Robot
Buzz! Quiz TV

Vi har testat något som liknar Jeopardy i vardagsrummet fast utan Härenstams hesa väsande. Buzz! Quiz TV vill satsa på dig. Kan du svaren? Vi har inga frågor.


Medlem
Recension: Buzz! Quiz TV

Det går redan nu att ladda ner extramaterial till spelet - nya frågor...

Medlem

Jag tyckte detta Buzz var grymt skoj att spela. Givetvis inte själv, men med familj och vänner är det få spel som slår detta. Spciellt om ens familj är tokiga i Trivial Pursuit


signatur

Windows 11 - Windows 10 - Windows 7 - Windows XP - Windows 2000 - Windows 98SE - Windows 3.11 - Windows 3.1 - Ubuntu - Dos 6.22 - Roland MT-32 - Soundblaster 16 - FreeDOS - Amiga 1200 kickstart 3.2.2 - Amiga 600HD kickstart 2.0.4 - Amiga 500 kickstart 3.1 - Apollo Vampire 4+ StandAlone - Switch Oled - Wii - N64 - Snes - Nes - Master System - Megadrive - Playstation 1 - Playstation 3 - Playstation 5 - Xbox 360 - Xbox One S - Xbox Series X - Steam Deck 256 - Commodore A1084S - 5 st CRT - 5 st LCD - 4 st Tac-2 - Oculust Quest

Inaktiv

Tyckte också spelet var riktigt bra. Klart att det finns utrymme för förbättring, men efter lite patchning och DLC kommer det att bli kanon Fast jag älskar ju frågesport, TP etc.

Tycker för övrigt att det är lite synd att du inte nämner onlineläget Soffa VS Soffa eller Playstation Store materialen överhuvudtaget.

Hmm "skum" recension, förstår inte alla minus.. ?

Ok, så om man är vuxen och gillar Trivial Pursuit och Jeopardy så kommer man tycka om det?

Skrivet av Fz:

Men Buzz! Quiz TV är platt, på tok för platt. Spelets gång är densamma för varje omgång och delmomenten återkommer allihop, i samma ordning. Den enda skillnaden utgörs av att den som efter varje runda ligger sist får välja kategori för nästa, så att åtminstone frågeinnehållet varieras.

Faller spelet på detta?(är det frågesport eller Nintendo sports?) trodde kravet var att frågorna skulle ändras var tillräckligt eller vilket typ av spel väntades när ni receneserade?

Skrivet av Fz:

Vem är egentligen i målgruppen?
- Barnspel. Nej, partyspel. Nej, vuxenspel. Nej, skumspel!.

Ok om man kan göra egna frågor eller ladda ner nytt material till festen så kan man väl eliminera "besserwisserna" och lägga det på den nivån man tycker är rätt för sig eller sällskapet?

Aja ..fortfarande sugen på spelet, men får väl vänta in lite fler recensioner.

Edit:
Hur funkade alla online funktioner?, fanns det med något "Sofa vs Sofa" mode tex..?

..hittade en annan recension: 8/10
http://gameplayer.se/game_info.php?game_id=5655&section=1#mai...


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Skumrecension!!! Chefsredaktör eller Praktikant är frågan....svaret är inget av det båda. Denna recension håller inte måttet, irrelevant information och oförmåga att ta till sig något så enkelt som frågesport. Posta inte en test om du inte kan få fram något vettigare!! Buzz till PS3:an är precis det man önskat och med hjälp av folks flittiga frågeskrivandet, är spelet nära nog oändligt stort vad det beträffar frågor. Köp och ha kul för Buzz är Buzz, precis som det ska vara!

Inaktiv

Jag måste faktiskt hålla med dessvärre, tycker att recensionen verkar lite luddig, och ett betyg på 2/5 kommer inte hindra mig från att köpa det


signatur

SinnicaHax.se presenting Controversy, signed on Conspiracy Ltd. - Release Summer 2009.

Medlem

Har kört Buzz några dagar, själv och med vänner. Ger det 4/5.

Det är riktigt råskoj! Det negativa jag upplevt:
- alltid samma moment i samma ordning (som recensenten också upplevt), "dags att stoppa klockaaaaaaaan!" blir lite lamt efter 100:e gången då den svenska rösten blir rätt så jobbig
- bökigt att gå via huvudmenyn för att starta en ny omgång, borde gå med ett tryck att få en ny omgång med samma spelare

Ett perfekt spel för att dra igång stämningen på en fest. Sen när alla har fått sig en drink eller två kan man plocka fram Singstar och höja ribban ytterligare.

Medlem

Buzz är hur kul som helst! Har fixat Sci-fi frågorna via Playstation Store också


signatur

Welcome to the Manglerdome

Inaktiv

Aj lite svidande kritik, men som sagt frågeshow är frågeshow... Gillar man TP så kanske detta är ett komplement

Medlem

Nu när det är PS3 på plats blir det en tvåa OFC.


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Kört detta på svenska (tyvärr) på PS2 hos polarna, riktigt, riktigt roligt, då även tjejerna kan vara med och ha skoj -- guldspel för lite.. ptja.. mys


signatur

Move.L #beef, $4
Om du läser detta, har jag aptråkigt på jobbet -- och andra sidan, verkar du ha det också, ska vi ligga med varandra?

Medlem

Spela de hos en kompis en gång, askul!!


signatur

////Mr.Waterboy
Frukta inte vapnet, frukta bossen som använder det.

Inaktiv

Sist jag lirade Buzz så var det hyfsat roligt, har ingen större koll på dem olika Buzz-versionerna, om den nu ens finns överhuvudtaget. Men det kan bli skoj vid större sällskap, 3-4st.

1
Skriv svar