Rockband står i kö för att bli spel

Medlem

Har faktiskt inget emot att det släpps bandspel, det är ju bara att köpa de man gillar och skita i de man inte är intresserade av... då vet man ju ifall det är en artist man gillar att det är kvalitetslåtar och inte hälften med ointressanta låtar som det är på de andra GH spelen...

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

jidder jidder jag är tuffast av alla...

Kan hålla med om att det är grymmare att spela intrsument på riktigt. Men Guitar Hero, lite öl och ett par polare är jävligt kul också. Man försöker inte imponera på någon, bara ha kul tillsammans. Det är väl typ som att sitta och spela vilket sällskapsspel som helst?

Medlem

Ska vi gissa att Nudeldesign fått fetingdäng i GH/Rock band och bara är bitter?


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Nu är det bara att vänta tills GH: Dropkick Murphys släpps och jag kommer börja lire GH igen

Medlem
Skrivet av derpious:
Skrivet av nudelsdesign:

bla bla bla

Du kan få komma hem till mig nån någon kväll så kan jag samla några vänner så kan vi spela lite Rock Band, det är inte så att vi sitter och spelar och försöker slå varann utan man spelar tillsammans och har trevligt, du verkar inte förstå detta.

Tack för erbjudandet, men jag klarar mig med att lyssa på brorsan och hans polare när de spelar ibland. Det räcker för mig.


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nudelsdesign:

jidder jidder jag är tuffast av alla...

Kan hålla med om att det är grymmare att spela intrsument på riktigt. Men Guitar Hero, lite öl och ett par polare är jävligt kul också. Man försöker inte imponera på någon, bara ha kul tillsammans. Det är väl typ som att sitta och spela vilket sällskapsspel som helst?

Så att turas om att spela varsin låt på turordning dvs en spelar och resten tittar på, om man nu inte har två gitarrer för då kan ju två spela och resten titta på kallar du att göra något tillsammans?

Min uppfattning om att göra något skoj tillsammans ligger nog på ett helt annat plan...


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av Zymac:

Ska vi gissa att Nudeldesign fått fetingdäng i GH/Rock band och bara är bitter?

hmm har aldrigt ens ansträngt mig för att lära mig. Men jag har testat (för testa ska man ju om man ska kritisera) och jag förstår definitivt inte det roliga i det. Ungefär som med WoW fattar inte det roliga i det heller!


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem

Dessutom spelas ju låtarna sönder, dom bra alltså! om och om och om och om och om. ungefär som att ha glömt winamp på repeat med en tre fyra låter.

Förutom då att winamp spelar ju aldrig fel förståss. Men efter ganska många öl låter det ju knappast vackert när de plingar på Guitar hero


signatur

Ja jag vet att jag är bäst!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:
Skrivet av Spectral:
Skrivet av nudelsdesign:

jidder jidder jag är tuffast av alla...

Kan hålla med om att det är grymmare att spela intrsument på riktigt. Men Guitar Hero, lite öl och ett par polare är jävligt kul också. Man försöker inte imponera på någon, bara ha kul tillsammans. Det är väl typ som att sitta och spela vilket sällskapsspel som helst?

Så att turas om att spela varsin låt på turordning dvs en spelar och resten tittar på, om man nu inte har två gitarrer för då kan ju två spela och resten titta på kallar du att göra något tillsammans?

Min uppfattning om att göra något skoj tillsammans ligger nog på ett helt annat plan...

Ja? Vad är din poäng?

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Så att turas om att spela varsin låt på turordning dvs en spelar och resten tittar på, om man nu inte har två gitarrer för då kan ju två spela och resten titta på kallar du att göra något tillsammans?

Vi brukar vara en 4-5st som spelar Rock Band och då kan man köra upp till 4st samtidigt, jag skulle påstå att man gör någonting tillsammans och umgås då, ja.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Så att turas om att spela varsin låt på turordning dvs en spelar och resten tittar på, om man nu inte har två gitarrer för då kan ju två spela och resten titta på kallar du att göra något tillsammans?

Min uppfattning om att göra något skoj tillsammans ligger nog på ett helt annat plan...

ja typ, ungefär som spela monopol och tvingas titta på medans nån ANNAN får kasta tärning ibland i turordning
Eller t.ex. Street Fighter 2, bara två kan ju spela samtidigt där med men kan ända vara jävligt kul om man är fler än 2
Äger inte GH eller nåt annat liknande spel själv, kommer nog aldrig köpa heller, men finns väl ingen skillnad mellan att spela GH tillsammans med kompisar eller sitta och spela t.ex. Zelda eller vad som helst annat singleplayerspel i goda vänners lag. Spel blir roligare om man är fler, oavsett hur många som kan spela samtidigt.

Respekt för att du inte tycker om konceptet med GH dock, alla har vi olika smak

Medlem

Det var värst vad alla ska hacka på varandra, jag tänker iaf inte bidra till det.

