Battlefield: Bad Company

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Känns som den här sidan blir mer och mer likt gametrailers. Allt är tagit från 360 version ovaste vilket spel det är.

Det är inte det enda som blir mer och mer likt GT, tycker betygen också börjar bli allt för lika... Kanske dags att fixa lite recensenter som vågar skriva annat än positivt. Jag menar spelet är ju som högst 3/5, sen att folk köper allt som är första person nu för tiden ska inte reflekteras på recensioner.

Inaktiv
Skrivet av redmac:
Skrivet av WarpGuN:

dice skulle polerat spelet lite mer, världen är ganska tom och tråkig, det är dom små detaljerna som skiljer ett bra spel mot ett mediokert lir. när jag sprang runt i singelplayer undrade jag hela tiden varför är vi ensamma, var är alla djur och fåglar, varför ser alla hus ut som lego? tomma och statiska, tänk er BD med samma detaljer som cod4, vilket underbart spel det hade blivit.

håller helt med! Bad company känns som att allt liv flygit sin väg. COD4 är och förblir ett av de mest atmosfäriska spelen någonsin.

Som WarpGuN sa förut så är banorna i bf enorma och är svåra att vara lika detaljerade som cod4. Dock har du rätt, cod4 är ett riktigt bra spel, tänk dig cod4 med samma kvalite på ljudet som bf:heart:(inte för att ljudet är dåligt i cod4)

Medlem

AI:n är tokigt skum. Fienden vänder aldrig pipan mot dina kompisar i singelplayer-delen utan endast mot DIG... Sjukt störande i vissa situationer där det krävs tid, t.ex att få lås på en tank för att kunna kalla på flygunderstöd.

Dessutom känns det även som att även dina kompisar tycks skjuta bara några enstaka kulor mot fienden och träffar aldrig heller.

Inaktiv

Mabec: du har rätt i att det blev några "riktigt" för många i texten. Så går det när man som vikarierande redaktör får korrläsa sin egen text, man missar ibland...

Har fixat till lite nu, tack för feedbacken.

Medlem

Av demot att döma så var frostbite inte riktigt så imponerande som lovkörerna indikerat. Miljön såg rätt trist ut, vattnet såg riktigt tråkigt ut och trädfällningen var blek, ljudet däremot var riktigt bra och nog kan mp-delen erbjuda en del underhållning även om permanenta unlocks är kasst iom att det bara leder till att nötande belönas snarare än "performance".

När priset faller lite så blir det väl ett köp.

Medlem

Eftersom alla envisas med att jämnföra dem så, isf Ljuden och inlevelsen i BF BAD company är ju grymt mycket bättre än i Cod.

Båda spelen är riktigt snygga där är det inget att disskutera det blir oavgjort.

Storyn vinner ju call of duty självklart.

Multiplayer... vad ska man säga? Vene två helt olika spelstilar... sen är Bad Company consol exklusivt vilket gör det till ett dumbed-down spel vad gäller möjligheter jämnfört med cod.

BUT!
Återigen jag tycker man inte ska jämnföra dem... de är så otroligt olika men ändå så lika... det vore nästan som att jämnföra COD 1 med Battlefield 1942... ser ni INTE skillnaden??

Inf shooter
BF shooter

Tycker Dice ändå gjorde ett extremt bra jobb med banorna för att tänka på deras storlek.

Inaktiv

Bästa spelet i serien iaf Ger spelet också 4/5.


signatur

i7-4770K @4.3GHz, 16GB RAM, 120GB SSD + 5TB, GTX 780 3GB VRAM, 24" 144Hz 3D, Win8.1 PRO

Inaktiv

Jag tycker att recensionen är helt jävla jätteslarvig.

Skäms för att läsa FZ när jag ser sånt här hobbykludd, sparka Nils Karlén.

Inaktiv

Tack för ett konstruktivt första inlägg internet_kille!

Medlem

Hah

Men visst skulle man kunna hoppas på lite större ordspråk, var är övriga redaktionen? Solsemester?

Inaktiv

Testade demon till X360 och jag blev inte imponerad. Är fullversionen verkligen mycket bättre?


signatur

War never changes.

Medlem

Har dom förbättrar multiplayer delen från demot? Var ju otroligt irriterande att inte kunna byta lag eller byta squad. Något som gjorde det väldigt knepigt att spela tillsammans med kompisar ibland. Då man kunde hamna på olika lag eller i bästa fall i samma lag men olika squads. Visst i rankade matcher kanske man inte ska tillåta sådant för att förhindra statswhoring, men att inte kunna spela en vanlig orankad match med sina kompisar är sjukt frustrerande. Detta är ett genomgående problem i många konsol spel som oftast inte ens nämns i recensioner, utan multiplayer lägena prisas fast dom är ljusår efter den standard man ofta kan hitta i PC motsvarigheterna.

I övrigt håller jag dock med recensenten. Demot var riktigt kul i multiplayer även om banan kunde varit roligare.


