Trailer från Max Payne-filmen

Inaktiv

Ok Efter att ha sett trailern var jag bara tvungen o spela om båda spelen. Håller tummarna för filmen

Medlem

Oh no... jag får vibbar av ännu en Doom film.

I Doom var det Mars och teleporters, resten kände de tydligen var tvungna att ändras på. Här känns det som slow-motion skott scenerna är allt som överlevet filmatiseringen.

... hoppas så klart jag har fel. Själv hade jag hoppas att det hela var mer typ Sin City, att det hela kändes lite som en serie tidning.

Medlem

Verkar som en sevärd film, dock så tycker jag att de skulle valt Clive Owen istället för Mark wahlberg. Jag har inget emot honom, men Clive Owen hade verkligen ägt som Max Payne.

KoP
Medlem
Skrivet av conthox:

Verkar som de har lyckats fånga den där känslan som är i spelen, hoppas och tror att det kommer bli en bra rulle.

Håller med till 100%

Skrivet av toern:

Verkar som en sevärd film, dock så tycker jag att de skulle valt Clive Owen istället för Mark wahlberg. Jag har inget emot honom, men Clive Owen hade verkligen ägt som Max Payne.

Håller med där oxå. Eller så hade dom kunnat använda den mindre kända skådisen som dom lånade ansiktet ifrån till Max Payne 2.

http://www.wchstv.com/abc/onelife/timothygibbs.jpg

http://img404.imageshack.us/img404/1538/maxactor2yx1.jpg

Skrivet av Mormis:

Monster?! I Max Payne?! Hoppas jag fan inte, filmen kommer säkert vara sämst precis som Hitman. Hur svårt kan det vara att bara följa spel storyn.

Ok? Men varför göra en film där man följer den story som fanns i spelet nitiskt och till 100%. Jag menar hur kul vore det egentligen att sätta sig och se en film man inte sett förut och redan veta hur filmen slutar? Dessutom var ju Hitman faktiskt en av dom bättre spel till film adaptionerna. :S

Skrivet av radiuz:

Nej, inte den skådisen! Vad har demoner med Max Payne att göra?

Jaaaaa... det mest logiska kan ju vara att Max Payne slåss emot en hel del inre demoner precis som i spelet? Och att det i filmen manifesteras genom att vi får se "demoner"?

Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att det inte är Uwe Boll som gör filmen!

för er som inte vet vem Uwe Boll så är det han som gjort ett par filmer baserade på spel som tex, BloodRayne, Alone in the Dark (håller nog på med Farcry) - och Alla hanns spel-baserade filmer blir B

så let's hope it's not Uwe Boll!

Du vet att det inte är vidare svårt att göra research va? Så, nej.. det är inte Uwe Boll som gör Max Payne filmen. Håll till godo: http://www.imdb.com/title/tt0467197/

Skrivet av Fletchett:

Oh no... jag får vibbar av ännu en Doom film.

I Doom var det Mars och teleporters, resten kände de tydligen var tvungna att ändras på. Här känns det som slow-motion skott scenerna är allt som överlevet filmatiseringen.

... hoppas så klart jag har fel. Själv hade jag hoppas att det hela var mer typ Sin City, att det hela kändes lite som en serie tidning.

Jag såg många likheter med första Max Payne spelet iallafall.


signatur
Medlem
Medlem
Skrivet av toern:

Verkar som en sevärd film, dock så tycker jag att de skulle valt Clive Owen istället för Mark wahlberg. Jag har inget emot honom, men Clive Owen hade verkligen ägt som Max Payne.

Nej usch, hellre Mark än Clive.

Inaktiv
Skrivet av melachi:

haha fett soft det är ju Marlo!!!

the wire äger

QRT
Medlem

skit. ge mig nytt spel ist

Medlem

nice trailer men wtf kommer demoner o shit in i bilden?!?! såg inge sånt i max payne
hmm mark wahlberg gör nog rollen bra också

Skrivet av ace84:

nice trailer men wtf kommer demoner o shit in i bilden?!?! såg inge sånt i max payne
hmm mark wahlberg gör nog rollen bra också

Jo där fanns skumma figurer men bara om du inte skippade bildspelen i storyn.


signatur
Medlem

Ser jävligt bra ut. Önskar någon annan hade axlat rollen, men man kan inte få allt eller hur?

Medlem

Såg ganska okej ut, den kan bli bra, den kan bli katastrof. En del skådespelare passar inte alls i mitt tycke men förhoppningsvis blir resultatet bra ändå.
Skulle nu filmen floppa så är det inte hela världen för mig, har fortfarande spelet att vila ögonen på

Medlem
Skrivet av bleak:
Skrivet av dofilusåkaffe:

FAN VAD COOOOLT.

Mark Wahlberg ser ju ut att vara perfekt i denna rollen. Och shit vilken asbra trailer. KICK ASS helt enkelt..........blev sugen på att installera Max Payne igen nu.8):up:

hmm, efter att ha hört och läst om mark wahlbergs skådespelarinsatser i the happening så är jag verkligen skeptisk =/

Kanske skulle kolla på filmen "the happening" istället för att lyssna och läsa en massa skvaller Det är för övrigt en bra film och Mark gör ett bra jobb!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av KlosterKatten:
Skrivet av rolle90:

hoppas innerligt att det inte är Uwe Boll som gör filmen!

för er som inte vet vem Uwe Boll så är det han som gjort ett par filmer baserade på spel som tex, BloodRayne, Alone in the Dark (håller nog på med Farcry) - och Alla hanns spel-baserade filmer blir B

så let's hope it's not Uwe Boll!

