DirectX 10-film - Stalker: Clear Sky

Medlem

DX10 + AA brukar väl strula lite.. så jag håller mig nog undan ifrån den trögflytande vattenångan och kör lite kantutjämning istället.. fick ju skavsår av att titta på dendär filmen..

Medlem

snyggt!


signatur

I'm the broken one who fixed it.

Medlem

hoppas det blir bättre än det första stalker, älskar deras koncept, med ett helt land som är korrupt å där får man leka love it


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Medlem

Så mycket som va fel med Shadow of Chernobyl.. Ska till mer än DX10 för att få mig att installera det igen.

Medlem

Retade mig på att vapnet var "klistrat" på plats i orginal spelet. Ger otroligt mycket att som i Half-life titlarna, låta vapnet röra sig lite när man tittar omkring.

Det och buggarna var irriterande... men detta kanske blir bättre.

Inaktiv

Ja wooow, verkligen SNYGGT. Hoppas dock att det blir mer än bara SNYGGT. ;P

Medlem

Vet inte om FZ har haft detta uppe

"Our games have always been hardcore, which has always been a struggle with publishers. Big companies always want you to make your game as easy as possible, so that any really non-intellectual person can play it. They want all sorts of tutorials to guide the player through, and this is something we've always been very resistant to. In our market we're used to having cheap games. That means all our audience play a lot of games and hence they're really hardcore about them - they want really challenging games, and they don't need to be guided through with basic explanations like, "This is your gun; this is how you move."

http://www.eurogamer.net/article.php?article_id=152393&page=2

Låter lovande

Inaktiv
Skrivet av JohnDoh:

Varför skryter dom om grafiken? Om det var någon del som orginalet lyckades med så var det grafiken och stämningen. Istället för dx10 tjafs skulle de skryta med ett bättre inventory system, bättre quest hantering, mindre buggar, vettig ai, genomtänkt design, vettig svårighetsgrad...
Men det är klart, bra gameplay säljer inte in spel lika bra som snygg grafik.

Det är bra gameplay som säljer spel men bra grafik som skapar hype, i min erfarenhet iaf.

Tyckte första spelet var riktigt bra efter en patch eller två men när jag hade kommit halvvägs in i spelet så kraschar datorn och jag måste säga att spelet inte har så högt omspelningsvärde så jag har aldrig orkat mig igenom det.


signatur

Till frågor finns det alltid svar, men för varje svar kommer också en fråga.

Medlem
Skrivet av Boulund:

Spelar stalker just nu faktiskt, men med Oblivion Lost-modden såklart!
Har ni spelat stalker förut - spela det igen!
Har du inte spelat stalker förut - spela det nu!

Modden gör verkligen stalker så som det borde varit från början! Fortfarande inte helt toppen, men ökar helt klart betyget ett par snäpp!

http://forums.filefront.com/s-t-l-k-e-r-soc-modding-editing/3...

blev besviken som fan på det gammla stalker.....
tex Pistolen, skotten sprids ju som fan... konstigt de inte patchat upp allt sådant.

EDIT: kollade in länken nu, den moden verkar ju Grymt shyst! laddar ner den själv, detta måste ju testas!

kanske äntligen får suget att klara spelet

(Moden fixar inte grafik configen så den blir som bäst?


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Inaktiv

Uppföljaren till ett av det bästa spelen jag spelat.

Folk som klagar på träffsäkerhet och att fiender inte dör fattar inte att det är rätt så bra gjort. 15skott i fötterna och armarna brukar inte döda nån medans några skott i överkroppen kan döda på färre skot. Man dör inte i verkligheten av att bli skuten i armar och ben kanske efter ett tag.

Hälften av alla hatare kunde inte förstå pistolen ibörjan, den ska suga. Sen när man får vipern så blir spelet bara bättre.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

STALKER hör till de absolut bästa spelen som släppts på PC, ser fram emot mer än något annat

Jag gillade verkligen vapnen och hur noga det var att man siktade rätt, man fick verkligen ställa ner muskänsligheten (går att göra on-the-fly på många nya möss så inga större problem eg.) Till en början gav jag upp spelet pg.a att det var så svårt att skjuta, men det hade helt med min egen okunskap att göra.


signatur
Medlem

Stalker var riktigt kasst tycker jag.
Buggigt, stelt, kass AI och tyckde inte om hur alla stalkers gick omkring i jon blund underwear kläder.

