Enemy Territory: Quake Wars

Inaktiv
Skrivet av Hannu87:

Var kasst på pc är kasst på konsol.....BF <3

lol

Medlem

Wolfensteint ET är fortfarande kung


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem

Quake Wars var ett misslyckande nu säger jag inte det bara rent av men varje gång jag ser det tänker jag på vad jag såg innan launch.

En trailer där en developer sa hur NOGGRANT OCH OTROLIGT realitisk fordons styrningen skulle vara i och med dynamisk suspension(fjädring) med mera så det skulle vara otroligt smooth och verklighets troligt.

Sätter mig i demot och kör en bil och det känns som man kör en KLOSS(EN FYRKANTIG LEGO BIT) ... stel som fan och illa som satan..

Nae sheit katastrof säger jag.

Medlem

bf är mkt sämre än ET:QW. för min smak iaf, men vi kan ju glädja oss åt att RTCW2 ska komma. antagligen inte i år men det kommer ^^

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Folk hade kanske gett det en chans ifall man släppt ett demo som inte var tråkigt som få och allmänt mediokert med värdelösa vapen, tråkiga fordon, kass AI och en känsla av att det hade behövt ett utvecklingsår till...eller tre...

Medlem
Skrivet av Robboy:

Det var väll fan Halo dom spelade?! Turk och carla?

Edit: Jag gillade Etqw till pc

Nope, QW:ET.

http://youtube.com/watch?v=pv0zRdR7OVI

Största problemet med spelet enligt mig (körde den otroligt buggiga och långsamma MP-demon samt hela spelet en kort stund.) var att det var så otroligt obalanserat. Stroggernas lacerators knäckte skiten ur människornas, och deras ikarugas eller vad de hette (jetpacksen) var också imba. Sen kunde man skjuta sönder en tank med ett maskingevär och spawnrapea med violator-beacon eller dark matter cannon. De kanske har fixat det med patchar nu, men det kändes som om hela spelet gjordes med urusla designbeslut. Dessutom var ljudet och grafiken verkligen sub-par.

Medlem

tur att ni inte är köpta iaf


signatur

bäst

Inaktiv
Citat:

Största problemet med spelet enligt mig (körde den otroligt buggiga och långsamma MP-demon samt hela spelet en kort stund.) var att det var så otroligt obalanserat. Stroggernas lacerators knäckte skiten ur människornas, och deras ikarugas eller vad de hette (jetpacksen) var också imba.

Efter att ha spelat QW i över 200h så kan jag lungt säga att spelet absolut inte är obalanserat, visst, olika vapen har övertag över andra men det beror alltid på vilket situation man sitter i (och vem som håller i den andra bössan. ). En Lacerators precision på distans kontras snabbt av ett Assault Rifle i närstrid tack vare att det skjuter mycket snabbare.

Mer av en smaksak i slutändan.

Du har dock rätt i att Icarusen (Stroggernas "Tribes Jetpack") var rätt så obalanserad förut, det har man fixat nu genom att ge den mycket mindre HP och man har även gjort det lättare att få lås på dem med rocket launchern. Det är sällan man ser en Icarus hoppandes över frontlinjen längre än ett par sekunder nu förtiden.

Citat:

Sen kunde man skjuta sönder en tank med ett maskingevär och spawnrapea med violator-beacon eller dark matter cannon.

Att tanks inte är odödliga är knappast en dålig sak i min bok, QW är i första hand ett spel för infanterister och fordon har därför inte en lika stor roll som i t.ex. Battlefield. Sen är det inte precis så att man kan räkna med att få ner en Titan genom att bara peppra på med Laceratorn (om den inte har ett par millimeter HP kvar), har du inte med dig rätt vapen (Obliterator/EMP granater/Artilleri stöd eller en egen tank. ) så kan du räkna med att bita i gräset illa kvickt. Jämförelsevis så kan jag även säga att av mina ~200 timmar i spelet så har jag spenderat kanske max en eller två av dessa i ett fordorn, medans andra kör nästan exklusivt med dem.

Därigenom säger jag inte heller att fordon är helt värdelösa i spelet, det finns folk (som oftast hittas i topp klanerna) som kan dominera ett slagfält med en tank eller ett flygplan, allting handlar om skill.

Sen spawnrape med Violator/DMC stämmer knappast då du för det första inte kan få in en DMC i spawn (då den skyddas av anti-arty kanoner, som du själv även kan sätta ut på kartan för att skydda från sådana attacker) och att man som spelare får ungefär 8 sekunders odödlighet när man spawnar.

