Take-Two anställer Ken Levine?

Robot
Medlem
Take-Two anställer Ken Levine?

go ken!

Medlem

......han kan brinna i helvetet efter bioshock jävla sell-out.


signatur
Medlem
Skrivet av MKultra:

......han kan brinna i helvetet efter bioshock jävla sell-out.

Eh, visst var det sämre än System Shock 2, men så jävla dåligt var det inte. Jag gillade Bioshock.

Medlem
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av MKultra:

......han kan brinna i helvetet efter bioshock jävla sell-out.

Eh, visst var det sämre än System Shock 2, men så jävla dåligt var det inte. Jag gillade Bioshock.

Om inte annat så var det mycket snyggare. SS2 var lite fattigt grafikmässigt när det kom ut, speciellt så såg ju fienderna ut att vara gjorda av typ 20 polygoner var. Som tur var så var i alla fall omgivningarna ganska snygga (förutom i dem sista delarna av spelet där levelbyggarna antingen fick hjärnsläpp eller slängde ihop dem på en halvtimme).

Bioshock har sina stunder, men det kommer inte i närheten utav SS2:s krypande skräck.

Kan bara tycka att det är kul att Levine kan fortsätta producera spel och får fria händer. Hoppas att det kommer något riktigt bra utav det.

Inaktiv

Bioshock var dåligt, GTA IV var en flopp. Överskattat!


signatur

The Sith Lords Restored Content Mod (TSLRCM) 1.8: http://deadlystream.com/forum/files/file/197-tsl-restored-con...

Medlem

Känns som att folk drar för feta paralleller mellan SS2 och Bioshock.. tänk på att det bara är en spirituell uppföljare å inge mer.. dvs behöver inte vara nå större likheter..

Jag har inte lirat SS2 (flame on!), så det kanske är därför jag gillade bioshock, för att jag inte hade nå direkta förväntningar av't..

Men man kan ju iaf inte säga att spelet inte var finputsat iaf.. tror inte jag stötte på en enda bugg när jag lirade igenom det vad jag kan minnas.. och miljöerna och storyn sög verkligen in en i smeten.. bioshock 2 kommer att bli så ruggigt intressant

Enda jag störde mig på var kanske lite menyer/kontroller som var konsolifierade.. men utöver det.. GOTY från min sida

Medlem

Jaha, då har jag väl missförstått det hela då. 2K är ju en del av Take-Two, och de köpte ju upp Irrational till 2K Boston, som i sin tur utvecklade Bioshock. De äger företaget som Ken Levine jobbar för. Hur då ska de anlita någon som redan jobbar för de?

Nåväl, Levine har ju bevisat att han kan ett och annat, att han är en rätt skön snubbe. Så det här är väl bara bra nyheter.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

PaZ
Medlem

Det känns som ett förnyat kontrakt snarare än något helt nytt, som FZ-nyheten ger sken av..

Medlem

Ah, anställs Ken så är troligen storyn i BioShock 2 & BioShock 3 säkrade.
Den mannen är ett geni.


signatur

Pingvin, flagga eller äpple. Vem orkar bry sig, vi är alla samma 1or och 0or i slutändan.

Medlem
Skrivet av Katana:

Känns som att folk drar för feta paralleller mellan SS2 och Bioshock.. tänk på att det bara är en spirituell uppföljare å inge mer.. dvs behöver inte vara nå större likheter..

Tror alla som satt på TTLG från tiden spelet bara var ett koncept till att det var klart är lite sura på Ken. Han ljög/överdrev "ganska" mycket om spelet där. Visst, man får ju förstå att han vill hypa osv. Men ändå, får finnas en gräns när man pratar med sina fans tycker jag.

Ken är skitbra på att promota, nått annat kan man ju inte säga, är nog bara Jade Raymond (assasins creed) som är i närheten, men det är ju mest för at hon är snygg


signatur
Inaktiv

Det finns väl rykten om att han kommer ta del i ett nytt X-Com spel iom att 2k köpte de rättigheterna 2007?

Medlem
Skrivet av RazorShard:
Skrivet av Kazutoyo:
Skrivet av MKultra:

......

....

Som tur var så var i alla fall omgivningarna ganska snygga (förutom i dem sista delarna av spelet där levelbyggarna antingen fick hjärnsläpp eller slängde ihop dem på en halvtimme).

Har för mig att System Shock 2 gjordes på endast 9 månader och det var därför slutet blev lidande.

Förresten så finns det bättre texturer och NPCs med högre polygontal att installera idag, bara söka på "System Shock rebirth". Tyvärr så gjorde de modellerna i många fall alltför annorlunda från originalet. Midwife t.ex. är sämre i nya utförandet.

1
Skriv svar