Skadefysiken i BAJA filmad

Robot
Medlem
Skadefysiken i BAJA filmad

de va ju .. inte så imponerande ... den gick ju i tusen delar bara .. carmageddon 1, där snackar vi damage som var häftig

Inaktiv

Bara jag som gillar bilspel där man ska kunna slutföra ett lopp även om man råkat krocka en gång?

Roligare när man kan flyga och dra runt som en dåre.
motorstorm tyckte ja va dö tråkigt för krocka man en gång var man körd.. visst man ska halka efter lite men inte sprängas.. det är tråkigt..

Medlem

Fan alltså, Carmageddon 2 har ju bättre fysik än det här, och det är ju 10 år gammalt!

Lite off topic:
Jag vill ha ett nytt carmageddon med snuskbra fysik och grafik i höjd med crysis, fan va jävla bra det hade varit.

Medlem
Skrivet av FL3JM:

Fan alltså, Carmageddon 2 har ju bättre fysik än det här, och det är ju 10 år gammalt!

Lite off topic:
Jag vill ha ett nytt carmageddon med snuskbra fysik och grafik i höjd med crysis, fan va jävla bra det hade varit.

Det enda som är i närheten av Carmageddon 2's skadefysik är ju isåfall Burnout Paradise


signatur

<3

Medlem
Skrivet av prof:

de va ju .. inte så imponerande ... den gick ju i tusen delar bara .. carmageddon 1, där snackar vi damage som var häftig

10 sekunder in i klippet, tyckte iaf jag var grymt imponerande.

Medlem

Snyggt. Ser ut precis som motorstorm i mina ögon.

Medlem

Någon här som minns det där gamla spelet 1nsane? Det skulle nog må bra av lite bättre grafik. Sedan är det bara att återlansera det på konsol.


signatur

Don't argue with Idiots. They drag you down to their level and beat you with experience.

Medlem

Såg någotlunda trovärdigt ut i alla fall, bilar tenderar att paja om man faller 10 meter även om man landar perfekt.

I övrigt såg det dock inte ut som en höjdare, men jag har haft fel förut.

Medlem

jo alltså de ser grymt imponerande ut men problemet är att dem valt BAJA, BAJA ... BAJA AJA BAJA vafan...

Hur stor är spel marknaden jag bettar på att 90% av er inte ens hört om sporten...

Personligen hade jag föredragigt om dem hållit sig till motocross.

Medlem

jävlar vad många experter det fanns här då. givet att dom jämför baja med carmageddon också..


signatur

Med ett schysst järnrör kan man slå hela världen med häpnad!
Nöjd med PC och XBOX360.

ptr
Medlem
Skrivet av sasserdude:

Bara jag som gillar bilspel där man ska kunna slutföra ett lopp även om man råkat krocka en gång?

Roligare när man kan flyga och dra runt som en dåre.
motorstorm tyckte ja va dö tråkigt för krocka man en gång var man körd.. visst man ska halka efter lite men inte sprängas.. det är tråkigt..

sääääg mig vaaad? Motorstorm är ju en av de spelen där man kan krocka ett antal gånger och ändå komma ikapp, samtidigt som om du kör grymt bra så har du ändå någon tätt bakom dig.

Medlem

Precis som alla andra spel, inget speciellt över huvudtaget. Bitarna bara trillar av. Däremot är det rätt snyggt i Gta 4! Iaf av det lilla jag sett av spelet!


signatur

ASUS Z87 Deluxe - 4770K 4,4GHz@1,25v - Noctua NH-D14 - GTX780 DCII@1241 - XMS3 8Gb 1600MHz - Asus Xonar Phoebus - OCZ Vertex Max IOPS 240Gb

Medlem

Jag tyckte det såg skitsnyggt ut, förstår inte vad alla klagar på. Men jag kan hålla med om att skadefysiken i Carmageddon 2 är svårmatchad.


signatur

.slanger

Medlem

Det är nog rätt svårt att inte ha kul med Carmageddon *friskar upp minnet på YT*

http://www.youtube.com/watch?v=R7KcTeUbdUA&feature=related

http://www.youtube.com/watch?v=aFTRHZQxQ6Y&NR=1

Men BAJA kan säkert bli kul det med

Medlem

Carmageddon 2 har allt annat än bra fysik... detta spelet såg rätt intressant ut men inget jag köper. fint namn med, Baja.