Får hoppas på att uppföljaren blir iaf spelbart...väder effekterna såg stämningfull ut iaf


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem

RobbazSweC: Va bra att du har koll på hur saker funkar när man blir skjuten. Har du otur när en kula träffar dig i tx axeln kan kulan stutsa och komma ut ur ryggen. Och tar du 15 kulor i armar och ben så lär du förblöda ganska snabbt. Gå in och titta på lite filmer när männsikor blir skjutna tack innan du utalar dig om något så dumt.


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

RobbazSweC: Va bra att du har koll på hur saker funkar när man blir skjuten. Har du otur när en kula träffar dig i tx axeln kan kulan stutsa och komma ut ur ryggen. Och tar du 15 kulor i armar och ben så lär du förblöda ganska snabbt. Gå in och titta på lite filmer när männsikor blir skjutna tack innan du utalar dig om något så dumt.

Vad bra att du har koll på S.T.A.L.K.E.R. då, där fienderna faktiskt förblöder efter ett tag.

S.T.A.L.K.E.R. är det bästa PC-spelet som någonsin skapats för mig, och jag kan inte för allt i världen förstå hur man kan klaga på AI:n i det spelet, inte när det är patchat i alla fall.

Blir nog ett nytt GFX till Clear Sky så att man kan njuta fullt ut.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Det var snyggt, men.
Jag är så less på alla dessa nya FPS-spel som kommer hela tiden och det ena är sämre än det andra.
Vars har alla RPG och äventyrs spel tagit vägen ?
Tacka vet jag blizzard att D3 är påväg!

Medlem

Meller: tack för upplysningen Där tar jag åt mig att jag inte visste vad jag pratade om


signatur

Смерть решает все проблемы. Нет человека, нет проблем

Medlem
Skrivet av xector:

Det var snyggt, men.
Jag är så less på alla dessa nya FPS-spel som kommer hela tiden och det ena är sämre än det andra.
Vars har alla RPG och äventyrs spel tagit vägen ?
Tacka vet jag blizzard att D3 är påväg!

STALKER är betydligt mer RPG än vad Diablo3 någonsin kommer vara.

Visserligen är skillsen inbyggda i olika armor och i artifakter, men imo är det betydligt mer åt ett riktigt RPG än ett hyperlinjärt hack'n'slash som D3, lovar att det varken finns någon som helst free roaming och defentivit inga fraktioner att joina eller bli fiende med i D3

AI'n i STALKER var helt okej f.ö. Ska man jämföra den med de bästa FPS'en så är den säkert inte bäst, men jämför man den lite mer rättvist med andra FPS/RPG's (deus ex, system shock, Mass Effect osv) så är den riktigt bra.


signatur
Skrivet av RobbazSweC:

Folk som klagar på träffsäkerhet och att fiender inte dör fattar inte att det är rätt så bra gjort. 15skott i fötterna och armarna brukar inte döda nån medans några skott i överkroppen kan döda på färre skot. Man dör inte i verkligheten av att bli skuten i armar och ben kanske efter ett tag.

Men ett skott i överkroppen ska ju räcka för att dom ska falla till marken till och med ett i armen skulle väll få en människa att tänka på något annat än o bara storma rätt fram...


signatur

If the left one isn´t right, right is the only one left, right?

Inaktiv
Skrivet av mr speed:
Skrivet av RobbazSweC:

Folk som klagar på träffsäkerhet och att fiender inte dör fattar inte att det är rätt så bra gjort. 15skott i fötterna och armarna brukar inte döda nån medans några skott i överkroppen kan döda på färre skot. Man dör inte i verkligheten av att bli skuten i armar och ben kanske efter ett tag.

Men ett skott i överkroppen ska ju räcka för att dom ska falla till marken till och med ett i armen skulle väll få en människa att tänka på något annat än o bara storma rätt fram...

Jäklar vad roligt det skulle vara att spela då..
Det finns en gräns när realism bara blir tråkigt.


signatur

When I'm not here, people die.

Medlem

Den här nyheten är äldre än mitt skägg för tusan.

Men tack för att ni la upp den... Lika imponerande som förra gången man såg den!

