Super Play förtestar Lich King

Medlem
Super Play förtestar Lich King

går att signa upp för betan på wow-europe sidan nu.

Medlem

Verkar najs, sugen på att spela igen. Men orkar inte levla upp en ny gubbe tar sån satans tid.

Medlem
Skrivet av Comstedt:

Verkar najs, sugen på att spela igen. Men orkar inte levla upp en ny gubbe tar sån satans tid.

det går mycket fortare nu att levla upp till level 60

Inaktiv

nästan så man blir lite sugen på att aktivera sitt konto igen...

Medlem
Skrivet av Krkan:
Skrivet av Comstedt:

Verkar najs, sugen på att spela igen. Men orkar inte levla upp en ny gubbe tar sån satans tid.

det går mycket fortare nu att levla upp till level 60

Jo vet, men tar fortf sådär 10 dagar, playtime. Det är ganska många timmar

Medlem

^-

Fail lvl 57 nu , 5d 18h played.

Ot; Ge mig, going for 1st kills.

Medlem

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Medlem
Skrivet av Trouler:

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Hur då ? : O

Till 70 menar jag:P

Medlem

nästan så att man blir sugen på att börja spela igen,
men får vänta på d3 istället..

Medlem
Skrivet av Trouler:

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Då väntar du ju på full resten. Eftersom "rekorden" är typ 4 dagars played och då väntar de på full resten. Men det tar ju typ längre tid tidsmässigt om man ska vänta in det hela tiden.

Medlem

Jag har inte ens lirat Burning Crusade än. Är mer spänd på D3 än WotLK ändå.


signatur

.slanger

Skrivet av xhosa:
Skrivet av Trouler:

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Då väntar du ju på full resten. Eftersom "rekorden" är typ 4 dagars played och då väntar de på full resten. Men det tar ju typ längre tid tidsmässigt om man ska vänta in det hela tiden.

Rekordet på 1-70 är 1 dag 19 timmar 39minutes played

Så 4-5 dagar verkar vara rimligt men WoW förlorar charmen ifall man sitter o stressar sig sj till 70.

Medlem

Verkar bli galet mycket bättre än BC.

Medlem

Sist tröttnade jag (ännu en gång) för att raidandet tog alldeles för mycket tid. Jobba hela dan, sen nöta bossar 5 timmar och sen direkt i säng blir för mycket i längden. Hoppas de inför något som uppmuntrar kortare raid-sessioner. Kommer hoppa på igen med WotLK tänkte jag.

Fast spelet lär ju vara helt snedvridet första 1-2 månaderna pga av att alla vill spela Death Knight. Blir nog knepigt att få ihop till instanser.

Medlem

Hur fan kan man tycka ett MMO-spel är "roligt". Oändligt jävla grindande som inte tar en någonstans...

PaZ
Medlem

När Kommer "Wow: Oblivion" som man kan spela på egen hand, faktiskt döda monstren och slippa alla människor?

Medlem
Skrivet av Philip:

Hur fan kan man tycka ett MMO-spel är "roligt". Oändligt jävla grindande som inte tar en någonstans...

Man kan säga samma sak om alla spel. Hur kan man gilla CS? Bara oändligt skjutande som inte tar en någonstans. Hur kan man gilla Mario Kart? Bara oändligt massa körande som inte tar en någonstans.

Uppenbarligen finns det folk som inte tycker som du, so faktiskt tycker MMO-spel är kul. Själv spelar jag WoW, och har gjort det i ett antal år. Det är inte spelet som håller mig kvar, det är den sociala biten. Du borde prova spela i en seriös guild nån gång, det är faktiskt en helt annan upplevelse än när du levlar.

Inaktiv
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Philip:

Hur fan kan man tycka ett MMO-spel är "roligt". Oändligt jävla grindande som inte tar en någonstans...

Man kan säga samma sak om alla spel. Hur kan man gilla CS? Bara oändligt skjutande som inte tar en någonstans. Hur kan man gilla Mario Kart? Bara oändligt massa körande som inte tar en någonstans.

