Massiv Gears of War 2-film

Robot
Inaktiv
Massiv Gears of War 2-film

Hade varit mer intresserad av spelet om det var till PC.

Medlem

För mig jag såg den här videon för någon månad sen.

Medlem

Läste först 'Mass' i den gröna texten och blev genast intresserad och förväntansfull, sedan kom jag till '-iv gears of...'. Doh!

Hade för övrigt varit mer intresserad om Gears var ett Bra PC-spel.


signatur

'It is the mark of an educated mind to be able to entertain a thought without accepting it' -Aristotéles

Medlem

gears e ett xbox spel, himla bra med


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem

med tanke på att Gears of War 1 finns till PC så lär ju garanterat 2an komma också, tyvärr lär det ju dröja.. Avskyr att så mycket intressanta spel kommer först till konsol. Fast värst är konsol exklusiva spel...

ptr
Medlem

gick väl att se denna film i HD på gametrailers för ett tag sedan? hur som helst trevligt för folk som missat den man blir onekligen sugen på att köpa ett 360 för det här spelet!

Inaktiv

Hoppas är SP-läget är bra också :D.


signatur

War never changes.

Medlem

Oj, inte ofta man tankar i 2800 kb/sec från webben. Nog aldrig varit med om. Starkt jobbat FZ!

Medlem

GoW är så överskattat. Gubbarna är sjukt feta. Allt är en grå sörja.
Spelmekaniken är iofs ganska hyffsad men inget speciellt. Storyn är kliché.
Typiskt konsol.

Medlem

Jag tror faktiskt Gears of War gör sig bättre på konsol än på PC.

Medlem
Skrivet av Sethernis:

GoW är så överskattat. Gubbarna är sjukt feta. Allt är en grå sörja.
Spelmekaniken är iofs ganska hyffsad men inget speciellt. Storyn är kliché.
Typiskt konsol.

Smaken är som baken.


signatur

"I don't rock and roll, I BURN!"

Skrivet av Sethernis:

GoW är så överskattat. Gubbarna är sjukt feta. Allt är en grå sörja.
Spelmekaniken är iofs ganska hyffsad men inget speciellt. Storyn är kliché.
Typiskt konsol.

Håller med. Ett under att gubbarna orkade springa igenom spelet i ettan. Biffar har inte mycket till kondition inte ens muskelberg. Hade vart coolare att se Dolph Lundgren som karaktär istället. Lite Swedish power.


signatur
Inaktiv

blir nog riktigt schysst detta...

Medlem

FLÄSKIGT! Love it!


signatur

AMD Dualcore +4400, 3GB Kingston, MSI 8800GT, 350GB WD, Windows XP

Medlem

Same shit all over again, men nu ska vi inte vara sånna!
Blir säkert grymt för alla 360-fans, men tyvärr kan jag inte låta bli att garva när jag ser den här bilden : http://www.gamereactor.se/media/big/gearswar2_bilder_156898.j...

Det ser så löjligt ut, tröttnat lite på den "stora" stilen. Allt ska vara så amerikanskt, stora pumpade gubbar och fiender med "Ûbercoola" vapen och grova stönande ljud. Nej tack!

Medlem
Skrivet av radiuz:

Same shit all over again, men nu ska vi inte vara sånna!
Blir säkert grymt för alla 360-fans, men tyvärr kan jag inte låta bli att garva när jag ser den här bilden : http://www.gamereactor.se/media/big/gearswar2_bilder_156898.j...

Det ser så löjligt ut, tröttnat lite på den "stora" stilen. Allt ska vara så amerikanskt, stora pumpade gubbar och fiender med "Ûbercoola" vapen och grova stönande ljud. Nej tack!

ja f-n ger oss barbiworld istället


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Skrivet av Sethernis:

GoW är så överskattat. Gubbarna är sjukt feta. Allt är en grå sörja.
Spelmekaniken är iofs ganska hyffsad men inget speciellt. Storyn är kliché.
Typiskt konsol.

Det som gjorde att jag fastnade för Gears var just för att det var så pass "simpelt" som det är. Att klaga på att karaktärerna är "feta" är bland det dummast jag har hört. Det är knappast gjort för att vara realistiskt, utan det är fartfylld och blodig action mixat med en rolig dialog. Visst, handlingen är kanske klichéartad men det är nog även vad utvecklarna strävade efter.


signatur

"There are many aspects of human existence that I will never understand..."

