Frågor och svar om Fallout 3

Inaktiv

Nå förstår jag att det blir "klagomål" på saker som blivit ändrade eller saker som tagits bort från dom tidigare spelen. t.ex inga random encounters. Men som svaret var sagt i intervjun så var han väldigt stolt över deras nya system. Kommer nog att bli bra, trots ändringar. Vädereffekterna hade dom ju prövat men valt att ta bort, finns nog någon anledning till detta annars hade dom inte gjort det.

Ni som säger att spelet kommer att bli dåligt och att Fallout 3 kommer att ta död på serien, ni verkar ju redan ha bestämt er hur spelet ser ut och hur "kul" det kommer att vara, så låt bli och köp det när det släpps. Ni har inte spelat det, ja, inte ens sett hur det ser ut i gameplay. Tycker det är för tidigt att bilda uppfattningar om Fallout 3s öde.

Sen snacket om naket och barndödande kommer jag inte ens nämna nått om, det är ganska självklart hur man tar ställning till det. En omogen fråga ihuvudtaget.

Medlem

Tror att det kommer bli skitkul. Lite tråkigt bara att man inte kan döda vem som helst utan de blir bara medvetslösa. Det kunde man väl i Morrowind, och det funkade hur bra som helst?

Medlem
Skrivet av Draco:

Sen snacket om naket och barndödande kommer jag inte ens nämna nått om, det är ganska självklart hur man tar ställning till det. En omogen fråga ihuvudtaget.

Men horor och naket hur liksom till Fallout. Kan inte folk inse att det bara är fiction så ska man nog hålla sig borta från spel. Det är aldrig någon som klagar när man får se bröst i en film.

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av Draco:

Sen snacket om naket och barndödande kommer jag inte ens nämna nått om, det är ganska självklart hur man tar ställning till det. En omogen fråga ihuvudtaget.

Men horor och naket hur liksom till Fallout. Kan inte folk inse att det bara är fiction så ska man nog hålla sig borta från spel. Det är aldrig någon som klagar när man får se bröst i en film.

Säg det till föräldrarna och advokaterna som gottar sig i just detta. Det handlar inte om det är ofarligt eller ej utan hur de utanför spelindustrin ser på spelen och hur de tycker de påverkar barn osv. Det var likadant med actionfilmer och hårdrocks-musik förut, spelindustrin ses fortfarande som något som bara riktar sig till 12-åringar och det kommer ta ett tag innan folk börjar acceptera den för vad den är.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Medlem

Varför är det bra att de tagit bort något? Jag kan inget annat än skratta åt folk som säger att våldsamma spel gör oss likadana (ni vet vad jag menar). Allvarligt talat, jag kan inte tänka mig att skjuta ett barn, vare sig det är ett spel eller verklighet. Naket kan jag inte komma ihåg så mycket från 2:an så det bryr jag mig inte om. Men bara för att jag har den åsikten så betyder det inte att jag inte vill ha alla möjligheterna.
Sure att spel (precis som filmer) kan ge inspiration till hur man ska döda någon, men att döda någon i ett spel gör inte att du dödar någon, det har med det psykologiska tillståndet att göra.


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Vetefaen vad dom håller på med, är som dom knappt själva har spelat Fallout och vet hur allting skall fungera. Detta kommer vara som ett stand-alone spel precis som Tactics. Nej detta är ingen 3:a by a long shot.

They are making me sad -_-,

Medlem

vad jag förstog av det så skulle det gå att attackera barn, men att du inte kommer överleva det då alla andra kommer att attackera dig! fast det var kanske bara jag som läste fel?

har spelat F1 och F2 flera gånger och aldrig skjutit några barn, fast jag råkade faktiskt ha ihjäl en när jag missade lite med min basooka :\ skämdes så att jag var tvungen att loada.

jag tror nog att folk blir sura mest för att dom tar bort valmöjligheterna som man hade i 1&2.
själv blev jag väldigt skeptisk när det stod klart att det inte skulle vara Turnbased och att dom valde att göra det som en Fps. fast man ska kunna zooma ut till 3dje person har jag hört.

kommer deffenitivt prova spelet när det kommer, det är ju liksom en alldeles för stor grej att missa. sen om jag köper det? beror ju helt på om min gammla burk orkar driva det

Får jag inte ha sex ped en pixel brud eller skjuta huvudet av småbarn som förr i tiden så skippar jag garanterat detta.


signatur
Medlem

O andra sidan så sköttes sex och naket väldigt annorlunda i 1 o 2. Alla hade samma modell men hade andra repliker, dvs ingen var ens pixel naken. När sex kom in i bilden så mörknade bilden och man var i sovrummet/utanför helt påklädda (vaultsuit, närmsta naket man kunde komma) och fick mer eller mindre bara läsa att man hade haft sex med en snygg brud. Jag kan ge mig fan på att om de sköttes likadant I FA3 så hade folk klagat ändå att det inte var troget till 1 och 2.