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Sjukt sugen på det här spelet. Synd bara att min 360 är på reparation varannan vecka


signatur
Medlem

Bra recension. Blir nog ett köp när min xbox är lagad

Medlem

Under bilden med en tank i öknen står det:
Jag kanske är ute och cyklar här men jag får faktiskt känslan av att landskapet är inspirerat av svensk natur.

Lite kul...

Medlem

Om det hade varit med coop så hade jag sprängts av glädje..


signatur

/Nordis

Medlem

Tycke jag läste eller såg någonstans långt innan spelet släpptes att det skulle vara coop för 4 spelare men det visade sig vara fel.

Annars ett toppenspel, bästa FPS på konsol enligt mig, CoD4 rår inte på det då det saknar fordon, som Nils säger, att köra med en Bradley ner för en backe igenom buskar och staket, inte mycket slår det inom spel.


signatur

Wune - "jo jag klarar crysis på high på allt för jag har 4 gig i ram minne. och dom är på 800 Mhz." - I lol'ed

Medlem
Skrivet av jmkbiker:

Under bilden med en tank i öknen står det:
Jag kanske är ute och cyklar här men jag får faktiskt känslan av att landskapet är inspirerat av svensk natur.

Lite kul...

Men det är ju sandstränderna i Skåne ser du väl!

Medlem
Skrivet av Night Hawk:

Känns som den här sidan blir mer och mer likt gametrailers. Allt är tagit från 360 version ovaste vilket spel det är.

Ja riktigt tråkigt att det är så


signatur

hejsanhejsanhejsan

Medlem

Gah måste ha

Medlem

Night Hawk och mosoloa1: Där kan ju finnas någon anledning bakom detta.
T.ex att det är fler som har Xbox 360 i Sverige.
Nordisk Film är inte lika villiga som Microsoft att skicka recensions-exemplar.

Men någon på FZ kan kanske ge ett bättre svar i frågan.

Medlem
Skrivet av Wardancer:

Har dom förbättrar multiplayer delen från demot? Var ju otroligt irriterande att inte kunna byta lag eller byta squad. Något som gjorde det väldigt knepigt att spela tillsammans med kompisar ibland. Då man kunde hamna på olika lag eller i bästa fall i samma lag men olika squads. Visst i rankade matcher kanske man inte ska tillåta sådant för att förhindra statswhoring, men att inte kunna spela en vanlig orankad match med sina kompisar är sjukt frustrerande. Detta är ett genomgående problem i många konsol spel som oftast inte ens nämns i recensioner, utan multiplayer lägena prisas fast dom är ljusår efter den standard man ofta kan hitta i PC motsvarigheterna.

I övrigt håller jag dock med recensenten. Demot var riktigt kul i multiplayer även om banan kunde varit roligare.

Angående att man hamnar i fel grupp, det verkar endast gälla i det första spelet man spelar, då dem kastar in en huxflux i samma lag, men i nästa runda så är man tillsammans alla i en squad. Segt att vänta dock.


signatur

Videomupp

Medlem

Wildthing, har väl med balansen att göra antar jag. Men tycker fortfarande det är en katastrof att inte kunna få byta lag/squad som man vill på orankade matcher...


signatur

Varning, ovanstående text kan innehålla särskrivning.

Medlem

Fan jag är ingen konsol person... Det är underbart ljud...Snyggt men totalt ospelbart med en djälva gamepad i näven...detta skall ju spelas med en mus ffs


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Om coop fanns med och att det fanns för pc så hade det varit givet köp!
testat spelet hos en polare som har det och jag gillade det starkt, det hade det mesta som jag saknat i tidiga Bf spel! synd att coop inte kom med
Har bara spelat kort stund 30 mins i SP men det verkar grovt härligt spel. Cod 4 i all ära men m..m..m.. fordon pwnar hårt

Medlem

Roligt lir! Men jag stör mig på att siktet "fastnar" i läge i någon sekund. Det är tillräckligt för att göra det irreterande. Ska det vara så eller? Har jag tryckt i någon skum inställning?

Inaktiv
Skrivet av zaphiren:

Testade demon till X360 och jag blev inte imponerad. Är fullversionen verkligen mycket bättre?

Plöjde igenom SP-läget igen och den här gången var det faktiskt riktigt roligt. Kanske blir ett köp ändå.


signatur

War never changes.

Inaktiv
Skrivet av molis:

Roligt lir! Men jag stör mig på att siktet "fastnar" i läge i någon sekund. Det är tillräckligt för att göra det irreterande. Ska det vara så eller? Har jag tryckt i någon skum inställning?

BF:BC har ett litet hjälpmedel för att kunna sikta, så den hjälper till att följa t.ex. en gubbe som springer i sidled. Detta kan kännas konstigt i början, men hjälper nått fordjavlogt.

Medlem

Absolut roligaste krigs shootern på länge. Både Single och Multiplayer delen e hellt suveränt ihop knåpade. Ett givet köp för alla som gillar fps och det där lilla extra.

Medlem

Är sugen på detta. Ska man byta in GTA4 tro?


signatur

Besök Patch Is Online för väldigt svala spelrecensioner.

123
Skriv svar