Robot
Sinking Island

Ett lik har hittats på en ö i tropikerna. Du spelar rollen som kriminalinspektören Jack Norm och måste lösa mysteriet kring dödsfallet. Precis så står det på baksidan av kartongen till Sinking Island. Låter det som ett klassiskt äventyrsspel? Det är också precis vad det är.

#sinking-island


Inaktiv
Recension - Sinking Island

Spelade igenom det för ett par månader sedan och måste säga att det var faktiskt bra mycket bättre än vad jag förväntat mig.

Nackdelen med den här typen av spel är ju att det inte finns så mycket man kan påverka... det är mer som en bok eller film. Fast med skillnaden att här får man själv fundera lite för att gå vidare i storyn.

Medlem

Skulle det inte komma en recension på Battlefield bad company??

Medlem

Läckra miljöer och bra story, helt klart värt att kollas upp.


signatur

.slanger

Inaktiv

karbon: den är är lite försenad, men vi hoppas kunna publicera den i morgon.

Ummm, har spelet pussel? Är de väldesignade och intressanta nog att motivera en att ta sig an dem? Recensionen säger inte så mycket om hur det är att spela.

Tycker själv att de flesta äventyrsspel kommer undan för lätt på den biten. Få har bra nog storys i jämförelse med bokvärlden för att jag ska kunna ursäkta att spelet bara går ut på att vandra mellan konversationer det inte spelar någon roll i hur man tar sig an dem (Dreamfall är mitt favoritexempel på detta) eller att det varje timme av spelet dyker upp något som är dåligt designat eller alldeles för jäkla svårt (Still Life för att nämna ett exempel).

Medlem

Detta spelet verkar mysigt. Kanske någonting som är värt att kika närmare på?

Medlem

Jaså nu kommer den.

Medlem

"Doften är väldigt bekant och rätt god, men det är precis som kanelbullar eller en favoritparfym; man tröttnar lite i längden."

Tröttna på kanelbullar?! o.o

Inaktiv

we are sinking!
- what are you sinking about?


signatur

Jag dömer dig skyldig till ollande till annans död

Skrivet av LupusBLX:

we are sinking!
- what are you sinking about?

hahaha gillar den också.


signatur
Medlem

PC - Pirate Cave! Vill ha till konsol!


signatur

hejsanhejsanhejsan

Inaktiv

ser ju inte helt fel ut

Medlem

Jag kan bara säga att det är ett skit spel.

Medlem
Skrivet av Malicone:

Jag kan bara säga att det är ett skit spel.

Tack för att du är så utförlig. Har du ens spelat spelet eller dömde du det på att det hade 2D-bakgrunder?

Medlem

Ska nog testa detta... verkar riktigt bra!


signatur

hejsanhejsanhejsan

1
Skriv svar