Battlefield: Bad Company

Medlem
Inaktiv
Skrivet av Boomer:

Är sugen på detta. Ska man byta in GTA4 tro?

Låter som en plan, gta är över tyvärr. Slutat spela mitt sedan några veckor, men vet ej hur mycket du spelar det.
Det bästa skulle dock vara ha kvar gta IV och köpa BF:O

Medlem

Cool, funderar på att köpa

Medlem

Off-topic: Ja, GTA4 känns verkligen överspelat när man väl kommit igenom det en gång... Hoppas på DLC:n på 360 fortfarande men tills dess är det annat som lockar.

On-topic: Hmm... Testade betan på DICE och har kört demot men inte fastnat för någon av dem faktiskt. Var det verkligen en förbättring när det väl var klart? Det jag irriterat mig mest på är att förstörelsen är lite "styrd"... rutmönster på byggnaderna som bestämmer vart man kan skjuta hål typ (2x2 meter per ruta)... Jag tycker det är mycket härligare fysik i Crytec-motorn på den punkten.

AI är en stor punkt för mig. Saknar riktigt bra AI i många av de stora FPS-titlarna. Verkar som mer kräm läggs på grafik och fysik än AI vilket är lite trisst...


signatur

- r4z0r -

Medlem

"ljusår bättre en det fördummade"

_än_ det fördummade kanske?

Medlem

Bra recension i min mening. BF Bad Company förtjänar minst 4/5.


signatur

AMD 64 x2 3800+ 2.2Ghz(Klockad): 3Gb DDR Dual channel: Geforce 8800GT, Soundblaster X-FI Music

Medlem

Jag är helsåld på spelet ^_^ SP är kul, men har sina brister på AI och saker, men BF är all bout the Multi för mig, och jag tycker att BC har lyckats. Dock kan det bli för lite skydd ibland, och man tycker att man dör av att bli skjuten i ryggen 70% av tiden.


signatur

Videomupp

Redaktör
Skrivet av Fargo:

Alldeles för högt betyg. Jag tyckte cod 4 var roligare än detta. Men folk tycker olika antar jag.

Japp. FZ:s recensent tyckte att Call of Duty 4 var värt 4,5 i betyg (på den tiden körde vi halvbetyg också, vilket vi inte gör längre).

Skrivet av Night Hawk:

Känns som den här sidan blir mer och mer likt gametrailers. Allt är tagit från 360 version ovaste vilket spel det är.

I fråga om flerplattformssläpp spelar det sällan roll om vi bedömer PS3 eller 360, de är ofta väldigt lika varandra. Men överlag är utgivarna piggare på att skicka recensionsex till 360.

Skrivet av Håkan:

"Det här är ljusår bättre en det fördummade Battlefield 2: Modern Combat som gjorde ett mediokert gästspel på förra generationens konsoler."

Och så läser man betyget BF2:MC fick av FZ, som är 4/5. Som Bad Company dvs, kommer recensenter om något år säga att BC var en riktig katastrof?

Som Nils redan har sagt: Modern Combat recenserades av en annan skribent. Åsikter varierar, som bekant.

Skrivet av UltimateForLife:

Därför borde FZ skaffa 10 gradig skala.

Det gör ju ingen som helst skillnad i detta fall. När Modern Combat recenserades körde vi elvagradig skala (0, 0,5, 1... 5). Det fick 4 i betyg, precis som Bad Company fick nu, när vi kör enbart hela betyg (0, 1... 5).

Skrivet av internet_kille:

Jag tycker att recensionen är helt jävla jätteslarvig.

Skäms för att läsa FZ när jag ser sånt här hobbykludd, sparka Nils Karlén.

Kritik blir fullständigt meningslös när man inte talar om varför man är kritisk... Förklara vad som är slarvigt så kan vi ta åt oss av feedbacken.


signatur
Medlem

Inte orkat läsa vad ni andra skrivit! Men ang AI:n så JA den är inget bra alls när man kör på lättaste, testa svåraste istället kanske? Enorm skillnad...

Medlem

Vad en recensent tycker kan aldrig vara fel då det är hans egna åsikt, precis som att Du har en åsikt.

...och du, bra skrivet!


signatur

Man mår bra av Apple produkter!

dmn
Medlem

Shooters i allmänhet och FPS i synnerhet hör hemma på PC med mus och tangentbord.

Medlem
Skrivet av dmn:

Shooters i allmänhet och FPS i synnerhet hör hemma på PC med mus och tangentbord.

Jävla bakåtsträvare, testa Cod4 på en konsoll i några dagar och om du fortsvarande klagar då har du antagligen en kromosom mer än alla andra eller så vill du bara inte erkänn att du har fel.

