Diablo III till konsoler "en teoretisk möjlighet"

Medlem

Tycker inte konsolerna skall få en chans alls. PCn blir lidande om en speltyp helt plötsligt börjar bli vanlig på konsol, se bara på FPS. Om Diablo III får ett bra kontrollschema på konsol, så kommer Diablo 4 att bli sämmre på PC. Sacred 2 kommer med all säkerhet bli mycket sämmre än ettan, just pga att det även kommer till konsol.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

fps fungera bra till konsol


signatur

"på slutet brinner vi som vackrast"

Inaktiv
Skrivet av Hipshot:

Tycker inte konsolerna skall få en chans alls. PCn blir lidande om en speltyp helt plötsligt börjar bli vanlig på konsol, se bara på FPS. Om Diablo III får ett bra kontrollschema på konsol, så kommer Diablo 4 att bli sämmre på PC. Sacred 2 kommer med all säkerhet bli mycket sämmre än ettan, just pga att det även kommer till konsol.

Ett möjligt Diablo 4 är så enormt långt fram i tiden att ingen vet hur marknaden ser ut då.

Dessutom är det ingen hemlighet att bolag som gör spel gärna ser att de kan tjäna pengar på dem, och just nu är konsoll bäst för det. Blizzard är ett av undantagen, får se hur länge de håller ut innan de provar på konsollmarknaden.

Skrivet av Buio:
Skrivet av Hipshot:

Tycker inte konsolerna skall få en chans alls. PCn blir lidande om en speltyp helt plötsligt börjar bli vanlig på konsol, se bara på FPS. Om Diablo III får ett bra kontrollschema på konsol, så kommer Diablo 4 att bli sämmre på PC. Sacred 2 kommer med all säkerhet bli mycket sämmre än ettan, just pga att det även kommer till konsol.

Ett möjligt Diablo 4 är så enormt långt fram i tiden att ingen vet hur marknaden ser ut då.

Dessutom är det ingen hemlighet att bolag som gör spel gärna ser att de kan tjäna pengar på dem, och just nu är konsoll bäst för det. Blizzard är ett av undantagen, får se hur länge de håller ut innan de provar på konsollmarknaden.

Blizzard är ett av undantaget då dom idag tjänar pengar på WOW, ..Diablo3 kommer ju vara ett grymt singleplayerlir som går att spela utan problem utan behöva vara uppkopplad. Jag lirar helst Diablo3 till pc'n, men håller inte med att det skulle "fördummas" bara för att släpps på konsol. Det handlar bara om hur utvecklarn väljer att satsa på den utvecklingen. Finns ju kreativa lösningar för rpg/rts idag med röstkommandon etc.. eller ny kontroll hårdvara som tex. till Gitar hero etc.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Kan de inte satsa på en linuxversion istället? >_>

Skrivet av Hipshot:

Tycker inte konsolerna skall få en chans alls. PCn blir lidande om en speltyp helt plötsligt börjar bli vanlig på konsol, se bara på FPS. Om Diablo III får ett bra kontrollschema på konsol, så kommer Diablo 4 att bli sämmre på PC. Sacred 2 kommer med all säkerhet bli mycket sämmre än ettan, just pga att det även kommer till konsol.

Det är en bra tanke. Även om FPS fungerar på konsol (imo gör de det om än inte lika bra som på PC) har marknaden helt ställts om till konsol-FPS vilket gett PC-spelare medelmåttiga portningar och andrahandsutvecklingar.

Inaktiv
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Blizzard är ett av undantaget då dom idag tjänar pengar på WOW, ..Diablo3 kommer ju vara ett grymt singleplayerlir som går att spela utan problem utan behöva vara uppkopplad. Jag lirar helst Diablo3 till pc'n, men håller inte med att det skulle "fördummas" bara för att släpps på konsol. Det handlar bara om hur utvecklarn väljer att satsa på den utvecklingen. Finns ju kreativa lösningar för rpg/rts idag med röstkommandon etc.. eller ny kontroll hårdvara som tex. till Gitar hero etc.

Har du någonsin lirat Diablo 2 LoD ?
Skulle ALDRIG lira det själv. Var hur kul som helst och hoppa med och co-opa med andra personer. På grund av det lira jag det i över 1½ år....

Jo många hardcore karaktärer dog
Men jag skulle aldrig ha lirat i mer än 2 veckor om jag hade lirat själv. Finns ingen utmaning och min fallos är större än din funkar utmärkt via B.net !
Ladder system först till lvl 99 osv genialt

Inaktiv

Hoppas att det kommer te konsol, för min dator e inte den bästa direkt

Skrivet av Meshii:
Skrivet av swe.-SiOUX-.swe:

Blizzard är ett av undantaget då dom idag tjänar pengar på WOW, ..Diablo3 kommer ju vara ett grymt singleplayerlir som går att spela utan problem utan behöva vara uppkopplad. Jag lirar helst Diablo3 till pc'n, men håller inte med att det skulle "fördummas" bara för att släpps på konsol. Det handlar bara om hur utvecklarn väljer att satsa på den utvecklingen. Finns ju kreativa lösningar för rpg/rts idag med röstkommandon etc.. eller ny kontroll hårdvara som tex. till Gitar hero etc.

Har du någonsin lirat Diablo 2 LoD ?
Skulle ALDRIG lira det själv. Var hur kul som helst och hoppa med och co-opa med andra personer. På grund av det lira jag det i över 1½ år...

Jadå, men att säga att singelplayer spel döda är fel och även om du kanske inte skulle spela Diablo III singplayer i mer än en 2 veckor så räknas det fortfarande som att spela/köpa... och Diablo III online eller via LAN kommer ju knappast kosta per månad?.


signatur

"Cash, Rules, Everything, Around, Me - C.R.E.A.M. - Get the money! - Dollar, dollar bill y'all"

Medlem

Ursäkta men NEJ till konsol det skall vara exklusivt bara till pc samma med star craft 2 och inte inte till nån j***a konsol börja inte förstör dom här spelen också nu då blir jag förbanad.

123
Skriv svar