Döda barn var en grej de var tvungna att ha med i 1 och 2, alla gick o döda men skulle barnen vara odödliga hade det genast slängt bort all immersion. Dom dog oftast av olyckor och även då fick man "child killer" perken som gjorde nästan hela spelet ospelbart efteråt. Vartenda ställe som hade familj ignorerade/anföll dig på stört. Man lärde sig ganska kvickt att ge fan i att döda barn om man inte klarat spelet eller fuskar. Tycker det borde varit med i 3an, med så hårda straff som tidigare hade så känns det vettigt, dessutom mer lärorikt. Dra ner det grafiska så de bara ramlar ihop som en ragdoll, övervåldet på barn kan de skippa.

För inte tala om att de små asen hade handgranater och plasma bomber som de ibland kunde skicka på dig.

Hur som helst prioriterar jag andra saker mer, som nämnt tidigare, ingen väder cycel, odödliga nyckelpersoner, möjlig oroande brist på melee vapen, m.m.

Medlem

Fast de flesta som samlats på No Mutants Allowed verkar vara som huliganer i fotboll. Efter att de haft bajens färger på sig, byter de halsduk och går till nästa match och slåss för ett helt annat lag -- bara idioter m.a.o.


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Skrivet av Svenpa:

O andra sidan så sköttes sex och naket väldigt annorlunda i 1 o 2. Alla hade samma modell men hade andra repliker, dvs ingen var ens pixel naken. När sex kom in i bilden så mörknade bilden och man var i sovrummet/utanför helt påklädda (vaultsuit, närmsta naket man kunde komma) och fick mer eller mindre bara läsa att man hade haft sex med en snygg brud. Jag kan ge mig fan på att om de sköttes likadant I FA3 så hade folk klagat ändå att det inte var troget till 1 och 2.

Döda barn var en grej de var tvungna att ha med i 1 och 2, alla gick o döda men skulle barnen vara odödliga hade det genast slängt bort all immersion. Dom dog oftast av olyckor och även då fick man "child killer" perken som gjorde nästan hela spelet ospelbart efteråt. Vartenda ställe som hade familj ignorerade/anföll dig på stört. Man lärde sig ganska kvickt att ge fan i att döda barn om man inte klarat spelet eller fuskar. Tycker det borde varit med i 3an, med så hårda straff som tidigare hade så känns det vettigt, dessutom mer lärorikt. Dra ner det grafiska så de bara ramlar ihop som en ragdoll, övervåldet på barn kan de skippa.

För inte tala om att de små asen hade handgranater och plasma bomber som de ibland kunde skicka på dig.

Hur som helst prioriterar jag andra saker mer, som nämnt tidigare, ingen väder cycel, odödliga nyckelpersoner, möjlig oroande brist på melee vapen, m.m.

Det har inte med saken att göra. Min poäng är att kan man inte göra det åtminstone som i ettan så kan de köra upp 3:an någonstans mörkt. Iallafall imo.


signatur
Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det har inte med saken att göra. Min poäng är att kan man inte göra det åtminstone som i ettan så kan köra upp 3:an någonstans mörkt. Iallafall imo.

Kan inte hålla med mer. Man kan ju inte bara ta bort viktiga saker så där och tro att man fortfarande gör fallout 3, borde kallat det fallout : "nånting" istället, då hade de inte skämt ut sig lika mycket.

Första person, real time, inga random encounters, inget dödande av viktiga NPCer, inget barndödande och inget naket ( nakna är inte så viktigt), inga vädereffekter, Inga traits, Opassande musik osv.

Var någonstans finns fallout kvar i det hela?
Bara för att spel är postapokalyptiskt är det inte ett fallout.

Medlem
Skrivet av dofilusåkaffe:

Det har inte med saken att göra. Min poäng är att kan man inte göra det åtminstone som i ettan så kan köra upp 3:an någonstans mörkt. Iallafall imo.

"Göra det som i ettan" du menar att de sprängs och lemlästas sönder och samman? Räcker det inte att dom dör och eventuellt flyger iväg av en explosion? Det ger fortfarande friheten men ändå en viss censur så spelet inte blir bannlyst runt universum och tillbaka.

