Medlem

Brutalt dåligt att ett "gamingtangentbord" inte klarar av multipla simultana knapptryck. Värdelöst nästintill.
Ett tangentbord kan vara hur bra som helst med tonvis av funktioner etc., men om knapparna ändå inte fungerar när man trycker ner en annan - what's the frakkin' point med ett keyboard då?

Medlem

Tycker företagen borde satsa på snyggare tangentbord, detta såg rätt okej ut. Vissa av dessa gaming-tangentbord ser ut som om dom blivit tagna från ett fartyg från filmen Alien.
Och är man över 13 så vill man gärna inte ha ett tangentbord som ser ut så.

Saitek-tangentbord och Logitech G11 & G15 får man fan mardrömmar av.

Medlem

Jag har haft detta tangentbordet i snart 4 månader, och jag faktiskt är helnöjd. Det är riktigt skönt att skriva på, låter inte för mycket när man skriver snabbt, och det har bakgrundsbelysning. Aldrig någonsin haft problem med att en knapp inte har fungerat, på grund av att jag tryckt ner för många tangenter.

Enda jag är lite missnöjd med att det inte finns en "Mute"-knapp, utan endast volym upp/ner. Hellre en sådan knapp, än att kunna ändra bakgrundsljuset - från hela tangentbordet, till helt av, till endast WASD-tangenterna (vilket för mig är fullständigt onödigt).


signatur
Medlem
Skrivet av FoxeN:

mitt vita compaq tangentbord från 2001, med svettavlagringar, klumpiga och högljudda tangenter, duger än idag.

Håller med, fast mitt är ett noname köpt för 200kr år 2000, Fast det är dags att byta ut det pga att det börjar bli en sanitär olägenhet och bokstäverna har suddats bort från qwesad.


signatur

Inled oss ej i frestelsen
Utan fräls oss från Ondo

Inaktiv

köp ej! efter jag nu haft detta tangentbord i 8 dagar så har ASD&CTRL tangenternas yttre hölje släppa, vilket gör att dom ser lite konstiga ut.

Kommer att skicka in det på RMA å se om det finns något annat tangentbord som är mer aktuellt.

Medlem

Fattar inte värför dem envisas med att placera F tangentern 1 cm typ över de andra siffrorna. Har alltid massa bindings på dem i spel och blir jobbigt å sträcka sig. Bara hittat mac tangenbord som har det, tack för det. Sen som nån annan nämnde, rätt pinsamt att på ett gaming tangentbord från en gaming företag inte klarar av vissa kombinationer. Snygg design dock.

Inaktiv

Har använt en Lycosa i runt 3 månader nu, har fungerat riktigt bra imo. Bytte upp mig från en gammal wireless logitech sak, helt underbart skön tangentbord. Förstår inte nu hur länge jag kunde hålla mig till sunkiga bord.

Har för övrigt inte stött på problem med att vissa knappar inte skulle fungerat tillsammans med andra; men så kör jag rätt standard, TF2, DoD:S när det gäller FPS, och aldrig använt makron.

Medlem

Finns det verkligen någon "gamer" som uppskattar låga knappar? Man vill ju känna att de trycks ned.

Inaktiv

Jag har haft 1 i ca 2 Månader nu och jag tycker att det är väldigt bäkvämt. sen tycker jag om att det inte är en massa extra knappar som macro

Medlem

Handledsstödet går även att skruva av, även om det inte står någonstans. Jag har gjort det på mitt Lycosa och tycker det ser mycket snyggare ut, tangentbordet är så lågt ändå att det knappast behövs stöd. Enligt mig är det nog det bästa tangentbordet jag någonsin inskaffat, i alla fall bra mycket bättre än Saitek Eclipse där gummimattan INNE I tangentbordet flyttade runt.

Medlem

Sorry skulle skrivit detta i mitt förra inlägg:
Tror även folk har missuppfattat lite, tangentbordet fungerar lika bra som de flesta tangentbord, testa att hålla inne BÅDA shift tangenterna samtidigt på ert nuvarande tangentbord och skriv "THE QUICK BROWN FOX JUMPS OVER THE LAZY DOG" för ett litet deltest av hur bra tangentbordet klarar flera tangenter samtidigt...