Medlem
Skrivet av Maxiie91:

Carmageddon 2 har allt annat än bra fysik... detta spelet såg rätt intressant ut men inget jag köper. fint namn med, Baja.

För att vara från 1998 så är fysiken bra.
Skadefysiken har inte utvecklats speciellt mycket på 10 år..visst smällarna ser möjligtvis snyggare ut mm men inget slår carmageddon 2 i hur mycket man kan knyckla ihop en bil.


signatur

<3

Medlem
Skrivet av sasserdude:

Bara jag som gillar bilspel där man ska kunna slutföra ett lopp även om man råkat krocka en gång?

Roligare när man kan flyga och dra runt som en dåre.
motorstorm tyckte ja va dö tråkigt för krocka man en gång var man körd.. visst man ska halka efter lite men inte sprängas.. det är tråkigt..

Jaja....du vill ha arkadspel..inte realistiska spel.

Själv fredrar jag relism vad gäller bilspel. Det kräver mer av dig som spelare.

Dock såg ju dessa skador inte relisiska ut....delar osm yrde men som såg likadana ut som om de satt på bilen istället för att vara demolerade som de blir i verkligheten.
Visst gick bilarna sönder efter höga fall men....hallå?
Det där var INGET att skryta om.....och nej..jag har fort. inte sett ett bilspel jag är helt nöjd med skadorna på bilarna....

Medlem
Skrivet av zauii89:

jo alltså de ser grymt imponerande ut men problemet är att dem valt BAJA, BAJA ... BAJA AJA BAJA vafan...

Hur stor är spel marknaden jag bettar på att 90% av er inte ens hört om sporten...

Personligen hade jag föredragigt om dem hållit sig till motocross.

Newsflash!
Utvecklarna skiter fullständigt i den svenska marknaden, i U.S.A. så älskar man sporten och den är således idealisk för ett spel.:up:

Inaktiv

BAJA!!???????? haahahahahahhaahhahaha skitbilar då eller? *fniZz*

Inaktiv

Baaaaaajjjjjsssss!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!111

Inaktiv

Carmageddons skadefysik... vilken?

Den här bilden säger allt: http://cache.kotaku.com/assets/resources/2008/04/carmageddon....

Kan vi sluta jämföra nu?

Medlem

[quote=FL3JM]Fan alltså, Carmageddon 2 har ju bättre fysik än det här, och det är ju 10 år gammalt!

Jag hadde med bättre fysik för 10 år sen

Medlem

Det nya Motocross Madness?

Medlem

Det kanske blir ett köp
Man kommer trolligen bara spela när man är på baja majan

Pansarknekt
Skrivet av Skurmedel:

Carmageddons skadefysik... vilken?

Den här bilden säger allt: http://cache.kotaku.com/assets/resources/2008/04/carmageddon....

Kan vi sluta jämföra nu?

Japp, baja kommer aldrig komma i närheten av det spelet.


signatur

Ooooh the drama!

Medlem

Jag skulle tro att vissa vill minnas spel bättre än vad de faktiskt var. Våga välkomna nya spel säger jag, släpp den gamla skiten som gjordes när man endast försökte görad et bästa av situatioenen..

Medlem

Carmageddons fysik var inte realistiskt. den var däremot väldigt underhållande. Det senare tyckerjag är viktigare än det förra. Men jag vet att det finns ett läger som tycker tvärtom.

Medlem

Om man bortser från att alla bildelar sprutade åt alla håll så fort dom krashade (lego bilar?) så såg spelet rätt dåligt ut.

Och vem fan valde det där namnet på spelet? udda namn iaf.


signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb 6000MHz CL36 | GIGABYTE Aero RTX 4080 | Vattenkylning]

Medlem
Skrivet av ElyziuM:

Om man bortser från att alla bildelar sprutade åt alla håll så fort dom krashade (lego bilar?) så såg spelet rätt dåligt ut.

Och vem fan valde det där namnet på spelet? udda namn iaf.

Du har inte en aning om vad BAJA är? Ta reda på det, så förstår du säkert.

12
Skriv svar