Alla spelälskare vet vem Uwe boll är..

Uwe boll får alldeles för mycket skit av gnällspikar.

Vist han gör mediokra filmer, men så dåliga är de ju faktiskt inte. Det är snarare så att det är lite tufft att inte gilla Uwe. Tycker bara det är töntigt att hacka på han hela tiden.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

nu blev jag riktigt sugen på att spela de

Inaktiv

Fan va schysst! vad heter låten i trailern?

Inaktiv
Skrivet av ace84:

nice trailer men wtf kommer demoner o shit in i bilden?!?! såg inge sånt i max payne
hmm mark wahlberg gör nog rollen bra också

Du vet de där mardrömmarna man hade i ettan...(suck) de drar väl på dem lite extra. Alla painkillers får en att må bra

Inaktiv
Skrivet av GREY_task:

Fan va schysst! vad heter låten i trailern?

Marilyn Manson - If i was your vampire

Medlem

Jäklar vad man hoppas på att ett nytt Max Payne spel görs efter ha sett den trailern, fick gamla goa vibbar.

Medlem

nu vill jag se 2,5 timmars non stop slowmo action och massa djupa dialoger. Men man får väl en 1,5 timmes special effekt film:p

Tror faktist att jag inte kommer gilla filmen.


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Skrivet av jovviz:

Tack för komplimangen.
Man har väll ändå rätt till yttrandefrihet här i Sverige och att du och en del andra som citerat mig vägrar inse att filmen faktiskt kan bli dålig.
Men det som är riktigt intressant är att ni som citerat mig åtminstonde är 1 år äldre än mig själv och borde veta bättre än att klaga på någon bara för att man säger sina åsikter.

Vad har ditt gnäll med yttrandefrihet att göra? Diskussioner på forum som detta är faktiskt ganska normalt och bryter inga regler så tagga ner och sluta förolämpa folk...

Jesus kristus!

Ont / Detta kan faktiskt bli bra, vädligt bra. Första trailer till denna sortens filmer jag sett och blivit imponerad. Good vibrations baby. Mark är bara för skön!

Medlem
Skrivet av Grön:
Skrivet av jovviz:

Tack för komplimangen.
Man har väll ändå rätt till yttrandefrihet här i Sverige och att du och en del andra som citerat mig vägrar inse att filmen faktiskt kan bli dålig.
Men det som är riktigt intressant är att ni som citerat mig åtminstonde är 1 år äldre än mig själv och borde veta bättre än att klaga på någon bara för att man säger sina åsikter.

Vad har ditt gnäll med yttrandefrihet att göra? Diskussioner på forum som detta är faktiskt ganska normalt och bryter inga regler så tagga ner och sluta förolämpa folk...

Jesus kristus!

Ont / Detta kan faktiskt bli bra, vädligt bra. Första trailer till denna sortens filmer jag sett och blivit imponerad. Good vibrations baby. Mark är bara för skön!

Ja vad har det med det att göra?
Jo jag får tydligen inte uttrycka mig om vad jag tycker om den här trailern innan alla börjar tjuta. Alla kan inte tycka samma sak vet du.
Haha förolämpar folk...De har förolämpat mig precis lika mycket.
Vad har Jesus Kristus med det här att göra?


signatur

<3

Skrivet av jovviz:

Ja vad har det med det att göra?
Jo jag får tydligen inte uttrycka mig om vad jag tycker om den här trailern innan alla börjar tjuta. Alla kan inte tycka samma sak vet du.
Haha förolämpar folk...De har förolämpat mig precis lika mycket.
Vad har Jesus Kristus med det här att göra?

Yttrandefrihet är ändå överskattat. "Ordet är fritt men man får inte säga vad som helst"!!!


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:
Skrivet av jovviz:

Ja vad har det med det att göra?
Jo jag får tydligen inte uttrycka mig om vad jag tycker om den här trailern innan alla börjar tjuta. Alla kan inte tycka samma sak vet du.
Haha förolämpar folk...De har förolämpat mig precis lika mycket.
Vad har Jesus Kristus med det här att göra?

Yttrandefrihet är ändå överskattat. "Ordet är fritt men man får inte säga vad som helst"!!!

Nae du får ju inte kränka nån
Hur kul det än är!

Medlem

Nja... Helt okey trailer. Fick dock lite "budget" känslan samt musiken (enligt mig) inte riktigt passade in.
Men men, det blir nog ett biobesök i höst


signatur

Intel core2 Duo CPU - E6750 (2,66gh), MSI 8600 GTS (520mb), Geil DDR2 ultra [i](2x 1024mb), ASUS p5kpl, SB, SyncMaster T200

Medlem

Hade varit coolt om dom gjort filmen i third person. Precis som i spelen. (:


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Vad var det för konstig (döds)ängel i slutet? Bara en metafor eller fanns det sådant i spelet?

Inaktiv
Skrivet av LURKEN999:

Vad var det för konstig (döds)ängel i slutet? Bara en metafor eller fanns det sådant i spelet?

Han hade väl massa mardrömmar osv i ettan där diverse konstiga monster dök upp,, fast minns inte så bra.

Medlem

Fan vad jag hatar Mark Wahlberg, han är så fel för denna roll också. Hela rollistan känns kass för den delen.

Skriv svar