FPS på konsoll äger, ger mycket bättre känsla med en stor TV och maffigt ljud, och man har lättare att leva sig in i det i en soffa. Det blir även rättvist för alla online då alla sitter med samma handkontroll och ingen har bättre mus/musmatta eller bättre dator än någon annan.

Ska även tillägga att detta kommer från en inbiten FPS spelare sedan många år tillbaka, jag har spelat FPS ända sedan Quake 2 och sedan dess spenderat oändligt antal timmar och dagar framför diverse FPS, speciellt CS och BF2. Jag kunde omöjligt förstå hur man kunde spela FPS på en konsol, sen köpte jag en PS3 ihop med CoD4, och nu, som du ser, är jag frälst.

Enda anledningen till att jag har kvar min PC i dagsläget är för att spela Strategispel och kommande D3, resten av genréna är helt överlägsna på konsoll.


signatur

En styck signatur.

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av dmn:

Shooters i allmänhet och FPS i synnerhet hör hemma på PC med mus och tangentbord.

Jävla bakåtsträvare, testa Cod4 på en konsoll i några dagar och om du fortsvarande klagar då har du antagligen en kromosom mer än alla andra eller så vill du bara inte erkänn att du har fel.

FPS på konsoll äger, ger mycket bättre känsla med en stor TV och maffigt ljud, och man har lättare att leva sig in i det i en soffa. Det blir även rättvist för alla online då alla sitter med samma handkontroll och ingen har bättre mus/musmatta eller bättre dator än någon annan.

Ska även tillägga att detta kommer från en inbiten FPS spelare sedan många år tillbaka, jag har spelat FPS ända sedan Quake 2 och sedan dess spenderat oändligt antal timmar och dagar framför diverse FPS, speciellt CS och BF2. Jag kunde omöjligt förstå hur man kunde spela FPS på en konsol, sen köpte jag en PS3 ihop med CoD4, och nu, som du ser, är jag frälst.

Enda anledningen till att jag har kvar min PC i dagsläget är för att spela Strategispel och kommande D3, resten av genréna är helt överlägsna på konsoll.

Den som söker han finner...därför man tycker vissa är överdjälviga på consolmarknaden mmmm visst...får nog bli en sådan för det är coolt på fet tv...men styrningen är fortfarande skit....

http://www.console.se/xbox360/tillbehor/xfpssniperplus.html


signatur

Alfa Bertil

Medlem

Säker på att du tänker på HDR (som generellt menas i bildkontext) och inte http://en.wikipedia.org/wiki/XDR_%28audio%29

dmn
Medlem
Skrivet av orkaupptaget:

Jävla bakåtsträvare

Är jag en bakåtsträvare för att jag väljer att spela med den bättre och snabbare input-devicen (mus) framför den oexakta och långsammare (gamepad)?

Skrivet av orkaupptaget:

FPS på konsoll äger, ger mycket bättre känsla med en stor TV och maffigt ljud

Att stor bild är trevligt kan jag hålla med om. Föredrar dock högre upplösning än vad man får ut från konsollerna. Alltså föredrar jag en stor skärm framför en stor TV när det gäller FPS.

Vad har ljudet med skillnaden pc/konsoll att göra?
Finns väl inget som hindrar en från att ha maffigt ljud till datorn? Jag själv har en riktigt tjock sub i mitt ljudsystem till datorn, den flyttar luft så det räcker och blir över.

Skrivet av orkaupptaget:

och man har lättare att leva sig in i det i en soffa.

Jag tycker precis tvärtom.

Skrivet av orkaupptaget:

Enda anledningen till att jag har kvar min PC i dagsläget är för att spela Strategispel och kommande D3, resten av genréna är helt överlägsna på konsoll.

Finns ingen genre som är överlägsen på konsoll, eftersom en PC klarar ALLT en konsoll klarar, bortsett från att vara extremt enkel att använda och billig i inköp.

Inaktiv

3/5 bad company är ett helt ok spel som ger ett par timmars nöje, men inte mycket mer. som redan noterats så är ai i spelet riktigt kasst. inte bara fienderna utan även medlemmarna i din grupp agerar stundtals riktigt korkat (t.ex. när gubbar vägrar röra sig ur fläcken eller står och trycker mot en väg i ett försök att komma fram). kan man leva med att alla gubbar i spelet är mer eller mindre idioter samt ett antal andra skönhets fläckar så kan man ha det roligt för en stund.

edit. rackans massa stavfel, har inte riktigt vaknat än

Medlem

det är mer än fingrarna som behöver vakna till för att din recension ska bli rätt.