Inaktiv
Skrivet av Hymer:

RobbazSweC: Va bra att du har koll på hur saker funkar när man blir skjuten. Har du otur när en kula träffar dig i tx axeln kan kulan stutsa och komma ut ur ryggen. Och tar du 15 kulor i armar och ben så lär du förblöda ganska snabbt. Gå in och titta på lite filmer när männsikor blir skjutna tack innan du utalar dig om något så dumt.

Oj häftigt, så om jag skuter dig i armen så kan det träffa hjärtat. Nämde även att man säkert dör efter ett tag med läs det jag skrev. Bortsett från andra spel så kanske några skott i armen blir dödande. Medans i stalker så ligger dom och rycker på marken. Efter ett stort antal skott i ben eller armar. Efter ett tag så kan man även blö ihjäl eller bli så pass hjälplös att nåt annat tar livet av en. Spela spelet innan du blir en stalker hatare eller så kom du väll inte längre än till bron.

Kolla på film själv, man ska ha rätt så mycket otur om en kula ska byta riktning ordentligt.


signatur

[Core i7 920 4,2ghz] [Rampage 2 Extreme][Gtx 295] [3x2gb ddr3 1600mhz] [3 x 24tum e2400hd]
http://www.youtube.com/user/Robbaz

Medlem

Har inte klarat ettan än, men förhoppningsvis i tid till 2an:)

tfp
Medlem
Skrivet av mr speed:
Skrivet av RobbazSweC:

Folk som klagar på träffsäkerhet och att fiender inte dör fattar inte att det är rätt så bra gjort. 15skott i fötterna och armarna brukar inte döda nån medans några skott i överkroppen kan döda på färre skot. Man dör inte i verkligheten av att bli skuten i armar och ben kanske efter ett tag.

Men ett skott i överkroppen ska ju räcka för att dom ska falla till marken till och med ett i armen skulle väll få en människa att tänka på något annat än o bara storma rätt fram...

falla till marken?
men sluta, sånt händer mest på film.

om man blir skjuten med grovkalibrigt vapen så går kulan rakt igenom kroppen. med varierande utgångshål. Exempelvis palme blev sjuten med hålspets och fick då en krater till utgångshål.

Och i min mening hade stalker väldigt bra AI (gruppsamverkan, försiktighet, söka skydd osv). bra mycket bättre än crysis där de såg dig på 1000 mil genom djungel och träffade dig i ögat utan att sikta ordentligt (typ).

Inaktiv

kommer miljön att vara förstörbar? *Dregla*

Älskar stalker, satan vad man fick kämpa på slutet för att komma till den blåa stenen eller vad det var, har även upplevt att stalker har olika slut efter att ha klarat ut det några gånger.

(i slutet så får man önska vad man vill av en blå sten typ ^^,)

och han önskar olika saker!! OMG!

Medlem

För alla er som klagade på föregångaren så hade jag hållt med till 100% om att det var buggigt och bara helt enkelt slarvigt gjort. Men nu när jag vet hur det igentligen ska vara när jag har senaste patchen och avancerade shader mods installerade tillsammans med en realism mod så är spelet fruktansvärt roligt, och snyggt!
Vet inte alla moddar jag använder då jag inte sitter på min dator, men kan nämna några jag vet är bra:

Sky4CE SkyGRAPHICS Mod 1.78 eller nyaste (grymt bra för grafikälskare!)
Realism Mod
ABC - Sleeping Bag Mod
Vehicle Enhanced

Tro mig, du kommer ändra åsikt radikalt. Spelet blir flera gånger bättre. Kolla annars själv runt på http://stalker.filefront.com/file så kommer du garanterat hitta något intressant.

Medlem

Kolla hellre in det officiella forumet för STALKER, där ser man alltid de senaste MOD-releaserna och diskussionerna kring dessa.

Fruktansvärt bra spel hur som helst, skulle helt klart finnas med på min 10-i-top över bästa spel som gjorts, atmosfären når nog bara System Shock 2 upp till, vilket inte säger så lite.

STALKER är lite segt till en början, och det ser vid en första anblick inte ut som något speciellt, men när man väl kom in i det, ojojoj. Märks att de lade ner mycket tid på det, jag upplevde det aldrig som speciellt buggigt, men då jag spelade var iaf 2 patchar släppta.

Nya intryck från IGN:

http://pc.ign.com/articles/896/896711p1.html


signatur
12
Skriv svar