Uppenbarligen finns det folk som inte tycker som du, so faktiskt tycker MMO-spel är kul. Själv spelar jag WoW, och har gjort det i ett antal år. Det är inte spelet som håller mig kvar, det är den sociala biten. Du borde prova spela i en seriös guild nån gång, det är faktiskt en helt annan upplevelse än när du levlar.

Det var en studie som visade att folk som spelar mkt FPS spel får bättre syn ^_^

jag spelade / spelar lite Guild Wars, vilket är som ett singleplayer spel med chattrum a.k.a städer.

Jag pratar med folk och gör nästan inget eftersom mina antal K timmar har lett till att jag gjort allt, det är jäävligt onödigt och jag kudne haft mycket roligt med dom timmarna jag lade ner på ett jävla spel. Spelar iofs mer nu men inte samma spel hela tiden.

WoW = Grind, (och sen som alla i klassen gör, BOTTA) VARFÖR I HELVETE LIRAR MAN ETT SPEL OM MAN BOTTAR FÖR ATT LEVLA. Fail på WoW.

Du som sger att det är den sociala delen som håller dig kvar. PRECIS samma sak för mig i guild wars. Jävla guild som man ville prata med fast man inte kände en enda. Det är det som är kul, att folk inte vet vem man är. Man kan ha kul, skit samma hur man ser ut, till skillnad från IRL där alla goes crazy över en finne eller en rynka i pannan.. "Grafikfel"

jag är trött, massor av fel, live with it.


signatur

a"C"RED -

Medlem
Skrivet av darknshy:

Du som sger att det är den sociala delen som håller dig kvar. PRECIS samma sak för mig i guild wars. Jävla guild som man ville prata med fast man inte kände en enda. Det är det som är kul, att folk inte vet vem man är. Man kan ha kul, skit samma hur man ser ut, till skillnad från IRL där alla goes crazy över en finne eller en rynka i pannan.. "Grafikfel"

lol, vart kommer du ifrån egentligen? gå med i en förening som håller på med spel eller något om du har problem att hitta folk att vara social med irl. jag har då aldrig varit med om att folk klankar ner på varandra i våran förening, iaf inte seriöst.

Medlem

"Tyckte du att Un’Goro Crater var för lite av det goda"

haha, mitt absoluta hatställe i hela wow, trodde han skämta.

nej men, längtar faktiskt. ska bli kul med nytt!

Medlem

Gillar seriöst folk som klagar på att WoW och alla MMO's är pointless, newsflash alla spel är pointless, du tjänar absolut ingenting på dom whatsoever. Så varför spelar folk spel? för att dom tycker det är skoj helt enkelt, bara för du ogillar WoW så betyder inte det att andra inte kan gilla det - samma gamla internet syndrom om och om igen verkar det som, ogilla WoW är "inne", det är "tufft" att göra det.

Tycker du inte om det behöver du inte läsa nyheterna om spelet heller, vet inte om ni har några fel på ögonen men jag ser klart och tydligt att rubriken är 'Lich King' vilket vilken gamer som helst som inte bott under en sten det senaste året kunnat koppla ihop med WoW, hoppa över artikeln bara så sparar du dig själv och dom som faktiskt gillar spelet tid.

I övrigt var det en intressant artikel, och jag ser fram emot WotLK efter att ha spelat både AoC och WAR och inte haft något vidare skoj i någon av dom.

Inaktiv

haha, du som skriver "fail på wow"..... Världens största online spel med goda marginaler? Tycker du det är fail så visst....

Medlem

Enda tråkiga intrycket jag fick av den här intejuven var att det känns som om det är en massa kvar att göra... 2009 nån ?
(visst kommer snart en beta test, men vem vet hur mycket den beta testen är av expansionen i helhelt)

Medlem
Skrivet av darknshy:
Skrivet av Deragorn:
Skrivet av Philip:

Hur fan kan man tycka ett MMO-spel är "roligt". Oändligt jävla grindande som inte tar en någonstans...

Man kan säga samma sak om alla spel....

WoW = Grind, (och sen som alla i klassen gör, BOTTA) VARFÖR I HELVETE LIRAR MAN ETT SPEL OM MAN BOTTAR FÖR ATT LEVLA. Fail på WoW.