Jag tycker däremot att det är ett underbart spel. Visst storyn är kort men så rolig att man kan förlåta dice. Multiplayer är väldigt kul att spela framför allt när man teamar upp med en polare och kommunicerar över headsetet. en Army of Two....hehe...fattar ni...en Army of Two.....he...he....suck.


signatur

Medlem i Asgard, en svensk Star Citizen organisation.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/ASGARD

Min referral code: STAR-92KM-Q67T, https://robertsspaceindustries.com/referral-program
Använd gärna när du skapar ditt konto. Relaterade frågor? Skicka gärna ett PM.

Inaktiv
Skrivet av Scr33d:

det är mer än fingrarna som behöver vakna till för att din recension ska bli rätt.

Jag tycker däremot att det är ett underbart spel. Visst storyn är kort men så rolig att man kan förlåta dice. Multiplayer är väldigt kul att spela framför allt när man teamar upp med en polare och kommunicerar över headsetet. en Army of Two....hehe...fattar ni...en Army of Two.....he...he....suck.

hmm, efter spelat igen hela bad company så håller jag med. mitt betyg var inte rätt. det är mer 2/5. att ai suger är bara en av många brister. visst kanske roligt ibland, men... det samma med mp, helt ok men det finns betydligt bättre.

Medlem

när blir vinnarna utsedde i BF:C tävlingen då?

Medlem

DICE is in Bad Company!
They are in bed with M$ and Sony.

Medlem
Skrivet av jimmah:

när blir vinnarna utsedde i BF:C tävlingen då?

Det har dom redan blivit, även om fragzone utav någon anledning okänd för mig inte publicerat vinnarna på vanligt vis (ett nyhetsinlägg), så har vinnarna fått sina ex för länge sedan

Medlem
Skrivet av orkaupptaget:
Skrivet av dmn:

Shooters i allmänhet och FPS i synnerhet hör hemma på PC med mus och tangentbord.

Jävla bakåtsträvare, testa Cod4 på en konsoll i några dagar och om du fortsvarande klagar då har du antagligen en kromosom mer än alla andra eller så vill du bara inte erkänn att du har fel.

FPS på konsoll äger, ger mycket bättre känsla med en stor TV och maffigt ljud, och man har lättare att leva sig in i det i en soffa. Det blir även rättvist för alla online då alla sitter med samma handkontroll och ingen har bättre mus/musmatta eller bättre dator än någon annan.

Ska även tillägga att detta kommer från en inbiten FPS spelare sedan många år tillbaka, jag har spelat FPS ända sedan Quake 2 och sedan dess spenderat oändligt antal timmar och dagar framför diverse FPS, speciellt CS och BF2. Jag kunde omöjligt förstå hur man kunde spela FPS på en konsol, sen köpte jag en PS3 ihop med CoD4, och nu, som du ser, är jag frälst.

Enda anledningen till att jag har kvar min PC i dagsläget är för att spela Strategispel och kommande D3, resten av genréna är helt överlägsna på konsoll.

Hehe FPS på konsoll, PC=överlägsen alltid på allt. Stor tv å bra ljud mmmm, kör både PC & 360 på projektorn=stort, och datorn har mycket bättre grafik(sjuk skillnad) att jag överhuvud taget har en 360 är skrämmande.

Medlem
Citat:

Hehe FPS på konsoll, PC=överlägsen alltid på allt. Stor tv å bra ljud mmmm, kör både PC & 360 på projektorn=stort, och datorn har mycket bättre grafik(sjuk skillnad) att jag överhuvud taget har en 360 är skrämmande.

they call him mr troll


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Medlem
Citat:

Men Frostbite i all ära, det finns en del av Bad Company som överglänser allt annat och det är ljudet. Jag kan helt ärligt säga att ljudet är det bästa jag någonsin hört i ett spel. High Dynamic Range kallas det tydligen för och det är extremt kompetent. Skottsalvor låter realistiska ute i det öppna men hoppa in i ett hus och de låter helt annorlunda. Explosioner dränker allt annat ljud och har du oturen att stå nära en desintegrerande vägg kommer dina öron att ringa ordentligt medan du vacklar i skydd.

Huh?
Olika ljud beroende på miljö och shellshock-ringningar är väl inget nytt? Det har väl de flesta krigsspel idag?
Eller är det nytt på 360?

Inget illa menat, men har svårt att förstå vad som skulle vara så bra med ljudet genom den beskrivningen. Pekar bara ut saker som alla andra spel redan har. Slå på EAX 5.0 bara.


signatur

www.spelkult.se - Spelkult

123
Skriv svar