DirectX 10-film - Stalker: Clear Sky

Robot
fue
Medlem
DirectX 10-film - Stalker: Clear Sky

snyggt ! first omgz

Medlem

Så jädrans dreggelvänligt,,

Medlem

Imponerande

Väldigt saftig atmosfär.

Medlem
Skrivet av fue:

snyggt ! first omgz

Uhm... det betyder inte direkt mycket att få "första posten"
Det är bara patetiskt.

Medlem

Samma som STALKER
Snyggt att titta på som videos, men bedräglig gameplay
Har nog inte varit med om värre strider och kontroller sen 90-talet.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

Medlem
Inaktiv

riktigt snyggt.. men om dom kan släppa ett spel utan buggar så vore det toppen.

Medlem

tjusigt, tjuusigt!

Medlem

blir clear sky ett helt nytt spel, eller ett tillägg till det gamla S.T.A.L.K.E.R?

- själv tycker jag inte S.T.A.L.K.E.R var så skoj...


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Clear Sky ser riktigt mysigt ut


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Såg riktigt snyggt ut!

Medlem

Synd bara att man behöver det förbannade jäkla vista för att få dx 10.... och frågan är väl om det kommer att finnas ett riktigt fungerande a-life.... rättare sagt.. Kommer clear sky bli det som orginalet var menat att bli..

Medlem
Medlem
Skrivet av HYBRiS:

Samma som STALKER
Snyggt att titta på som videos, men bedräglig gameplay
Har nog inte varit med om värre strider och kontroller sen 90-talet.

Kontrollerna var visserligen inte lika polerade som ett flertal FPS som släppts de senaste åren, men tyckte det var helt okej. Riktigt kul och engagerande spel, iaf för mig. Plus att atmosfären är bland det bästa jag haft i ett spel på senare år.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Synd bara att man behöver det förbannade jäkla vista för att få dx 10.... och frågan är väl om det kommer att finnas ett riktigt fungerande a-life.... rättare sagt.. Kommer clear sky bli det som orginalet var menat att bli..

Gör som jag, vänta till "Windows 7" Vista hade jag planer på att skaffa ett tag, men la ner dom planerna rätt snart.

Medlem

GAMMAL säger jag om den här filmen

Medlem
Skrivet av Drapan:

GAMMAL säger jag om den här filmen

word

Medlem

Det enda jobbiga med styrningen var att snubben man spelar som har en tendens ha
ett överdrivet player-bobbing rörelse mönster.

STALKER är bland kungarna i stämning och de bättre vapnena är riktigt sköna att göra headshots med.

Mycket bättre än t.ex. Crysis.

Medlem
Skrivet av Woffen:

Synd bara att man behöver det förbannade jäkla vista för att få dx 10.... och frågan är väl om det kommer att finnas ett riktigt fungerande a-life.... rättare sagt.. Kommer clear sky bli det som orginalet var menat att bli..

Jag tror det finns en mod till originalet som låser upp A-Life, det blir tämligen kaotiskt när alla NPC:er börjar att tänka självständigt.

Medlem

Kom inte längre med STALKER 1 än till gubben som stod i receptionen. Eller så tyckte jag det var jobbigt när alla val kom upp för att ta sig vidare genom dörren.

Och DirectX 10??? Aldig mer Vista i mina datorer :evil:


signatur

Det var detta...

Medlem

Håller med, sjysst video. De har lagt ner lite kraft på detaljerna!
Grafiken bli i alla fall mycket bättre i 2:an. Hoppas bara att det blir mindre buggar också.

Medlem

Varför skryter dom om grafiken? Om det var någon del som orginalet lyckades med så var det grafiken och stämningen. Istället för dx10 tjafs skulle de skryta med ett bättre inventory system, bättre quest hantering, mindre buggar, vettig ai, genomtänkt design, vettig svårighetsgrad...
Men det är klart, bra gameplay säljer inte in spel lika bra som snygg grafik.

Inaktiv

Gammal video såg den för nån månad sen.

Medlem
Skrivet av Drapan:

GAMMAL säger jag om den här filmen

word #2

Medlem

Stalker var ett skönt spel... dock ett man tröttnade på

Det jag ville ha var större, mer öppna platser, med random möte av fiender eller vänner. men men!

Inaktiv
Skrivet av FAMILJEGUFF:

Stalker var ett skönt spel... dock ett man tröttnade på

Det jag ville ha var större, mer öppna platser, med random möte av fiender eller vänner. men men!

Verkar som om dem göra mer öppna platers i det här. Om du kollar videon som nån här i diskussionen länkade, så ser man ovanfrån nångång i filmen och då är det öppet som fan.

Medlem

Spelar stalker just nu faktiskt, men med Oblivion Lost-modden såklart!
Har ni spelat stalker förut - spela det igen!
Har du inte spelat stalker förut - spela det nu!

Modden gör verkligen stalker så som det borde varit från början! Fortfarande inte helt toppen, men ökar helt klart betyget ett par snäpp!

http://forums.filefront.com/s-t-l-k-e-r-soc-modding-editing/3...

Inaktiv

Kommer att köpa för att uppleva miljöerna bara det motiverar köpet.
Har hört att de har tagit till sig kritiken från första spelet, så att jag är optimistisk!


signatur

All men are cremated equal

Medlem
Skrivet av Boulund:

Spelar stalker just nu faktiskt, men med Oblivion Lost-modden såklart!
Har ni spelat stalker förut - spela det igen!
Har du inte spelat stalker förut - spela det nu!

Modden gör verkligen stalker så som det borde varit från början! Fortfarande inte helt toppen, men ökar helt klart betyget ett par snäpp!

http://forums.filefront.com/s-t-l-k-e-r-soc-modding-editing/3...

Ja fan den modden är så jävla bra....:P Exakt så borde stalker vart från början

12
Skriv svar