Medlem

@kerokero

Du kan inte vara seriös. Varför skulle det inte gå att skriva just den meningen?

Jag var dock tvungen att testa och det fungerade utmärkt med mitt keyboard.

Medlem

@kebbe_90

Meningen innehåller bokstäver från A till Z och man brukar använda den för att demonstrera typsnitt, ÅÄÖ kan man ju även lägga till om man vill. Det fungerar även korrekt på detta EZ-6000 tangentbordet som jag sitter på just nu men det är många som inte klarar det, testa på lite olika tangentbord om du har tillgång till fler.

Medlem

Har ett exemplar av det här, och det fungerar alldeles utmärkt.
Slimt, skönt och relativt tyst.
Jag kan sitta lungt tillbakalutad och ändå se belysningen hur klart som helst, FZ's redaktion kanske får för korta pallar till sina flyttkartongsskrivbord?

Inaktiv

@ Kebbe_90, lite mer "high quality" gamers jag känner föredrar alla tangentbord med laptop känsla, pga att det är kortare slaglängd vilket gör att det går aningen fortare innan gubben ger respond + att när du drar fingrarna över tangentbordet känns det inte som rena grand canyon mellan tangenterna.

Medlem

@Alm872

Jag skulle hellre ha "Grand Canyon" mellan tangenterna än att gång på gång råka trycka ned fel tangenter alternativt även trycka ned tangenten under eller bredvid den jag skall trycka ned. Fast jag antar att det är en vanesak.

Medlem

Jag håller med kebbe, med "ytliga" knappar trycker man ju fel alldeles för lätt och jag gillar inte känslan, åtminstone inte när jag spelar.

Men jag blir framför allt så ledsen när jag ser en massa nya tangentbord där enter-knappen under backspace är lika smal som en shift-knapp och backspace. Enter-knappen ska vara stor och tydlig!
När jag någon gång skaffar nytt tangentbord kommer jag då aldrig köpa något med en liten enter-knapp.

jkw
Medlem

Det kommer nog krävas mycket innan jag ersätter mitt Logitech G15 v2.0!

Edit
Fast jag måste erkänna att ha hörlur- och mic-uttag på tangentbordet vore inte fyskam.

Medlem

@tweakwatt

Enter knappen är stooor på den nordiska varianten, tyvärr har inte recensenten använt egna riktiga bilder:
http://www.diskusjon.no/uploads/monthly_04_2008/post-52743-12...

Medlem

Ooh, sexigt!
Nu blev jag genast imponerad.
Kanske borde byta ut mögelbordet snart ändå, hehe.

Medlem

En annan intressant detalj är att det går att stänga av windowstangenten om man håller fingret på razerloggan på touchpanelen och trycker in windows tangenten. Detta går alldeles utmärkt att göra utan att installera någon extra mjukvara.

Inaktiv

Sanslöst fult! Den äckligt fula Razer loggan förstör allt.

Medlem

äger detta tangentbod å det är verkliugen värt vartenda öre:D

Medlem

Jag har razer tarantula, och det är bättre än lycosa.

Så var det inget mer med det.

Medlem

Installerade det här tangentbordet idag och det känns väldigt nice. Dock lite omställning från tangentbordet jag haft sen min PII 266. Det har varit så mycket andra skräpknappar på tangentborden efter det, och efter en sväng i duschen med rotborsten då och då med mitt gamla så var det som nytt
Blev också avskräckt av den lilla entertangenten men kunde bekräfta att det var normal storlek på mediamarkt. Synd att fz skräms med bilderna.
Gör sig fint ihop med min nya Roccat Kone
Tyvärr går vi mot ljusare tider ...

Inaktiv

Har haft det har tb ett bra tag nu och kan säga jag är väldigt nöjd! Enda jag stör mig på att det blir väldigt lätt dammigt och smutsigt, men lätt att åtgärda. Väldigt sköna knappar och ser bra ut.

+1 Razer

12
Skriv svar