Eh, snarare fail på dina klasskompisar? Jag håller iofs med, varför i helvete låta datorn spela åt en? Men du borde snarare ställa den frågan till dina kompisar som lägger tid på något de uppenbarligen inte tycker är kul, än Blizzard som kan konstatera att de har 10 miljoner betalande kunder.

Medlem

Tycker hela expansionen hänger på world PvP, det finns i stort sett inte i spelet nu så om inte Lake Wintergrasp revolutionerar spelet är det dött för mig.

Story? Nej den dog för länge sen.

Raiding är att binda upp sig tidsmässigt så att man får ett extra jobb, hatar det konceptet.

Hoppas nån kommer korrektur-läsa artikeln.

Medlem
Skrivet av RedDeadLobster:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Trouler:

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Då väntar du ju på full resten. Eftersom "rekorden" är typ 4 dagars played och då väntar de på full resten. Men det tar ju typ längre tid tidsmässigt om man ska vänta in det hela tiden.

Rekordet på 1-70 är 1 dag 19 timmar 39minutes played

Så 4-5 dagar verkar vara rimligt men WoW förlorar charmen ifall man sitter o stressar sig sj till 70.

Du verkar instatt din jävla random.
Du vet att när man boostar så som de gjorde så går /played TILLBAKA i tiden via instance reset timern, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Medlem

En sak jag inte fattar med wow är instanserna, som säkerligen kommer bli längre än va dom är till BC. Det är ju inte precis så att man orka sätta sig o dra ett par instanser varje vecka, för att kunna köra som största med sin guild. Spelet kan ju verkligen inte rikta sig till alla, då man måste vara hemma från skolan/arbetslös för att ha den tid som krävs för att spela.

Men visst, man kan ju questa endast om man vill det. Jag har aldrig dock varit något stort fan av instanser när jag spelade på den goda gamla tiden. Och som någon nämde, så blir väl Lich King ospelbart så som TF2 vid ny update, när ALLA ska vara exakt likadana m.m.

Inaktiv
Skrivet av xhosa:
Skrivet av RedDeadLobster:
Skrivet av xhosa:
Skrivet av Trouler:

10 dagar playtime ? o.O
Tog mig 7 dagar INNAN dem speedade upp raten på expn och la till nya quest..
Skulle chansa på 4-5 dagars playtime nu.

Då väntar du ju på full resten. Eftersom "rekorden" är typ 4 dagars played och då väntar de på full resten. Men det tar ju typ längre tid tidsmässigt om man ska vänta in det hela tiden.

Rekordet på 1-70 är 1 dag 19 timmar 39minutes played

Så 4-5 dagar verkar vara rimligt men WoW förlorar charmen ifall man sitter o stressar sig sj till 70.

Du verkar instatt din jävla random.
Du vet att när man boostar så som de gjorde så går /played TILLBAKA i tiden via instance reset timern, zzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

xhosa, du vet inte vad du pratar om. RedDeadLobster, rekordet är faktiskt på 1 dygn och 1 timme om jag har för mig rätt men då väntade de också på full rested innan de körde i instanserna på samma sätt som Athene.

xhosa, jag ska förklara hur de gjorde... Tiden gick inte bakåt iaf, det är bara så att de fick en jävla massa xp. Dem är 3st, en paladin, en mage, och killen som ska powerlvlas (detta fungerar ej längre så försök inte), paladinen drar så många som möjligt på sig själv, utan att skada dem, springer sedan till starten av instansen där magen och random kille står och väntar. Paladinen drar ner alla mobs samtidigt med hjälp av AoE sedan när de är runt 30% kickar man magen ur gruppen, han frost novar alla mobs, paladinen springer ut ur instansen, magen använder AoE för att döda alla mobs. När de är döda så kommer paladinen in igen, man invitar magen igen och random kille har fått ALL XP från mobsen vilket betyder att han fick ½ till en hel lvl per "pull".


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Inaktiv

Bara synd att han är ett fan själv, då blir det automatiskt hype.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

12
Skriv svar