Wolfenstein blottar sig på E3?
nice med mer Wolfenstein, Wolfenstein ET är ju fortfarande Kung xD
RTCW ftw
Vet inte hur många timmar jag spelade demobanan men det var av betydlig mängd hehe
åhåhåhåh!!!!! MUMS!
Hoppas inte dem gör något nytt skit av det här nu som dagens alla "realistiska" och avancerade spel!
Jag vill ha tonvis med vapen med vapen ooch långa korridorer!
ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb
Jag minns vi fick se första glimten redan i october 2005 på modeller och sådant, och lite prat om det, sen dess har det ju varit knäpptyst. Men det ryktades att det skulle bli en Open-World... och endast för x360. Då iaf, nu vet jag inte, ni som är sugen att kolla på filmklippet jag nämnde om finns här.
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Men det ryktades att det skulle bli en Open-World... och endast för x360. Då iaf, nu vet jag inte, ni som är sugen att kolla på filmklippet jag nämnde om finns här.
Seamless loading låter bra, alldeles för lite sådant i dagens spel. Det behöver inte betyda "open world" i stil med GTA, utan helt enkelt ett spel utan tråkiga level ladd-stopp.
Bioshock t.ex. är ett spel där jag tyckte lite av känslan förtas av "levels".
Nya Wolfenstein Inskannat:
http://www.et-quakewars.se/images/photoalbum/album_45/2zf4ai9...
http://www.et-quakewars.se/news.php?readmore=459
Nya Wolfenstein är på omslaget till speltidningen Gameinformer. Jag ser Venom maskingeväret, en eldkastare, någon slags supersoldat/alternativt ockult skapad soldat.
Utvecklare Singelplayer: Raven Software och id Software.
Utvecklare Multiplayer: Raven Software och Threewave Software.
Utvecklare Xbox 360: Nerve Software.
Förläggare: Activision
Kommer till PC, Xbox 360, PS3. När är okänt.
Spelmotor: id Tech 5, inte vidareutvecklad id Tech 4 som sagts förut.
Läs mer i Wolfenstein Introduktion. http://www.et-quakewars.se/readarticle.php?article_id=99
• Utspelas i andra världskriget med Nazister som experimenterar med ockulta krafter ännu en gång.
• B.J. Blazkowicz är tillbaka, denna gången har han sina egna övernaturliga superkrafter.
• En stor stad som du går igenom del för del med missions och quests.
• Slumpmässig blokering av din stig ibland.
• AI kontrollerad lokalt motstånd, som hjälper dig ibland.
• En alternativ verklighet kallat "The Shroud", som är en sorts parallell dimension som ger Nazisterna krafter.
Men det ryktades att det skulle bli en Open-World... och endast för x360. Då iaf, nu vet jag inte, ni som är sugen att kolla på filmklippet jag nämnde om finns här.
Seamless loading låter bra, alldeles för lite sådant i dagens spel. Det behöver inte betyda "open world" i stil med GTA, utan helt enkelt ett spel utan tråkiga level ladd-stopp.
Bioshock t.ex. är ett spel där jag tyckte lite av känslan förtas av "levels".
World Premiere is Wolfenstein (360, PS3, PC)
Pub: Activision, Dev: Raven Software/ID Software
Takes place in WWII against Nazi's fully dabbling in the occult
BJ (the hero) will also make use of supernatural powers.
Game gives you a city in which the game takes place. Missions and quests take you through different parts. As you complete quests, more of the city opens up. Kind of a non-linear path.
Set piece and randomly generated activity block your path.
There is an AI resistance force that will assist you during the game at times. Think of the resistance forces in MGS4 I guess?
You will also enter "The Shroud", an alternate reality version of the city. A dimension in which the Nazi's are drawing power from.
Bilder finns här: http://games.tiscali.cz/clanek/screen_detail.asp?id=12940&img...
i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO
Intressant att konceptet inte ändrats sedan några år tillbaka, det är fortfarande bra nog. Jag har höga förhoppningar på detta, även om grafiken inte må vara det absolut bästa - ser nog bättre ut i rörelse och riktiga screens, men det återstår att se.
Nytt! Sida 5-8 av 10 inskannat från från Gameinformer Wolfenstein repotage.
Se bilderna Se sidorna 5-8 av 10
Som bild 5 visar så är allt grönt. Det är grönt när du som B.J. har gått in i den alternativa världen "The Shroud". Bild 5 visar även ljusblå små monster som säkert dör av din Thomson/MP40-blyförgiftning xD. Annat som är ändrat i den alternativa världen är att du kan springa snabbare! (Yes! Säger nog nu alla speed älskande spelare inkl mig själv.) Dock inte nog med det. Det finns mer! Ett till exempel på nya krafter i denna alternativa världen är att du kan sakna ner tiden, (typ Matrix / Max Payne bullet time?), samt stunna / paralysera motståndare i en kort stund. Och denna kraft har en recharge bar. Som B.J., spelet karaktär, kan du lämna "The Shroud" / alternativa värld när du vill.
Raven Software har anlitat ett helt nytt cinematics team till sitt företag för att öka spelet känslan av storytelling. Så singel player verkar ha goda förutsättningar för att vara ett fett lir!
Läs mer genom att kolla in sidorna!
http://www.et-quakewars.se/photogallery.php?photo_id=356 Sida 5
http://www.et-quakewars.se/photogallery.php?photo_id=357 Sida 6
http://www.et-quakewars.se/photogallery.php?photo_id=358 Sida 7
http://www.et-quakewars.se/photogallery.php?photo_id=359 Sida 8
http://www.et-quakewars.se/photogallery.php?photo_id=377 Sida 9 Ny!
http://www.et-quakewars.se/readarticle.php?article_id=105 Wolfenstein Monster
http://www.et-quakewars.se/readarticle.php?article_id=106 Wolfenstein Vapen
http://www.et-quakewars.se/images/photoalbum/album_45/9_havok...
Plasman verkar röra sig som i Ghostbusters. Bzzz! xD