Medlem

efter att ha spelat spel sen jag var 4 år så har jag aldrig njutit så mycket som att köra GOW SP på brutal.
Och fortfarade efter 2 år så finns det massa servrar som kör den MP..Och det är unikt för att vara konsol

Medlem
Skrivet av WarpGuN:
Skrivet av radiuz:

Same shit all over again, men nu ska vi inte vara sånna!
Blir säkert grymt för alla 360-fans, men tyvärr kan jag inte låta bli att garva när jag ser den här bilden : http://www.gamereactor.se/media/big/gearswar2_bilder_156898.j...

Det ser så löjligt ut, tröttnat lite på den "stora" stilen. Allt ska vara så amerikanskt, stora pumpade gubbar och fiender med "Ûbercoola" vapen och grova stönande ljud. Nej tack!

ja f-n ger oss barbiworld istället

Precis, barbie till Wii FTW!

Medlem

Va härligt! Får känslan av att allt jag störde mig med på MP i ettan är fixat. Kommer ha sjukt kul med detta spel!


signatur

I fart in your general direction

Inaktiv
Skrivet av radiuz:

Same shit all over again, men nu ska vi inte vara sånna!
Blir säkert grymt för alla 360-fans, men tyvärr kan jag inte låta bli att garva när jag ser den här bilden : http://www.gamereactor.se/media/big/gearswar2_bilder_156898.j...

Det ser så löjligt ut, tröttnat lite på den "stora" stilen. Allt ska vara så amerikanskt, stora pumpade gubbar och fiender med "Ûbercoola" vapen och grova stönande ljud. Nej tack!

Cliffy har sagt flera gånger att dom vill skapa ett hollywood blockbuster liknande spel så ja,, allt ska vara överdrivet:)

Medlem

GoW var väldigt bra coop. Finns inga många spel som jag spelat igenom på alla svårighetsgrader, det säger ändå något..

Multi var inte direkt något för mig då det inte blev så strategiskt utan mer att någon sicksackade fram till en och sköt med shotgun. GoW bevisade för mig att shooters funkade på konsoll... och sen kom CoD 4 och visade att det gick att göra ännu bättre.

Aldrig mer PC... så skönt att kunna slänga ut de osexiga burkarna och köra sin macbook istället


signatur

Well, I've got news for you pal, you ain't leadin' but two things: Jack and shit... and Jack just left town.

Medlem

Vet inte om jag gillar idéen med att man ska kunna sätta fast granater på väggarna. :/


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

Medlem

Tyckte att GoW var jäkligt roligt både SP och MP!
Har dock inget 360 så det blir inget köp men om jag hade skulle jag säkert köpa.
Det är häftigt med överdrivet blod och stora karaktärer.

Medlem
Skrivet av Boomer:

Vet inte om jag gillar idéen med att man ska kunna sätta fast granater på väggarna. :/

Har inte sett filmklippet (kommentarerna är ibland mer intressanta) men att sätta fast graneter i väggarna var sjukt roligt i Deus Ex.

Medlem

Kaleid ja i ett singleplayer spel är det oftast skoj med boobie traps, i multiplayer kan det bli otroligt frustrerande att åka på en granat så fort du går runt ett hörn, speciellt som spelmekaniken lite går ut på att man an sitta bakom skydd men ändå se runt hörnet. Öppnar liksom upp lite för camping.

Men gillar den nya funktionen för rök granater och de nya spellägena, även om guardian knappast är något nytt påfund.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

GoW fungerar bra på PC. Köp en xbox360 handkontroll om det är den du saknar, med ett bra grafikkort får du bättre grafik än konsolen. PC ägare som dissar konsol känns lite gammalt onödigt groll, man får väl spela vad man vill. Jag gillar konsolspel till pc just nu som en blandning till strategispel.

Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Vet inte om jag gillar idéen med att man ska kunna sätta fast granater på väggarna. :/

Ser rätt roligt ut men risken är att det kommer överanvändas precis som granadetaging

Medlem
Skrivet av Sethernis:

GoW är så överskattat. Gubbarna är sjukt feta. Allt är en grå sörja.
Spelmekaniken är iofs ganska hyffsad men inget speciellt. Storyn är kliché.
Typiskt konsol.

Håller med, trodde det skulle vara kul men det var bara segt och irriterande. Kylskåp till gubbar.
Enda anledningen att det gick bra på 360 var väl för att man inte märker de sega kontrollerna med en handkontroll...

Och i övrigt så säger denna allt
http://www.ctrlaltdel-online.com/comics/20080225.jpg


signatur

A bus station is where a bus stops. A train station is where a train stops. On my desk, I have a work station....what more can I say..

12
Skriv svar