Battlefield: Bad Company

Robot
Battlefield: Bad Company

I ärlighetens namn var inte förväntningarna i topp efter att jag fick se en förhandsvisning av Dices senaste shooter i våras. Därför är det roligt att konstatera att Battlefield: Bad Company blev riktigt, riktigt bra.

#battlefield-2-modern-combat, #enemy-territory-quake-wars


Medlem
Recension: Battlefield Bad Company

Medlem

Bra recension! Ljudet håller toppklass, bästa jag hört i ett spel på länge.

Medlem

dice skulle polerat spelet lite mer, världen är ganska tom och tråkig, det är dom små detaljerna som skiljer ett bra spel mot ett mediokert lir. när jag sprang runt i singelplayer undrade jag hela tiden varför är vi ensamma, var är alla djur och fåglar, varför ser alla hus ut som lego? tomma och statiska, tänk er BD med samma detaljer som cod4, vilket underbart spel det hade blivit.


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Medlem

Ljudet är rent ut sagt gudomligt, kan inte komma på något spel som låter bättre. Även multiplayer är förjävla grymt. Det enda som stör mig är småsaker i singleplayer, men i helhet är SP grymt bra de också.

Inaktiv

åh, bara o längta efter en "motsvarighet" med frostbite till pc nu då

Medlem

Äckligt roligt spel, har själv bara spelat demot på grund av att jag är pank men demot är ju sjukt skoj, köper klart fulla versionen då jag har pengar


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Kan inte hålla med om att det blev bra, är faktiskt riktigt mediokert. Ända som sticker ut är som sagt ljudet.


signatur
Medlem

Blir nog ett köp när jag får lite pengar och tid över. Tycker demot var helt OK.


signatur

I'm a snake, follow me!

Medlem

Jag vill ha frostbite till pc :/ BF3!!!!!!

Medlem

En viktig fråga, när du skjuter sönder väggar och mög stannar då allt skräp eller försvinner de rakt ner genom marken som i Gudfadern?

Medlem

Varför ska ni envisas med att förstöra varje recension genom att visa betyget i början nuförtiden? Börjar bli lite irriterad över det...

Spelet verkar riktigt härligt, och jag önskar att jag hade ett Ps3 eller Xbox 360...

Medlem

Har lirat demot på min ps3, men jag klarar fan inte av sådana spel med gamepaden, stelt och irriterande. Skönt ljud och humor, men jag sitter hellre och hoppas på en pc-version.

Medlem

"Det här är ljusår bättre en det fördummade Battlefield 2: Modern Combat som gjorde ett mediokert gästspel på förra generationens konsoler."

Och så läser man betyget BF2:MC fick av FZ, som är 4/5. Som Bad Company dvs, kommer recensenter om något år säga att BC var en riktig katastrof?
BF:2142 fick även 4/5 ser jag nu och det var ju inte någon höjdare.

Inaktiv

Haha vafan är det för Variation i Bad Company?

Skrivet av Håkan:

"Det här är ljusår bättre en det fördummade Battlefield 2: Modern Combat som gjorde ett mediokert gästspel på förra generationens konsoler."

Och så läser man betyget BF2:MC fick av FZ, som är 4/5. Som Bad Company dvs, kommer recensenter om något år säga att BC var en riktig katastrof?
BF:2142 fick även 4/5 ser jag nu och det var ju inte någon höjdare.

Därför borde FZ skaffa 10 gradig skala.

Inaktiv

Håkan: det var en annan recensents åsikt om Modern Combat, inte min. En del gillade det, jag gjorde det inte. Men jag förstår din poäng, lite förvirrande blir det nog.

Jag tror nog att de flesta som spelat båda två skulle hålla med mig om att BC är betydligt bättre på alla plan.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

dice skulle polerat spelet lite mer, världen är ganska tom och tråkig, det är dom små detaljerna som skiljer ett bra spel mot ett mediokert lir. när jag sprang runt i singelplayer undrade jag hela tiden varför är vi ensamma, var är alla djur och fåglar, varför ser alla hus ut som lego? tomma och statiska, tänk er BD med samma detaljer som cod4, vilket underbart spel det hade blivit.

AMehhh det är ju just där skillnaden ligger... sluta jämnföra de båda?