Om nyheten: Varför göra så många spel, bättre att göra ett spel med flera bra låtar av ett fåtal bra band. Sabla pengagalna artister/utvecklare.


signatur

To boldly go where everyone's been before.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

Spelar inte guitarhero själv, men har ett gäng kompisar som gör det, och då spelar dom ändå "riktig" gitarr riktigt jäkla bra också.
I deras fall är det ju bara ett skoj partyspel, tror e att det är likadant för dom flesta?

Medlem

hihi. Äger några GH guror men spelen ****************** .

Inaktiv
Skrivet av Oddman:

Det var värst vad alla ska hacka på varandra, jag tänker iaf inte bidra till det.

Jag tycker att det verkar som att du hackar på alla som hackar på andra, väldigt dålig stil av dig att börja bråka i en vänlig tråd.

Medlem

Jag skulle utan tvekan köpa ett "In Flames" guitar hero eller något i den stilen, älskar dom så oerhört! ;D

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

You are teh truth!

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

Tja, jag jobbar för fullt för att lära mig spela äkta gitarr. Jag anser inte att det är tufft att stå och lira lite Guitar Hero med flickvännen, jag anser det roligt.
Precis som man tycker man inte är den tuffa grabben i gänget när man drar ett headshot i CS, man tycker det e kul.

Det är ett spel, ha kul för fan!

Dessutom är det inte heller så helvetes coolt att sitta och spela på en gura precis, det är precis som med Guitar Hero, det är kul. Inte coolt. (Det är förståss mitt perspektiv)

Medlem

Gäsp, dåligt med nyheter på FZ denna helg.

Medlem
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

Herregud, jag tror någon vaknade på fel sida idag

Man spelar inte Guitar Hero / Rock Band för att vara cool eller imponera, man spelar det för NÖJES skull...
Eller okej, vi kan gå vidare på ditt argument "lär er spela ett riktigt instrument istället LOL!"

Jag tycker inte folk ska spela massa våldsspel, jag tycker fanimej att dom ska gå ut och mörda på riktigt, jag tycker fanimej inte att folk ska spela strategispel, dom borde göra militärrevolt mot <Valfritt land> och börja bygga tanks och invadera andra länder!

Som många sagt innan, man spelar GH för att kunna ha kul, kanske hitta något nytt favoritband.

Ungefär som att lyssna på musik med andra ord, fast man får (på ett väldigt primitivt sätt) vara med och leka.

Edit ; och ja, jag spelar instrument själv, snart 3 år som el-bassist!


signatur

Morning Glory, the revival!
An "It's so easy" to be social, "It's so easy" to be cool

Medlem
Skrivet av Greger:
Skrivet av nudelsdesign:

Fattar fortfarande inte hur kul det kan bli att vara "wannabe gitarr hjälte", eller sätta ihop ett töntigt "rock band". Lär er spela förfan.

Det mest patetiska är ju att banden "står i kö" Förmodligen för att tjäna mer pengar på sina ynkligt töntiga låtar.... Det enda som fattas är:

Guitar hero: Gyllene trider.

Eller varför inte "Per Gessle: special" med en gång.

Crysis suger, ja.

Men både Guitar hero och Rock band suger mer. De som suger mest är banden som horar, (ja Horor kan man faktiskt kalla det) för att få släppa en Guitar hero skiva. Påminner lite om ringsignalerna till mobiltelefoner för 10 år sedan. Vist! hur fett låter det med "eminem, the way I am" i en Nokia 3330... Häftigare blev det med polyfoniska ringsignaler. Det är väl ungefär vad Guitar hero låter som. en gammal mobiltelefon med polyfoniska ringsignaler, När det sitter någon full jävel och försöker impa på "expert" för flickorna!. Min gamla nokia 3330 låter bra om man gämför. Men ärligt talat, hur ballt är det och sitta med en töntigt gitarr och tro att man är något inför de alltför fulla polarna.

Nä, tufft är det när någon drar fram en RIKTIG gitarr och lirar/sjunger lite.

mindre tufft är:
Yah! man! Jag är tuff för jag tar dig lätt i Guitar hero!!! wow, vad impad jag blir!

"starpower!!!"

edit: hade en del stavfel att rätta

Herregud, jag tror någon vaknade på fel sida idag

Man spelar inte Guitar Hero / Rock Band för att vara cool eller imponera, man spelar det för NÖJES skull...
Eller okej, vi kan gå vidare på ditt argument "lär er spela ett riktigt instrument istället LOL!"

Jag tycker inte folk ska spela massa våldsspel, jag tycker fanimej att dom ska gå ut och mörda på riktigt, jag tycker fanimej inte att folk ska spela strategispel, dom borde göra militärrevolt mot <Valfritt land> och börja bygga tanks och invadera andra länder!

Som många sagt innan, man spelar GH för att kunna ha kul, kanske hitta något nytt favoritband.

Ungefär som att lyssna på musik med andra ord, fast man får (på ett väldigt primitivt sätt) vara med och leka.

Edit ; och ja, jag spelar instrument själv, snart 3 år som el-bassist!

Härligt sagt.

12
Skriv svar