter när det är sandsäckar man kan ta skydd framför en och skjuta när man sitter på knä liksom?

Hoppas dock att det blir bra, som ettan. Skit i casual gamers säger jag och gör ett bra sim.

Hahaha men så typiskt folk o whina på alltttt

Precis som gråtandet i Brothers in Arms videon... varför gör dem SÅ ... varför gör dem SI

Ge ER.. det är ett spel , dessutom är det inget som hindrar en soldatjävel från att stå upp bakom en sandsäck det är precis lika fysikt möjligt som din frihet att skriva kommentarer.

Medlem
Skrivet av Gagoff:

Wait, what?
Vad fan var det här?...
Stealth i mitten av natten då en kille smyger upp 2 meter bakom någon, och sen skjuter honom med en burst i ryggen. De drar in i ett hus och tar ut 2-3 st. Okej..

Dagtid, en krypskytt tar ut en utkik, och _sen_ kommer krypskyttens polare utspringandes från huset?
Jag tror jag missade något.

Sen att det var förrenderat betyder ju eg. inte så mycket. De vill väl bara förmedla en viss känsla, men jag kliade mig mest i huvudet

Mitten av natten?
Det finns ingen natt i trailern, det börjar med att sf raidar ett hus och sen tar en prickskytt ut vakten i tornet på samma hus, sen skickar kineserna artilleri och anfaller med mek. infanteri, vilket jänkarna svara på med att skica sitt egna, sen kommer helikoptrar och trailern är typ över.

Trailern vill nog mest visa de olika vapenslagen och det tänkta utseendet på spelet mer än hur spelet verkligen komer att spelas...


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem
Skrivet av simulacra:

Mitten av natten?
Det finns ingen natt i trailern, det börjar med att sf raidar ett hus och sen tar en prickskytt ut vakten i tornet på samma hus, sen skickar kineserna artilleri och anfaller med mek. infanteri, vilket jänkarna svara på med att skica sitt egna, sen kommer helikoptrar och trailern är typ över.

Trailern vill nog mest visa de olika vapenslagen och det tänkta utseendet på spelet mer än hur spelet verkligen komer att spelas...

Haha, ja där ser man, man ska nog vara mer vaken när man glor. Skyller på nattjobb och sömnbrist.
Nu när jag kollade igen ser jag att det var dag, och att det blir nightvision när de går in i det mörka huset. Men jag finner det fortfarande lite skumt att de går in i huset och _sen_ tar ut utkiken

tl:dr Du har rätt, vi får nog vänta på slutprodukten

Skrivet av Pliskin:
Skrivet av Grön:

Älskar ljudspelet i mitten - total kaos! Precis som det ska vara. Har aldrig gillat stelheten i soldatsimulatorer (opf arma delta force) men ser de bara till att man rör på sig hela tiden och är responsiv så kommer detta ligga i top på önskelistan!

Då ska du nog fortsätta spela CoD.

Nu var jag otydlig, syftade på animationerna som i dessa spelen brukar vara överdrivet stela och enligt mig inte fångar känslan av att styra en trött människa utan liknar mer en robot. Ska spela genom arma på den nya datorn nu så kommer jag i form till OPF.2

Inaktiv

Ska lätt köpa

Medlem

Skön film, gillade OP:F jevligt mycket...Ser fram emot det

S_Z
Medlem
Skrivet av simulacra:

Bohemia interactive är notoriskt dåliga utvecklare, det var codies krav på BIS innan de släppte OFP som gjorde det till den succé det blev.
Kolla bara på arma där de inte hade codies som utgivare, tonvis med buggar, förutom bättre grafik är det exakt likadant som ofp1, fast det flyter extremt mkt sämre.

Nej, då tar jag hellre ett spel som må vara lite bredare än föregångaren men utvecklas av en firma som vet hur man driver projekt och får dem att lyckas...

Du får ursäkta men mycket skitsnack där enligt min mening. Spelade du ens OFP när det först släppes? Det var inte ett dugg buggfriare än ArmA var och codemasters hade inte nåt med succen att göra förutom att de var utgivare. OFP storhet låg aldrig heller i det grafiskt tekniska.

Att ett litet utvecklarteams applikation som försöker sig på så mycket blir buggigare än vissa andra spel anser jag inte så märkvärdigt. BIS visar dock med sin support för sina spel att de bryr sig (till skillnad från många andra utveckare).