Du får ju tänka på att Cod är en INF-shooter som fokuserar på små banor och det är även det deras motor är byggd för.. klart som fan att de är mer detaljerade osv.

Battlefield har alltid siktat storskaligt och med det får detalj rikedomen lida men Bad Company är defenitivt det mest immersiva och snyggaste av battlefield spelen hittills.

1942 är fortfarande kungen dock för det var först om man inte räknar med Codename Eagle.

Medlem

Ordet "riktigt" användes 9ggr i recensionen, det är inte riktigt normalt.

Medlem

hmm kanske blir ett köp trotsallt, hoppas man blir nöjd

Medlem

Känns som den här sidan blir mer och mer likt gametrailers. Allt är tagit från 360 version ovaste vilket spel det är.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv
Skrivet av Mabec:

Ordet "riktigt" användes 9ggr i recensionen, det är inte riktigt normalt.

riktigt konstigt att du sitter och räknar varje gång riktigt används, hade inget riktigt problem med att riktigt nämdes, störde mig inte riktigt så mycket som det störde dig.

Har spelat bf från realesen och jag tycker det är ett riktigt bra spel, men. FPS spel funkar bäst på PC, jag får anstränga mig för att kunna styra denna gubbe vilket är frustrerande. Mycket möjligt att det är jag som är nybörjare med FPS spel på konsol dock...

Inaktiv
Skrivet av zauii89:
Skrivet av WarpGuN:

dice skulle polerat spelet lite mer, världen är ganska tom och tråkig, det är dom små detaljerna som skiljer ett bra spel mot ett mediokert lir. när jag sprang runt i singelplayer undrade jag hela tiden varför är vi ensamma, var är alla djur och fåglar, varför ser alla hus ut som lego? tomma och statiska, tänk er BD med samma detaljer som cod4, vilket underbart spel det hade blivit.

AMehhh det är ju just där skillnaden ligger... sluta jämnföra de båda?

Du får ju tänka på att Cod är en INF-shooter som fokuserar på små banor och det är även det deras motor är byggd för.. klart som fan att de är mer detaljerade osv.

Battlefield har alltid siktat storskaligt och med det får detalj rikedomen lida men Bad Company är defenitivt det mest immersiva och snyggaste av battlefield spelen hittills.

1942 är fortfarande kungen dock för det var först om man inte räknar med Codename Eagle.

Njaee, kan inte hålla med. Måste säga att BF2 är kungen, tror jag har brännt ca 500 H på detta spel. Så otroligt roligt när man får igång teamplay, trots buggar och otroligt konstiga hitboxes så är detta ett otroligt spel. Dock inget spel jag skulle ta upp och spela igen.

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Känns som den här sidan blir mer och mer likt gametrailers. Allt är tagit från 360 version ovaste vilket spel det är.

Troligen för att dom får 360-upplagan att recensera.


signatur

dom förnedrar hela Gamer-world!!!

Medlem

Alldeles för högt betyg. Jag tyckte cod 4 var roligare än detta. Men folk tycker olika antar jag.

Medlem

var andra spelet jag köpte till mit xbox360 elite och jag är riktigt nöjd!
det är riktigt roligt att spela inte testat online läget så bara singel palyer håller top klass!:)


signatur

Spela spel är kul ibland.

Medlem
Skrivet av WarpGuN:

dice skulle polerat spelet lite mer, världen är ganska tom och tråkig, det är dom små detaljerna som skiljer ett bra spel mot ett mediokert lir. när jag sprang runt i singelplayer undrade jag hela tiden varför är vi ensamma, var är alla djur och fåglar, varför ser alla hus ut som lego? tomma och statiska, tänk er BD med samma detaljer som cod4, vilket underbart spel det hade blivit.

håller helt med! Bad company känns som att allt liv flygit sin väg. COD4 är och förblir ett av de mest atmosfäriska spelen någonsin.


signatur

- I mean gaming journalists look bad just writing about stuff, but when you put them in front of a camera...a whole new dimension of bad is created.

Inaktiv

Älskar spelet!!!

Inaktiv
Skrivet av Fargo:

Alldeles för högt betyg. Jag tyckte cod 4 var roligare än detta. Men folk tycker olika antar jag.

Det är två olika spel, cod4 siktar på speed och inte lika mycket teamplay. Och BF siktar på större banor och mer teamplay. Spelen passar bra i olika lägen:P

123
Skriv svar