Medlem
Skrivet av gryzor:

Fast de flesta som samlats på No Mutants Allowed verkar vara som huliganer i fotboll. Efter att de haft bajens färger på sig, byter de halsduk och går till nästa match och slåss för ett helt annat lag -- bara idioter m.a.o.

QFT. Har blivit bannad 3 ggr. Senast hade jag en relativt lång diskussion om 3D vy vs fast isometrisk 2D där en av moderatorerna (såklart) åkte på dyngpisk Sen var det bye-bye igen.

Lite intressant att man kan bli bannad bara för att man råkar ha bättre argument (kör inte med personangrepp såklart, vill inte sjunka till moderatorernas låga nivå).

Medelsnittspersonen på NMA: 30-40 års åldern, bor fortfarande hos morsan (i källaren såklart så de får vara ifred), intressen: serietidningar, Fallout 1-2, skriva på NMA, jolt cola + chips. Bär på tonvis av undertryckt ilska (mobbade i skolan, arbetsplatsen osv).

Ibland måste man får vara lite elak


signatur
Medlem
Skrivet av Cane:

inga random encounters,

Dom HAR random encounters, läste du inte intervjun? Det sker bara inte när du kör fast travel utan när du går själv.

Medlem
Skrivet av Svenpa:
Skrivet av Cane:

inga random encounters,

Dom HAR random encounters, läste du inte intervjun? Det sker bara inte när du kör fast travel utan när du går själv.

Ja och då är det inte samma sak. Sen är där inte några special encounters heller så vitt jag förstått.

Medlem
Skrivet av MKultra:
Skrivet av gryzor:

Fast de flesta som samlats på No Mutants Allowed verkar vara som huliganer i fotboll. Efter att de haft bajens färger på sig, byter de halsduk och går till nästa match och slåss för ett helt annat lag -- bara idioter m.a.o.

QFT. Har blivit bannad 3 ggr. Senast hade jag en relativt lång diskussion om 3D vy vs fast isometrisk 2D där en av moderatorerna (såklart) åkte på dyngpisk Sen var det bye-bye igen.

Lite intressant att man kan bli bannad bara för att man råkar ha bättre argument (kör inte med personangrepp såklart, vill inte sjunka till moderatorernas låga nivå).

Medelsnittspersonen på NMA: 30-40 års åldern, bor fortfarande hos morsan (i källaren såklart så de får vara ifred), intressen: serietidningar, Fallout 1-2, skriva på NMA, jolt cola + chips. Bär på tonvis av undertryckt ilska (mobbade i skolan, arbetsplatsen osv).

Ibland måste man får vara lite elak

Inte hälsosamt att ha så mycket fördommar som du har, ett litet tips bara.

Medlem
Skrivet av Cane:
Skrivet av MKultra:
Skrivet av gryzor:

Fast de flesta som samlats på No Mutants Allowed verkar vara som huliganer i fotboll. Efter att de haft bajens färger på sig, byter de halsduk och går till nästa match och slåss för ett helt annat lag -- bara idioter m.a.o.

QFT. Har blivit bannad 3 ggr. Senast hade jag en relativt lång diskussion om 3D vy vs fast isometrisk 2D där en av moderatorerna (såklart) åkte på dyngpisk Sen var det bye-bye igen.

Lite intressant att man kan bli bannad bara för att man råkar ha bättre argument (kör inte med personangrepp såklart, vill inte sjunka till moderatorernas låga nivå).

Medelsnittspersonen på NMA: 30-40 års åldern, bor fortfarande hos morsan (i källaren såklart så de får vara ifred), intressen: serietidningar, Fallout 1-2, skriva på NMA, jolt cola + chips. Bär på tonvis av undertryckt ilska (mobbade i skolan, arbetsplatsen osv).

Ibland måste man får vara lite elak

Inte hälsosamt att ha så mycket fördommar som du har, ett litet tips bara.

Precis, de är ju faktiskt i åldrarna 14-40, glöm inte bort alla klagande teens... 30-40, jösses, vad tänkte du på?;)


signatur

Good. Bad. I'm the guy with the gun

Sex finns ju för fasen i Sims 2. Inte för att jag orkar gnälla ifall det är borta från Fallout 3, finns andra saker som verkar betydligt sämre.

Medlem

Hmpf var inte sådär jätteförtjust i allt som stod där, men tänker ändå inte dömma spelet på förhand

Medlem
Skrivet av Cane:

Inte hälsosamt att ha så mycket fördommar som du har, ett litet tips bara.

Så länge man själv är medveten om att det är fördommar så tycker jag det är helt okej att ha det.


signatur
12
Skriv svar