DESSUTOM så är "spawnrape" inte riktigt likadant i QW som i andra spel, det enda som räknas som spawnrape är om man attackerar en inhägnad mainspawn (dvs den allra första spawnpointen för vardera lag), om du däremot väljer att attackera en forward spawn (som man som lag måste ta över innan den kan användas och som motståndarlaget även kan ta tillbaka) så är det fair game att mörda allt som finns där och ingen kommer att klaga på dig, eller de borde i alla fall inte göra det.

Personligen så har jag själv inte varit med om spawnrape i någon form som jag skulle kalla oskysst i QW (jämfört med BF1942 dagarna med ett antal priest artys riktade mot ens egen spawn eller ett av de många ostoppbara flygplanen susandes över huvudet :evil:).

Citat:

De kanske har fixat det med patchar nu, men det kändes som om hela spelet gjordes med urusla designbeslut. Dessutom var ljudet och grafiken verkligen sub-par.

Vad jag har förstått så var det många som gnällde över buggar och crap till en början, men dessa personer håller idag med om att 1.5 är nästintill "buggfritt", det är mycket som har fixats under spelets livstid.

Ljudet har jag själv inga problem med då de gör vad de ska och låter mig som spelare urskilja allt som händer omkring mig baserat på ljud.

Grafiken är det många som inte gillar däremot och är förmodligen spelets största bakslag (mest för att spelet till en början hypades för grafiken, en "bulletpoint" som förstördes av spelets många förseningar), detta är inget som jag själv riktigt kan hålla med om då jag alltid drar ner allt godis när jag kör online och fokuserar på gameplay istället. Personligen så tycker jag att det ser riktigt bra ut om man krämar upp allting men det kan kanske ha att göra med att jag är så van med "lego Quake" - som man kallar det - vid dehär laget.

Visst det finns garanterat personer som inte gillar spelet för vad det är (många av dessa förväntar sig ett omskinnat BF eller Quake DM med fordon), men att säga att spelet skulle vara trasigt eller dåligt är i min mening långt ifrån sanningen.

Och jag måste även säga som "multiplayer fantast" (japp, det är finns ett sådant yrke jag lovar!) att QW är den absolut bästa multiplayer shootern jag har spelat när allting fungerar som det ska (och med det menar jag när lagen har spelare som gör vad de ska), och det är med många år av UT, BF, Tribes, TF(i alla dess former) Quake, CS, RO (ja, allt i stort sätt. ) i nacken.

Lite synd bara att denna konsol port inte blev så lyckad, men även förståligt när spelet är så otroligt komplext och anpassat för oss PC-spelare.

Wow... det blev en del text där...

Inaktiv

FZ tyckte grafiken sög, wtf? Måste vara blinda för jag tyckte grafiken verkar bra enligt mig iaf.

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Folk hade kanske gett det en chans ifall man släppt ett demo som inte var tråkigt som få och allmänt mediokert med värdelösa vapen, tråkiga fordon, kass AI och en känsla av att det hade behövt ett utvecklingsår till...eller tre...

Hmmm klaga på kass AI i ett mp spel.

Medlem
Skrivet av Hannu87:

Var kasst på pc är kasst på konsol.....BF <3

men riktigt skoj på PC

(jag spelade Beta1, Beta2, Demot och fullversionen)


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Gav då spelet flera chanser men inte blev det bättre för det.

Medlem
Skrivet av erge:
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Gav då spelet flera chanser men inte blev det bättre för det.

det värsta var ju att de var så snåla med Patcher, första patchen kom ju inte fören efter flera månader efter spelet släppts., de släppte till och med en patch till Demot ist för att fixa patch till full versionen.


signatur

Survivor of Earthquake Skåne 2008 |PSN: Rolle90 |Live: Rolle90
Cinemaworld.se

Medlem
Skrivet av kebbe_90:
Skrivet av LeeWander:

Spelet var grymt på PC folk gav det bara inte en chans.

Folk hade kanske gett det en chans ifall man släppt ett demo som inte var tråkigt som få och allmänt mediokert med värdelösa vapen, tråkiga fordon, kass AI och en känsla av att det hade behövt ett utvecklingsår till...eller tre...

du har inte testat bf2-demot va?


signatur

1: Intel Xeon W3680 @ 3.3Ghz - 48Gb DDR3 - GTX970 4Gb

12
Skriv svar