Det skall bli spännande att se vad Codemasters har knåpat ihop och mer konkurrans i genre realistiska soldatsimulatorer är verkligen välkommet efter att vi förlorat R6 och Ghost Recon.

Medlem
Skrivet av S_Z:

Du får ursäkta men mycket skitsnack där enligt min mening. Spelade du ens OFP när det först släppes? Det var inte ett dugg buggfriare än ArmA var och codemasters hade inte nåt med succen att göra förutom att de var utgivare. OFP storhet låg aldrig heller i det grafiskt tekniska.

Att ett litet utvecklarteams applikation som försöker sig på så mycket blir buggigare än vissa andra spel anser jag inte så märkvärdigt. BIS visar dock med sin support för sina spel att de bryr sig (till skillnad från många andra utveckare).

Det skall bli spännande att se vad Codemasters har knåpat ihop och mer konkurrans i genre realistiska soldatsimulatorer är verkligen välkommet efter att vi förlorat R6 och Ghost Recon.

Jag spelade OFP från att demot släpptes och ett par år framåt, vad skillnaden mot 2000 när ofp släpptes var att det var helt nytt, det finns inga nyheter förutom bättre grafik, rikoschetter och animera avtryckarfingrar i arma, ljudet är fortfarande sunk, fordonsfysiken är sunk, det använder fortfarande statiska samples för npcers kommunikation.
Alla såna små dumma misstag tär på helhetsupplevelsen, fanatiska fans må avguda arma eftersom det är likadant som ofp där de kan fortsätta köra ammolastbil i CTI, men för oss som förväntar oss singlepleyerunderhållning har inget att hämta i arma, i ofp fanns det iaf ngt som var lika bra eller bättre än allt annat, det har vi inte idag.


signatur

Förövrigt tycker jag att ocensurerat ska återföras!

Medlem

Såååå ja, nu har jag checkat in vad som diskuterats så flitigt ovanför...

Tycker att filmen som sådan är jävligt bra gjord! Snygg helt enkelt! Sen om det är realistiskt eller inte kan inte jag bedöma då jag inte ens varit nära något som helst krigiskt. Möjligen kan löspluggslumpen iaf ge känslan av vapnens tyngd osv...

Vad gäller spelet som kommer hoppas jag det blir som OFP, och inte blir någon arkadskjutare likt CoD4, (som iofs är jääävligt bra!) för det finns det alltför många av. Kanske en mix av Ghost Recon och OFP skulle vara nåt?


signatur

"I don't need to "Get a Life". I'm a gamer and have lots of lives!" --För mig okänd

S_Z
Medlem
Skrivet av simulacra:

Jag spelade OFP från att demot släpptes och ett par år framåt, vad skillnaden mot 2000 när ofp släpptes var att det var helt nytt, det finns inga nyheter förutom bättre grafik, rikoschetter och animera avtryckarfingrar i arma, ljudet är fortfarande sunk, fordonsfysiken är sunk, det använder fortfarande statiska samples för npcers kommunikation.
Alla såna små dumma misstag tär på helhetsupplevelsen, fanatiska fans må avguda arma eftersom det är likadant som ofp där de kan fortsätta köra ammolastbil i CTI, men för oss som förväntar oss singlepleyerunderhållning har inget att hämta i arma, i ofp fanns det iaf ngt som var lika bra eller bättre än allt annat, det har vi inte idag.

Säger inte emot dig där, håller med till fullo faktiskt. Hade också gärna sett större förbättringar i ArmA, speciellt vad gäller fordons fysik och skademodell på fordon. SP kampanjen var också en stor besvikelse (spelar också så gott som enbart SP).

Men det var inte det jag kommenterade, utan det om att det var tackvare Codemasters krav som OFP blev den hit det blev. Om du spelade OFP sedan demot vet du mycket väl hur buggit det var från början. BIS må inte koda den mest buggfriakoden men för mig väger deras stora support för sina spel upp det väl.

Ser väldigt mycket fram emot ArmA 2 och hoppas att de förbättrat sig på de punkter som vi nämnt. Men som sagt, realistiska taktiska shooters växer inte på träd så jag ser fram emot att se vad Codemasters kan göra med OFP2.

123
Skriv svar